A tranzakció eredményeként egy olyan széleskörű szállodai portfolió jött létre, amely egyszerre van hangsúlyosan jelen a lifestyle-márkák, a luxushotelek, a konferencia- és üdülőegységek piacán. A mai naptól teljes mértékben átjárhatóvá váltak a Marriott és a Starwood törzsutasprogramjai is. Az új óriásvállalat több mint 5700 hotelt birtokol és üzemeltet, amely 1,1 millió szobás kapacitást jelent. A hotelek 30 márkához tartoznak a közép- és luxuskategóriában. Ezek közé tartozik a Bulgari Hotels and Resorts®, The Ritz-Carlton® és a The Ritz-Carlton Reserve®, St. Regis®, W®, EDITION®, JW Marriott®, The Luxury Collection®, Marriott Hotels®, Westin®, Le Méridien®, Renaissance® Hotels, Sheraton®, Delta Hotels by MarriottSM, Marriott Executive Apartments®, Marriott Vacation Club®, Autograph Collection® Hotels, Tribute Portfolio™, Design Hotels™, Gaylord Hotels®, Courtyard®, Four Points® by Sheraton, SpringHill Suites®, Fairfield Inn & Suites®, Residence Inn®, TownePlace Suites®, AC Hotels by Marriott®, Aloft®, Element®, Moxy Hotels®, and Protea Hotels by Marriott®. A felvásárlás révén a Marriott piaci részesedése Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában megduplázódik.
Amint arról 2015 őszén beszámoltunk, a Starwood szállodaláncot 12,2 milliárd dollárért vásárolta meg a Marriott International, amely ezáltal a világ legnagyobb hotelcégévé vált. A Marriott ezzel megerősítette pozícióját, mint a világ legnagyobb szállodalánca. Eddig ugyanis fej-fej mellett haladtak a Hiltonnal, mely jelenleg 4400 ingatlannal és 720.000 szobával rendelkezik. A felvásárlással a Marriott portfóliójában 50%-kal több szoba lesz, mint eddig, valamint több olyan, dizájnközpontú szállodával bővül a kínálata, melyekkel a fiatal utazókat tudják megcélozni.
Miután eladósorba került a Starwood, számos spekuláció látott napvilágot – szakértők és elemzők találgatták, hogy ki lehet a nagy esélyes. Wouter Geerts turisztikai elemző az Euromonitor blogjában először a Wyndham Worldwide nevű, számos szállodával rendelkező óriáscéget, majd az Intercontinentalt tartotta a Starwood lehetséges felvásárlójának, de a Hyatt Hotelst is az esélyes befutók között említették.
A vevő viszont végül a Marriott International lett – a szállodalánc rendkívül dinamikus növekedést produkál az utóbbi időben: tavaly áprilisban felvásárolta a kanadai Delta Hotels and Resorts láncot, így Kanadában is megszerezte a legnagyobb hotelcég státuszt. Az összeolvadt cég elnök-vezérigazgatója a Marriott-vezér Arne Sorenson lett, a központ a Marriott eddigi székhelye, a marylandi Bethesda marad. A Marriott igazgatótanácsa az összeolvadás után 11-ről 14 tagúra nőtt, ebből három fő a Starwood jelenlegi igazgatóságából került át. A Marriott vezetősége a felvásárlás utáni második teljes évben 200 millió dollár megtakarítást tervez. Érdekesség, hogy a budapesti Le Méridien már korábban kikerült a Starwood portfóliójából, és épp a Marriott International egyik brandjeként, Ritz-Carltonként üzemel 2016 tavasza óta.