Nemcsak a külföldi turisták száma, hanem költésük is évről évre növekszik hazánkban a KSH adatai szerint. A turizmus bővülő teljesítménye kapcsán az egyik legnagyobb hévízi szálloda, a NaturMed Hotel Carbona arra volt kíváncsi, hogy mely szempontok alapján választják a külföldi vendégek Magyarországot. A kutatást a vendégek motivációit jól ismerő, főként termálfürdőkbe történő utaztatásokat végző hazai és külföldi utazási irodák körében végezték.
A felmérés eredményei alapján a termálfürdők mellett a többi európai úti cél közül Magyarország kiemelkedik megfizethetőségével, valamint azzal, hogy biztonságos célállomás. A megkérdezettek úgy vélik, hogy az egészségügyi szolgáltatások, az egészség- és gyógyturizmus, valamint a gasztronómia terén is kitűnik hazánk. Az országba látogatók egy része néhány napra, de vannak, akik egy hétnél is több időre érkeznek, a termálfürdők életkort tekintve elsősorban a középkorúak és az idősebbek számára vonzóak.
A kutatás rámutat arra is, hogy a magyarországi gyógyfürdőket milyen jellegű panaszokkal keresik fel a legtöbben. A vendégek túlnyomórészt reumával, gyulladásos ízületi és gerincbetegségekkel, ízületi műtétek elő- és utókezelése, illetve porckorongműtét miatt látogatják gyógyvizeinket. Sokan vannak olyanok is, akik konkrét panasz nélkül, általános kezelés, egészségmegőrzés céljából látogatják meg valamelyik fürdővárosunkat.
A legtöbb hazai fürdővárost természetesen a termálvize kapcsán választják a turisták, de emellett számos más vonzereje is van ezeknek az úti céloknak. Hévíz esetében a természeti adottságok, a város hangulatos lankás utcái mellett a kedvező árak és a vendéglátás minősége is vonzzák a látogatókat. A megfizethetőség Zalakaros és Sárvár esetében is fontos szempont a kiválasztáskor, míg Budapest és Sárvár esetében a lokáció is mérvadó. Előbbi valószínűleg a közlekedés, a könnyebb odautazás miatt, míg Sárvár az osztrák határhoz való közelség miatt. Budapest azért is közkedvelt, mert több híres fürdővel rendelkezik, valamint kulturális programokban is bővelkedik.