Mitől lesz fenntartható egy szálláshely?

Ha szállást választunk, az ár és az elhelyezkedés mellett egyre fontosabb szempont az is, hogy a hotelek mennyit tesznek a fenntartható működésért, a környezet megóvásáért. Szállásfoglaló oldalakon is találkozhatunk már különböző jelvényekkel, amelyek ezt a törekvést jelzik. De mitől számít zöldnek egy szálláshely? Milyen intézkedést tudnak tenni ezek az intézmények azért, hogy környezettudatosan működjenek?

A Weco_Blog cikkében ezt a kérdéskört járja körül:

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Mi az a zöld szálláshely?

Zöld szálláshelyeknek azokat a hoteleket, apartmanokat, panziókat nevezzük, amelyeket úgy építenek, illetve alakítanak át, hogy minimalizálják mind a vállalkozás, mind a dolgozók, mind a vendégek ökológiai lábnyomát.

Számos honlapon találhatunk zöld hoteleket összegyűjtve, mint például a Rainforest Allience, vagy a Positive Travel. A Booking.com pedig bevezette a Travel Sustainable jelvényt is, ezzel megkönnyítve a keresést. 

Energiatakarékosság

Ez magában foglalja az energiatakarékos LED-es lámpák használatát, mozgásérzékelők felszerelését a nem használt területek világítására, valamint intelligens termosztátok telepítését a hatékony klímavezérlés érdekében.

Reggeli helyi termékekből / depositphotos.com
Reggeli helyi termékekből / depositphotos.com

Helyi beszállítók

A minibárban vagy a szobaszerviz menüjében helyi termelőktől, horgászoktól, borászatokból stb. származó élelmiszerek és italok szerepeltetése is fontos a környezetvédelem szempontjából. Ezáltal ugyanis a szállodák nemcsak a helyi gazdaságot támogatják, hanem csökkentik a szállítással járó szén-dioxid-kibocsátást.

A zöld szállodák ezen kívül előnyben részesíthetik az organikus termékeket, valamint az olyan gazdaságokat, ahol szintén a fenntarthatóságot preferálják. 

Víztakarékosság

A víztakarékos intézkedések bevezetésével a fenntartható szállodák vonzóvá tehetik a környezettudatos utazókat. A vízfogyasztás csökkentésének hatékony módja a víztakarékos zuhanyfejek, csaptelepek és WC-k, valamint az esővízgyűjtő rendszerek használata. 

Környezetbarát piperecikkek / depositphotos.com
Környezetbarát piperecikkek / depositphotos.com

Egyéb fenntartható szolgáltatások

Ebbe sok apróság beletartozik, kezdve attól, hogy nincsenek papír alapú dokumentumok, hanem például a foglalás vagy be- és kicsekkolásról is csak digitális visszaigazolást kapunk. Fontosak még a környezetbarát piperecikkek, például bio- és biológiailag lebomló szappanok, samponok és testápolók kínálata.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.