Kíváncsi milyen egy szállodacsoport társadalmi-gazdasági lábnyoma?

A világ vezető szálloda-üzemeltetője, az AccorHotels publikálta az első nemzetközi társadalmi-gazdasági lábnyomáról szóló kutatásának a megállapításait. A kutatás illeszkedik a Csoport társadalmi felelősségvállalásának a stratégiájába és célja, hogy mérhetővé és elemezhetővé tegye a Vállalat működését a nemzetközi és helyi gazdaságokban. A kutatás megállapításai segítenek a Csoportnak abban, hogy megerősítse a pozitív hatásokat a szállodák körüli közösségekben és limitálja a negatív hatásokat, melyek a növekedéséből fakadóan keletkezhetnek. A kutatást az Utopies tanácsadói cég végezte és az Ernst and Young független szakértői auditálták és kiterjedt a Csoport 3600 szállodájára és a 2013-as pénzügyi adatokra támaszkodott.

A két legfontosabb megállapítás

1. Az AccorHotels körülbelül 880.000 embernek ad munkát (közvetlen, közvetett és indukált)

A 186.000 közvetlenül a fő tevékenységéhez kötődő munkahelyen felül a Csoport működése körülbelül 700.000 indirekt és indukált munkahelyet hozott létre vagy támogat világszerte három különböző szektorban: vállalati szolgáltatások (mosoda, takarítás, biztonsági szolgálat), mezőgazdaság (a F&B aktivitás körül) és közösségi szolgáltatások (oktatás, egészségügy és szállítmányozás). A kutatás szerint az AccorHotels által létrehozott minden egyes új munkahely további négy másik állást is támogat világszerte.

2. Az AccorHotels elsősorban a gazdasági eredményekhez járul hozzá azon országokban, ahol jelen van

A Csoport 22 milliárd Euróval járul hozzá a nemzetközi GDP-hez, ami megegyezik egy teljes ország, mint például Ciprus hozzájárulásával. Ez a hozzájárulás a Csoport direkt hozzájárulását jelenti továbbá a beszállítói, a háztartások fogyasztása és a közkiadások által generált aktivitásokat is. Összességében a Csoport tevékenységének gazdasági hatása korrelál a helyi jelenlétével. Másként szólva Franciaországnak, Németországnak, Ausztráliának, Nagy-Britanniának és Brazíliának jelentős része van a Csoport által generált gazdasági eredmények/hatások tekintetében. Mindemellett az Egyesült Államok, ahol a Csoportnak kisebb a jelenléte mégis komoly mértékben járult hozzá a GDP-hez (672 millió Euró).

Kitekintés

A kutatás alátámasztja, hogy a Csoport értékteremtésének a mozgatórugója mélyen a helyi közösségekben gyökerezik és tovább kell erősítenie társadalmi és gazdasági felelősségvállalását azon országokban, ahol jelen van. 2014-ben az AccorHotels felülvizsgálta az Etikai és Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás Charter dokumentumát és felállított egy Bizottságot, amely felügyeli ennek betartását és elősegiti az etika, integritás és jogszabályi megfelelés terén való további fejlődését.

A kutatás emellett kimutatta, hogy komoly kapcsolódási pontok vannak a Csoport, stakeholderei és azon országok közt, ahol jelen van. Az AccorHotels szerepe, mint üzleti partner és egyben ügyfél jelentős felelősségeket von maga után. A Csoport ezért olyan monitoring mechanizmusokat hozott létre, amelyek a szektor gyakorlatának fejlesztése érdekében lehetővé teszik a kiemelt partnerekkel való közös innovatív kezdeményezések elindítását.. Az AccorHotels ezen eredményeket felhasználja majd, hogy finomhangolja fenntartahtó fejlődési programját, a PLANET 21-et melynek új fejezetét idén tavasszal mutatják be.

A teljes kutatást az alábbi linken tudja letölteni és megtekinteni: https://goo.gl/UCIQmi

Forrás: AccorHotels

Forrás: Vendég & Hotel Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?