A digitalizáció és a mindenható(nak tűnő) AI korszakába érve az utazás és a turizmus, a szállodaipar és a vendéglátás vélhetően azon szakmák közé fog tartozni, ahol egy VR szemüveg nem adja vissza az utazási élmény kézzelfoghatóságát és a robotszakács meg a robotpincér nem fogja nekünk hitelesen elmondani az ételek és italok ízét – fogalmazott Hegedűs Attila, a Prophex Europe Consulting ügyvezetője a Világgazdaságnak adott interjújában.
Az irodák világában egyre divatosabb, hogy egy cég központja közvetíti azt az életérzést, amit a cég, a márka képvisel, és próbál nemcsak a fogyasztók részére átadni, hanem a dolgozói kedvében járni is. Ez nemcsak a b.h.o (before home office) korszak előtt dívott, hanem mostanság is jelentős lendületben van: egyrészt a munkatársak visszacsalogatásának is eszköze, másrészt csapatot épít, összetart és a kötődést erősíti.
A szállodákban is kiemelt jelentősége van a HR munkában annak, hogy olyan háttérkörülményeket teremtsenek meg a dolgozóknak, aminek eredményeként a vendég nem a diplomatikusan, képzetten, hanem az őszintén mosolygó kollégát látja az étteremben és a folyosón. Ilyen helyeken arra törekednek, hogy a szállodák rejtett hátsó világa, az úgynevezett back of house is tartalmazza azokat a pihenőtereket, irodai részeket, közösségi tereket, ahol a dolgozók fel tudnak töltődni, és örömmel vesznek részt az üzemeltető csapat munkájában.
Ahol a háttérüzemben dolgozók is örömmel teszik a dolgukat, örömmel járnak be a minőségi munkahelyükre, ahol fontos, hogy a vendég nem csak egy hotelbe jön, hanem egy magyarországi hotelbe, onnan ezt a „wow” és „aha” élményt biztosan magával viszi.
– fogalmazta meg az összefüggéseket Hegedűs Attila.