Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

A szállodai és turisztikai piaci szakértő szerint egyre fontosabb kérdés, hogy miközben utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, és élmény egy „cool” szállodában megszállni, egy jó étteremben étkezni, vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 

A digitalizáció és a mindenható(nak tűnő) AI korszakába érve az utazás és a turizmus, a szállodaipar és a vendéglátás vélhetően azon szakmák közé fog tartozni, ahol egy VR szemüveg nem adja vissza az utazási élmény kézzelfoghatóságát és a robotszakács meg a robotpincér nem fogja nekünk hitelesen elmondani az ételek és italok ízét – fogalmazott Hegedűs Attila, a Prophex Europe Consulting ügyvezetője a Világgazdaságnak adott interjújában.

Tóth Réka concierge, Hotel Dorothea
Tóth Réka concierge, Hotel Dorothea

Az irodák világában egyre divatosabb, hogy egy cég központja közvetíti azt az életérzést, amit a cég, a márka képvisel, és próbál nemcsak a fogyasztók részére átadni, hanem a dolgozói kedvében járni is. Ez nemcsak a b.h.o (before home office) korszak előtt dívott, hanem mostanság is jelentős lendületben van: egyrészt a munkatársak visszacsalogatásának is eszköze, másrészt csapatot épít, összetart és a kötődést erősíti. 

A szállodákban is kiemelt jelentősége van a HR munkában annak, hogy olyan háttérkörülményeket teremtsenek meg a dolgozóknak, aminek eredményeként a vendég nem a diplomatikusan, képzetten, hanem az őszintén mosolygó kollégát látja az étteremben és a folyosón. Ilyen helyeken arra törekednek, hogy a szállodák rejtett hátsó világa, az úgynevezett back of house is tartalmazza azokat a pihenőtereket, irodai részeket, közösségi tereket, ahol a dolgozók fel tudnak töltődni, és örömmel vesznek részt az üzemeltető csapat munkájában.

Ahol a háttérüzemben dolgozók is örömmel teszik a dolgukat, örömmel járnak be a minőségi munkahelyükre, ahol fontos, hogy a vendég nem csak egy hotelbe jön, hanem egy magyarországi hotelbe, onnan ezt a „wow” és „aha” élményt biztosan magával viszi.

– fogalmazta meg az összefüggéseket Hegedűs Attila.

 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?