Malomkövek, art deco és Ferrari-lakosztály

Ünnepélyes keretek között adták át a hét végén a baranyai kisváros, Siklós első négycsillagos szállodáját, a december vége óta működő Hotel Castellot.

Az ötezer négyzetméter alapterületű, negyvennégy szobás hotel 1,1 milliárd forintból 319 millió forint uniós támogatás felhasználásával épült fel. A termál fürdővel egyetemben a Siklósi Thermal Kft. üzemelteti, amelyik lassan a város egyik legnagyobb foglalkoztatója lesz, a két létesítményben ugyanis csaknem félszáz helybelinek ad munkát.

Az egykori malom helyén, a termálfürdő tőszomszédságában, a vár alatt található hotel az Aquaplus Kft. beruházásában és a kivitelezésében valósult meg. A kívül, belül impozáns épület különlegessége, az egykori malom köveinek felhasználásával készült középen elhelyezkedő az éttermeket, biliárd és mozi szobát, bárt magában foglaló központi épület, amelyet a hotelszárny szinte körülölel.

A szobákhoz körfolyosó vezet, ahonnan egészen a fogadó szintig belátni a belső teret. A falakat földszinttől az emeletekig, a szobáktól a kiszolgáló helyiségekig a siklósi születésű festőművész Istókovits Kálmán kétszáz festménye és akvarellje díszíti. A földszinten játékokkal felszerelt gyerekbirodalom várja a legkisebbeket, akiknek a körében – főleg a fiúkéban – a legnépszerűbb a Ferrari-lakosztály, ahol e sportautót formázó ágyban tölthetik az éjszakát.

- A szálloda belső tereit az 1920-as és 30-as évek art deco stílusában alakítottuk ki – mondja Füredi Bálint belsőépítész, miközben végigjárjuk az épületet, s megnézünk néhány szobát, s egyedi berendezésű apartmant. – A bútorokat magunk terveztük és készítettük el. Az egymással harmonizáló tapéták, a padlószőnyegek, a textíliák mintáit mi terveztük, s olasz, angol, német cégekkel gyártattuk le. A fürdőszobákat a fekete-piros különleges csempékkel igyekeztünk egyedivé tenni. A bár, az étterem, s a játékszoba is az 1920-as éveket idézi meg, s ehhez illeszkedik a pincérek öltözéke is, ami jelentősen eltért a megszokottól, ugyanis mellény helyett nadrágtartót hordanak.

Közben megérkezik Tamás Miklós, a létesítmény marketing igazgatója, vele folytatjuk utunkat tovább, s ismerkedünk meg a szálloda egyéb rejtett értékeivel, egyebek mellett a földszinten kialakított konferencia-teremmel.

- A szálloda egybeépült a fürdővel, a vendégek az épület elhagyása nélkül vehetik igénybe a szolgáltatásait – mondja. – E mellett a hotel része négy mozgássérültek fogadására alkalmas, valamint négy a nagycsaládosok igényeinek megfelelő összenyitható szoba is. Az épület fűtése és hűtése is egyedülálló, a falba és a padlózatba beépített csöveken keresztül a termálfürdő vízének felhasználásával történik.

Szólt arról is, az első szállóvendégeket december végén fogadták, szilveszterkor pedig tele volt a ház. Az elmúlt hetekben pedig meglepetéssel tapasztalták, hogy a vendégek csaknem negyede a szomszédos országokból – Horvátország, Bosznia, Szerbia - érkezik már most is. Bíznak benne, hogy ez a szám tovább emelkedik majd a márciusban induló tárgyalások, reklámkampány, s a horvát nyelvű weboldalnak köszönhetően. A hazai vendégek meghódítására is nagy figyelmet fordítanak, valamint szeretnék, ha a siklósiak is igénybe vennék a szolgáltatásaikat.

- A szálloda tulajdonosa, György Zoltán kért fel a marketinges feladatok ellátására - idézi fel a kezdeteket Tamás Miklós. - Nem volt könnyű döntés, ugyanis a saját cégemen belül márkák-építésével foglalkozom, a szálloda-marketing számomra teljesen új terület volt. Azonban néhány Siklóson eltöltött nap hamar meggyőzött arról, hogy csak egyetlen döntést hozhatok, elvállalom. Beleszeretettem a városba, annak hangulatába, légkörébe. Nagyon a jó a csapat, a szálloda igazgatójával, Sivó Rolanddal pedig már évek óta együtt dolgozunk.

Mindannyian egyet szeretnénk, hogy a vendégek visszajöjjenek, s folyamatos nőjön a törzsvendégek köre. Ennek feltétele, hogy minél több programot, lehetőséget kínáljunk nekik, nemcsak a környéken, de az egész térségben.

Az ételek minőségéért Bényi Gábor felel, az ő irányítása alá tartozik a konyha és a felszolgálók csapata.

- Elsődleges célként határoztuk meg, hogy az ételeinket a helyben vásárolt alapanyagokból készítjük el – mondja. – A négy évszakos étlapjainkhoz a zöldséget, gyümölcsöt, a félpanziós ellátáshoz a sonkát, szalámit a helyi – siklósi és a környéken, valamint az ormánsági falvakban gazdálkodó - termelőktől szerezzük be. Nyáron egyedi ajánlattal is szélesítjük majd a választékot, attól függően, hogy éppen melyik zöldség, gyümölcs érik, jelenik meg a piacon. A családosokra is gondoltunk, gyermekmenü is része a napi kínálatunknak. Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy a Villány-Siklósi és a Szekszárdi Borvidék borai mellett a választékunkban már termőhelyek borai is jelen legyenek.

A hotel fiatal vezetője, Sivó Roland több mint egy évtizede a szállodaiparral jegyezte el magát. Dolgozott már számos helyen, itthon és külföldön egyaránt, s részese volt több hazai hotel nyitásának is.

- Az elmúlt három esztendőben marketinggel foglalkoztam, az utazzitthon.hu online oldalon, amelynek keretében Tamás Miklóssal több közös munkánk volt. Ő volt, aki felkért a Hotel Castello bevezető kampányának megtervezésére, lebonyolítására. E mellett részt vettem a rendszer kiépítésében és a személyzet betanításában, decemberben pedig az indulásnál is jelen lehettem. Az addig végzett munkám elnyerte a tulajdonos tetszését, s felkért, hogy vállaljam el a szálloda vezetését.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.