Mintaszoba mutatóba 2. rész

Folytatjuk sorozatunkat, amelyben mintaszobákon keresztül mutatunk be megvalósult és meg nem valósult álmokat, magyarországi házakat, kisebb-nagyobb szálláshelyeket, luxusszállodákat, három-négy csillagos hoteleket, panziókat, magánszállásokat.

Most az ország nyugati csücskébe, Sopronba látogatunk el, ahol ugyan most nem vendégektől zajos a ház, hanem a földszinten dolgozó építőmunkások lepik el a recepció és a fogadótér mögötti konferenciaterem területét, amelyet épp felújítanak a megürült házban, a négy csillag besorolású, a városra néző, csodálatos panorámával rendelkező Hotel Sopronban.

A felújítási munkák közepette beszélünk az átalakítást végig személyesen kísérő, a szállodában jelen lévő igazgatónővel, Szarjas Tímeával. Tőle tudjuk meg, hogy az 1983-ban megnyitott, a GYSEV tulajdonában lévő szállodában a szobákat addig még nem újították, alakították át, amíg ők 2017-ben hozzá nem kezdtek. Ez az első emeleten 38 szoba teljes felújítását jelentette, amelyek közt voltak családi szobák, a többi pedig standard besorolású.

  • Mivel a házban adottság, hogy minden szoba elég kis alapterületű – 21 nm2-esek a fürdőhelyiséggel együtt -, ezért Józsa Dávid főépítésznek, és a Varga Panna-Bakonyi Bea belsőépítész duónak elég nagy kihívás volt olyan tervet letenni az asztalra, amely a kis alapterületű helyiségeket nagyobbnak, tágasabbnak tünteti fel – ezt kérték tőlük hangsúlyosan a megrendelők.
  • Amúgy minden egyéb területen szabad kezet kaptak, igaz, folyamatosan egyeztettek végig az átépítés során.
  • A másik elvárás a funkcionalitás szem előtt tartása volt – ezt is maximálisan figyelembe vették a tervek elkészítésekor. Hogy az ágyaknak legyen bőven hely, mellé elférjenek a kisasztalok, beférjen az öltözőszekrény, a kisebb pakolós és a bőröndtartó se szoruljon ki a helyiségből.
  • Helyet különben úgy spóroltak, hogy a szobai nagytükör a szekrények ajtajára került, nem a falra, ennek eredményeként a tér is kissé tágasabb benyomást kelt.
  • Színvilágban elfogadta az igazgatónő és a ház tulajdonosi köre, amit a szakemberek ajánlottak: így lett a szobák alapszíne juharfa-narancs-arany kombinációja, a függönyök, ágysálak ekrű, bézs változatú, zöldes levélmintákkal.
  • Ami változott a tervekhez képest az átépítés során: a fürdőszobában nem volt jó a tükör, az adagolók, a szárító magassága – ezeket átméretezték. Ahogy az eredeti tervekben szereplő csempe sem szerepel a megvalósítás során. Ugyan fehér lett, de nem az a változat, ami a belső építészek terveiben szerepelt – ott egy markáns mintájú volt -, hanem egy jóval visszafogottabb, geometrikus alapmintájú lett végül felragasztva a fürdőhelyiségekben, és a szobákban a szövetek színvilága kicsit vidámabb lett, mint ahogy az eredeti tervekben szerepelt.

Az igazgató külön kiemeli azt is, a teljes első emelet átöltöztetése – a falak betonig való lebontásától kezdve az utolsó függöny és ágysál felhelyezéséig – 3,5 hónap alatt valósult meg, közben egy percre sem zárták be a szállodát, végig fogadták a vendégeket – a felújítást érintő első emelet lezárásával természetesen.

Íme, a tervek:

És átépítés után a valóságban a szobák:

 

 

 


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.