Műanyagmentesíti hoteleit az Accor

Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja a vendégélményből az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket.

Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez. Mindez jelentős előrelépés a nemzetközi szállodaiparnak, illetve az Accor csoportnak, amely évek óta komolyan tesz a fenntarthatóság érdekében. „Tisztában vagyunk, milyen meghatározó hatást gyakorlunk a bolygónkra, és felelősséget érzünk azért, hogy kézzelfogható előnyöket nyújtsunk munkatársainknak, vendégeinknek, beszállítóinknak, partnereinknek és helyi közösségeinknek – nyilatkozta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója. Az Accor évente 120 millió vendéget fogad, és több mint 200 millió fogást szolgál fel. Felelős vállalati polgárként 25 éve fenntartható fejlődést támogató programja alapján dolgozik. A már korábbi elkötelezettség részeként szinte teljesen megszüntette például a műanyag szívószálak, keverők és fülpiszkálók használatát.

A jelenlegi vállalás az alábbi újdonságokat tartalmazza: - A műanyag személyes piperecikkek és poharak elhagyása 2020 végéig

- Az összes ezen felüli egyszer használatos műanyageszköz megszüntetése a szobákban, közös terekben, éttermekben és szabadidős szolgáltatásokban (medencék, fitnesztermek) 2022 végéig

- Az egyszer használatos műanyagok például a műanyag szívószálak, fülpiszkálók, kávékeverők, plasztikpoharak és vizespalackok, műanyag táskák és zacskók, csomagolás (élelmiszernek vagy üdvözlő termékeknek), az elvihető ételek csomagolása és evőeszközei, műanyag ajándékok és üdvözlő termékek (például piperecikkek, papucsok, tollak), plasztik kulcskártyák

Minden egyes termékre az Accor csoport összes szállodája számára olyan releváns helyettesítőket javasolnak,  amelyek figyelembe veszik annak élettartamát a környezeti teljesítmény javítása érdekében.

A szállodák már most is tesznek azért, hogy csökkentsék az évente több mint 200 millió egyszer használatos műanyageszköz használatát, és fenntartható alternatívákkal már eddig is hatékony megoldásokat vezettek be:

- Az Accor 94%-a teljesen mellőzi a szívószálak, fülpiszkálók és keverők használatát. A hátralévő 6% (főleg Kínában) 2020 március végéig követi a példát

- Az ibis szállodák 89%-a (2087 hotel) adagolókat használ a kozmetikai szereknél, például samponoknál. Az Accor ibis családi szállodái Latin-Amerikában még idén követni fogják a kezdeményezést

- A Fairmont új építési és felújítási szabványokat használ, a vendégszobákat például víztisztító csapokkal szerelik fel, mellőzve a palackozott vizet

- A csoport új márkája, a a vendégek igényeihez igazítva létrehozott Greet DNS-ének része a műanyagmentesség. A reggelizéshez egyáltalán nem használ eldobható műanyagot, és újrahasználható edényeket vezetett be a vajhoz és a lekvárhoz. Emellett a szobákban és a szálloda további területein sincs eldobható műanyag. Az Accor idén Európában tíz új Greet szállodát tervez nyitni

- Számos Accor szálloda – például a Novotel Paris les Halles, a Novotel Yangon Max Myanmar, a Sofitel Bogota, számos szálloda Bali és Lombok területein Indonéziában, illetve az ibis Styles Sao Paulo Anhem – egyedi döntésekkel segíti az egyszer használatos műanyagoktól mentes cél elérését.

Az Accor egyik fő célja – a környezeti hatás csökkentése és a műanyag-alternatívák népszerűsítése mellett – a globális közgondolkodás pozitív megváltoztatása a 3R logikával: Reduce (csökkenteni), Re-use (újrahasználni), Recycle (újrahasznosítani). A csoport központja koordninálja a legjobb példák alkalmazását, a szállodák pedig elindítják a saját helyi kezdeményezéseiket.

 

Forrás: Turizmus Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?