Mitől lesz fenntartható egy szálláshely?

Ha szállást választunk, az ár és az elhelyezkedés mellett egyre fontosabb szempont az is, hogy a hotelek mennyit tesznek a fenntartható működésért, a környezet megóvásáért. Szállásfoglaló oldalakon is találkozhatunk már különböző jelvényekkel, amelyek ezt a törekvést jelzik. De mitől számít zöldnek egy szálláshely? Milyen intézkedést tudnak tenni ezek az intézmények azért, hogy környezettudatosan működjenek?

A Weco_Blog cikkében ezt a kérdéskört járja körül:

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Mi az a zöld szálláshely?

Zöld szálláshelyeknek azokat a hoteleket, apartmanokat, panziókat nevezzük, amelyeket úgy építenek, illetve alakítanak át, hogy minimalizálják mind a vállalkozás, mind a dolgozók, mind a vendégek ökológiai lábnyomát.

Számos honlapon találhatunk zöld hoteleket összegyűjtve, mint például a Rainforest Allience, vagy a Positive Travel. A Booking.com pedig bevezette a Travel Sustainable jelvényt is, ezzel megkönnyítve a keresést. 

Energiatakarékosság

Ez magában foglalja az energiatakarékos LED-es lámpák használatát, mozgásérzékelők felszerelését a nem használt területek világítására, valamint intelligens termosztátok telepítését a hatékony klímavezérlés érdekében.

Reggeli helyi termékekből / depositphotos.com
Reggeli helyi termékekből / depositphotos.com

Helyi beszállítók

A minibárban vagy a szobaszerviz menüjében helyi termelőktől, horgászoktól, borászatokból stb. származó élelmiszerek és italok szerepeltetése is fontos a környezetvédelem szempontjából. Ezáltal ugyanis a szállodák nemcsak a helyi gazdaságot támogatják, hanem csökkentik a szállítással járó szén-dioxid-kibocsátást.

A zöld szállodák ezen kívül előnyben részesíthetik az organikus termékeket, valamint az olyan gazdaságokat, ahol szintén a fenntarthatóságot preferálják. 

Víztakarékosság

A víztakarékos intézkedések bevezetésével a fenntartható szállodák vonzóvá tehetik a környezettudatos utazókat. A vízfogyasztás csökkentésének hatékony módja a víztakarékos zuhanyfejek, csaptelepek és WC-k, valamint az esővízgyűjtő rendszerek használata. 

Környezetbarát piperecikkek / depositphotos.com
Környezetbarát piperecikkek / depositphotos.com

Egyéb fenntartható szolgáltatások

Ebbe sok apróság beletartozik, kezdve attól, hogy nincsenek papír alapú dokumentumok, hanem például a foglalás vagy be- és kicsekkolásról is csak digitális visszaigazolást kapunk. Fontosak még a környezetbarát piperecikkek, például bio- és biológiailag lebomló szappanok, samponok és testápolók kínálata.


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.