„Már ott kell állni a rajtvonalon, nincs mese”

Két prognózis a nyárra. A biztonság, mint alapelvárás. Rugalmas előfoglalók. Külföldi példák. Apartmanok, vendégházak előnye. Szigetvári Józseffel, a legnagyobb hazai szállásfoglaló portál, a Szallas.hu vezérigazgatójával elemezzük a jelenlegi helyzetet és a közelgő idei főszezont.

Prognózis 01. Ha a járványhelyzet úgy alakul, ahogy reméljük, akkor jogos, hogy pillanatokon belül elindulhatnak a nyitással kapcsolatos kommunikációk, és a belföldi forgalom tekintetében (azonban aláhúznám: kizárólag a belföldre vonatkozóan) július-augusztus hónapban már elérhetik a magyar szállásadók a tavalyi forgalmuk 70-80 százalékát. Sőt, ha gyorsan és jól reagál a piac a pozitívan változó körülményekre, akkor akár a tavalyi számokat is hozhatják – erre is megvan minden esély. Úgy látjuk különben, hogy már mindenki felállt a rajtvonalra, a startpisztoly eldördülését várva. Az lesz idén a siker kulcsa, hogy ki hogyan kapja el a startot.

Prognózis 02. Ha azonban rosszabbul alakul a COVID-19 okozta helyzet, mint amire most számítunk, akkor sem kell kétségbe esniük a szállásadóknak, mert a tavalyi forgalmuk 50-60 százalékát hozni fogják a főszezon végére.

Biztonság. Mivel a vendégek alapelvárása most a biztonság egy adott szálláshelyen, ezért nem is lehet kérdés, hogy ez a legfőbb szempont, ami alapján újra kell gondolni a szállások szolgállatásait. A megfelelő távolságtartástól (ültetés az étteremben) kezdve az á la carte szervíz biztosításán át a szobák megfelelő kitakarításáig és fertőtlenítéséig – ez most kötelező lesz minden szállásadónak, ha vendéget vár. Hiszen a vendégélmény idén csak akkor lehet teljes, ha az adott helyről nem betegen tér vissza otthonába a nyaralni induló. A megváltozott igényeket kell idén szolgálni minden szállásadónak, és tudomásul kell venni, hogy március 13-val elköszönt a régi turizmus, most egy új helyzet alakult ki, és ezt kell kiszolgálni a hazai szolgáltatóknak.

Előfoglalás. A január-februárban érkezett foglalások nagyrészét nem mondták le nálunk a nyaralást tervezők, úgy tűnik a hazai vendégkör rugalmas, és szívesen teszi át a május-júniusra kért foglalását későbbi időpontra. Elmondhatom, hogy júliusra épp annyi foglalásunk „áll bent”, mint tavaly ilyenkor volt. Az előszezonnal persze más a helyzet: ott jóval kevesebb van. Viszont amikor elindul a foglalások második szakasza a nyári időszakra – ez mindig májusra tehető -, akkortól szerintem jönnek majd a tavalyi számok, valószínűleg ugyanannyian foglalnak belföldi nyarlást maguknak, mint 2019-ben.

Külföldi példák. A velünk határos országokkal kapcsolatban (Ukrajna kivételével) elmondhatom, mindenütt idén a belföldi turizmus lesz a számottevő, aki teheti, határon belül marad, és így tölti el a szabadságát. A jelenlegi, 40 százalékos foglaltsági adatok (2019-hez mérve) ezt mutatják. Országok közötti utazás nem lesz idén, vagy ha igen, nagyon kis mértékben. Ráadásul, minden állam azon lesz, hogy otthon tartsa az utazóit, olyan ajánlatokkal, promóciókkal állnak elő, amely nem ösztönzi az ország elhagyására a pihenésre vágyókat.

Üzenet a szakértőtől. Legfontosabb most, hogy egyben kell tartani egy adott munkahelyen a törzsgárdát, nem szabad, hogy szétszéledjen a profi munkaerő. Mert együtt, közösen kell kitalálni és megalkotni a turizmus 2.0-át, azaz azt az új terméket, amire idén márciustól a Covid-19 miatt szükség és igény van. A hazai apartmanházak és kisebb vendégházak versenyelőnyben lesznek idén a nagyobb szálláshelyekkel szemben, azonban a nagyobbak iránt is lesz kereslet, azonban csak később, nem a startpisztoly eldördülésekor. Új vendégélményt kell nyújtani (ugyanannak a vendégkörnek), és aki ezt jól kiszolgálja – az fut majd be nyertesként a célba.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.