Malomkövek, art deco és Ferrari-lakosztály

Ünnepélyes keretek között adták át a hét végén a baranyai kisváros, Siklós első négycsillagos szállodáját, a december vége óta működő Hotel Castellot.

Az ötezer négyzetméter alapterületű, negyvennégy szobás hotel 1,1 milliárd forintból 319 millió forint uniós támogatás felhasználásával épült fel. A termál fürdővel egyetemben a Siklósi Thermal Kft. üzemelteti, amelyik lassan a város egyik legnagyobb foglalkoztatója lesz, a két létesítményben ugyanis csaknem félszáz helybelinek ad munkát.

Az egykori malom helyén, a termálfürdő tőszomszédságában, a vár alatt található hotel az Aquaplus Kft. beruházásában és a kivitelezésében valósult meg. A kívül, belül impozáns épület különlegessége, az egykori malom köveinek felhasználásával készült középen elhelyezkedő az éttermeket, biliárd és mozi szobát, bárt magában foglaló központi épület, amelyet a hotelszárny szinte körülölel.

A szobákhoz körfolyosó vezet, ahonnan egészen a fogadó szintig belátni a belső teret. A falakat földszinttől az emeletekig, a szobáktól a kiszolgáló helyiségekig a siklósi születésű festőművész Istókovits Kálmán kétszáz festménye és akvarellje díszíti. A földszinten játékokkal felszerelt gyerekbirodalom várja a legkisebbeket, akiknek a körében – főleg a fiúkéban – a legnépszerűbb a Ferrari-lakosztály, ahol e sportautót formázó ágyban tölthetik az éjszakát.

- A szálloda belső tereit az 1920-as és 30-as évek art deco stílusában alakítottuk ki – mondja Füredi Bálint belsőépítész, miközben végigjárjuk az épületet, s megnézünk néhány szobát, s egyedi berendezésű apartmant. – A bútorokat magunk terveztük és készítettük el. Az egymással harmonizáló tapéták, a padlószőnyegek, a textíliák mintáit mi terveztük, s olasz, angol, német cégekkel gyártattuk le. A fürdőszobákat a fekete-piros különleges csempékkel igyekeztünk egyedivé tenni. A bár, az étterem, s a játékszoba is az 1920-as éveket idézi meg, s ehhez illeszkedik a pincérek öltözéke is, ami jelentősen eltért a megszokottól, ugyanis mellény helyett nadrágtartót hordanak.

Közben megérkezik Tamás Miklós, a létesítmény marketing igazgatója, vele folytatjuk utunkat tovább, s ismerkedünk meg a szálloda egyéb rejtett értékeivel, egyebek mellett a földszinten kialakított konferencia-teremmel.

- A szálloda egybeépült a fürdővel, a vendégek az épület elhagyása nélkül vehetik igénybe a szolgáltatásait – mondja. – E mellett a hotel része négy mozgássérültek fogadására alkalmas, valamint négy a nagycsaládosok igényeinek megfelelő összenyitható szoba is. Az épület fűtése és hűtése is egyedülálló, a falba és a padlózatba beépített csöveken keresztül a termálfürdő vízének felhasználásával történik.

Szólt arról is, az első szállóvendégeket december végén fogadták, szilveszterkor pedig tele volt a ház. Az elmúlt hetekben pedig meglepetéssel tapasztalták, hogy a vendégek csaknem negyede a szomszédos országokból – Horvátország, Bosznia, Szerbia - érkezik már most is. Bíznak benne, hogy ez a szám tovább emelkedik majd a márciusban induló tárgyalások, reklámkampány, s a horvát nyelvű weboldalnak köszönhetően. A hazai vendégek meghódítására is nagy figyelmet fordítanak, valamint szeretnék, ha a siklósiak is igénybe vennék a szolgáltatásaikat.

- A szálloda tulajdonosa, György Zoltán kért fel a marketinges feladatok ellátására - idézi fel a kezdeteket Tamás Miklós. - Nem volt könnyű döntés, ugyanis a saját cégemen belül márkák-építésével foglalkozom, a szálloda-marketing számomra teljesen új terület volt. Azonban néhány Siklóson eltöltött nap hamar meggyőzött arról, hogy csak egyetlen döntést hozhatok, elvállalom. Beleszeretettem a városba, annak hangulatába, légkörébe. Nagyon a jó a csapat, a szálloda igazgatójával, Sivó Rolanddal pedig már évek óta együtt dolgozunk.

Mindannyian egyet szeretnénk, hogy a vendégek visszajöjjenek, s folyamatos nőjön a törzsvendégek köre. Ennek feltétele, hogy minél több programot, lehetőséget kínáljunk nekik, nemcsak a környéken, de az egész térségben.

Az ételek minőségéért Bényi Gábor felel, az ő irányítása alá tartozik a konyha és a felszolgálók csapata.

- Elsődleges célként határoztuk meg, hogy az ételeinket a helyben vásárolt alapanyagokból készítjük el – mondja. – A négy évszakos étlapjainkhoz a zöldséget, gyümölcsöt, a félpanziós ellátáshoz a sonkát, szalámit a helyi – siklósi és a környéken, valamint az ormánsági falvakban gazdálkodó - termelőktől szerezzük be. Nyáron egyedi ajánlattal is szélesítjük majd a választékot, attól függően, hogy éppen melyik zöldség, gyümölcs érik, jelenik meg a piacon. A családosokra is gondoltunk, gyermekmenü is része a napi kínálatunknak. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy a Villány-Siklósi és a Szekszárdi Borvidék borai mellett a választékunkban már termőhelyek borai is jelen legyenek.

A hotel fiatal vezetője, Sivó Roland több mint egy évtizede a szállodaiparral jegyezte el magát. Dolgozott már számos helyen, itthon és külföldön egyaránt, s részese volt több hazai hotel nyitásának is.

- Az elmúlt három esztendőben marketinggel foglalkoztam, az utazzitthon.hu online oldalon, amelynek keretében Tamás Miklóssal több közös munkánk volt. Ő volt, aki felkért a Hotel Castello bevezető kampányának megtervezésére, lebonyolítására. E mellett részt vettem a rendszer kiépítésében és a személyzet betanításában, decemberben pedig az indulásnál is jelen lehettem. Az addig végzett munkám elnyerte a tulajdonos tetszését, s felkért, hogy vállaljam el a szálloda vezetését.


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára

Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára 

A szállodaiparban egyre nagyobb figyelmet kapnak az új technológiák és intelligens algoritmusok, amelyek célja az incidensek megelőzése és hatékony felderítése.
Újabb TRIBE-egységek a láthatáron

Újabb TRIBE-egységek a láthatáron 

Az utazók az elkövetkező években több mint negyven TRIBE-szálloda megnyitására számíthatnak, Európában olyan helyszíneken, mint Párizs, Krakkó, a Budapest Airport és Mainz.
MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok

MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette októberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.