Két magyar a 28 legjobb európai szálloda között

2018. február 18-án került megrendezésre az International Hospitality Awards 2017 díjátadó ünnepsége Kijevben az InterContinental Hotelben. A díjátadó gálavacsoráján 250 vendég vett részt, köztük vezető európai szállodatulajdonosok, a döntőbe bejutott szállodák vezetői, nemzetközileg elismert vendéglátóipari szakemberek is.

A 2017-es International Hospitality Awards-ra 315 szálláshelyet jelöltek 21 országból. A
nyerteseket 101 döntős hotel közül választották ki. Magyarországról a zalacsányi PÁLOS RESORT nyerte el a legjobb Ethno Hotel díjat és a Corinthia Hotel Budapest nyerte a legjobb MICE Hotel díjat.
A Corinthia Hotel Budapest nevében Nagy Anikó, Director of Local Sales, vette át a díjat. A PÁLOS RESORT nevében a tulajdonosok, dr. Badacsonyi Tamás és felesége Badacsonyi Kovács Nikoletta vette át a díjat.

A jelölteket arányosan értékelték a szakmai zsűri véleménye, illetve a vendégek minősítései alapján a nemzetközi online szállásfoglaló rendszereken, a Booking.com-on és a TrustYou.com-on. A két weboldalon összesített értékelés 25-25%-ban, a 14 vendéglátóipari szakemberből álló zsűri értékelése pedig 50%-ban számított bele az eredménybe. A verseny hivatalos auditora a Deloitte nemzetközi könyvvizsgáló volt. 

A PÁLOS Resort Zalacsány örvényeshegyi részén lenyűgöző természeti környezetben található balaton-felvidéki népi építészeti stílusban épült szálláshely és borozó. A szálláshely közvetlen környezetében jelentős Pálos Kolostor állt a középkorban, a terület régészeti lelőhely. A szálláshelyhez tartozó közel 6 hektáros birtokon egy különleges atmoszférájú szabadtéri színpad is található, ahol minden év májusában a Magyar Pálos Renddel együttműködésben a tulajdonosok szabadtéri misért rendeznek, színes kulturális programmal. 2018. május végén három napos fesztivál helyszíne lesz, ahol egy amerikai Grammy-díjas gitárművész fellépése is várható.

A Corinthia Hotel Budapest történelme 1896-ig nyúlik vissza, amikor először nyitott meg Grand Hotel Royal néven Európa legnagyobb luxusszállodájaként. A lenyűgöző, impozáns építmény azóta is a luxus és a kényelem otthona a fővárosi körúton. Egyedülálló neobarokk Báltermével, 29 konferenciatermével, 440 elegáns szobájával és lakosztályaival, a páratlan adottságokkal rendelkező Royal Spa-val a legideálisabb helyszín rendezvények, üzleti utak lebonyolítására, valamint a kikapcsolódni vágyók számára egyaránt.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.