Kíváncsi milyen egy szállodacsoport társadalmi-gazdasági lábnyoma?

A világ vezető szálloda-üzemeltetője, az AccorHotels publikálta az első nemzetközi társadalmi-gazdasági lábnyomáról szóló kutatásának a megállapításait. A kutatás illeszkedik a Csoport társadalmi felelősségvállalásának a stratégiájába és célja, hogy mérhetővé és elemezhetővé tegye a Vállalat működését a nemzetközi és helyi gazdaságokban. A kutatás megállapításai segítenek a Csoportnak abban, hogy megerősítse a pozitív hatásokat a szállodák körüli közösségekben és limitálja a negatív hatásokat, melyek a növekedéséből fakadóan keletkezhetnek. A kutatást az Utopies tanácsadói cég végezte és az Ernst and Young független szakértői auditálták és kiterjedt a Csoport 3600 szállodájára és a 2013-as pénzügyi adatokra támaszkodott.

A két legfontosabb megállapítás

1. Az AccorHotels körülbelül 880.000 embernek ad munkát (közvetlen, közvetett és indukált)

A 186.000 közvetlenül a fő tevékenységéhez kötődő munkahelyen felül a Csoport működése körülbelül 700.000 indirekt és indukált munkahelyet hozott létre vagy támogat világszerte három különböző szektorban: vállalati szolgáltatások (mosoda, takarítás, biztonsági szolgálat), mezőgazdaság (a F&B aktivitás körül) és közösségi szolgáltatások (oktatás, egészségügy és szállítmányozás). A kutatás szerint az AccorHotels által létrehozott minden egyes új munkahely további négy másik állást is támogat világszerte.

2. Az AccorHotels elsősorban a gazdasági eredményekhez járul hozzá azon országokban, ahol jelen van

A Csoport 22 milliárd Euróval járul hozzá a nemzetközi GDP-hez, ami megegyezik egy teljes ország, mint például Ciprus hozzájárulásával. Ez a hozzájárulás a Csoport direkt hozzájárulását jelenti továbbá a beszállítói, a háztartások fogyasztása és a közkiadások által generált aktivitásokat is. Összességében a Csoport tevékenységének gazdasági hatása korrelál a helyi jelenlétével. Másként szólva Franciaországnak, Németországnak, Ausztráliának, Nagy-Britanniának és Brazíliának jelentős része van a Csoport által generált gazdasági eredmények/hatások tekintetében. Mindemellett az Egyesült Államok, ahol a Csoportnak kisebb a jelenléte mégis komoly mértékben járult hozzá a GDP-hez (672 millió Euró).

Kitekintés

A kutatás alátámasztja, hogy a Csoport értékteremtésének a mozgatórugója mélyen a helyi közösségekben gyökerezik és tovább kell erősítenie társadalmi és gazdasági felelősségvállalását azon országokban, ahol jelen van. 2014-ben az AccorHotels felülvizsgálta az Etikai és Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás Charter dokumentumát és felállított egy Bizottságot, amely felügyeli ennek betartását és elősegiti az etika, integritás és jogszabályi megfelelés terén való további fejlődését.

A kutatás emellett kimutatta, hogy komoly kapcsolódási pontok vannak a Csoport, stakeholderei és azon országok közt, ahol jelen van. Az AccorHotels szerepe, mint üzleti partner és egyben ügyfél jelentős felelősségeket von maga után. A Csoport ezért olyan monitoring mechanizmusokat hozott létre, amelyek a szektor gyakorlatának fejlesztése érdekében lehetővé teszik a kiemelt partnerekkel való közös innovatív kezdeményezések elindítását.. Az AccorHotels ezen eredményeket felhasználja majd, hogy finomhangolja fenntartahtó fejlődési programját, a PLANET 21-et melynek új fejezetét idén tavasszal mutatják be.

A teljes kutatást az alábbi linken tudja letölteni és megtekinteni: https://goo.gl/UCIQmi

Forrás: AccorHotels

Forrás: Vendég & Hotel Online


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.