Műanyagmentesíti hoteleit az Accor

Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja a vendégélményből az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket.

Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez. Mindez jelentős előrelépés a nemzetközi szállodaiparnak, illetve az Accor csoportnak, amely évek óta komolyan tesz a fenntarthatóság érdekében. „Tisztában vagyunk, milyen meghatározó hatást gyakorlunk a bolygónkra, és felelősséget érzünk azért, hogy kézzelfogható előnyöket nyújtsunk munkatársainknak, vendégeinknek, beszállítóinknak, partnereinknek és helyi közösségeinknek – nyilatkozta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója. Az Accor évente 120 millió vendéget fogad, és több mint 200 millió fogást szolgál fel. Felelős vállalati polgárként 25 éve fenntartható fejlődést támogató programja alapján dolgozik. A már korábbi elkötelezettség részeként szinte teljesen megszüntette például a műanyag szívószálak, keverők és fülpiszkálók használatát.

A jelenlegi vállalás az alábbi újdonságokat tartalmazza: - A műanyag személyes piperecikkek és poharak elhagyása 2020 végéig

- Az összes ezen felüli egyszer használatos műanyageszköz megszüntetése a szobákban, közös terekben, éttermekben és szabadidős szolgáltatásokban (medencék, fitnesztermek) 2022 végéig

- Az egyszer használatos műanyagok például a műanyag szívószálak, fülpiszkálók, kávékeverők, plasztikpoharak és vizespalackok, műanyag táskák és zacskók, csomagolás (élelmiszernek vagy üdvözlő termékeknek), az elvihető ételek csomagolása és evőeszközei, műanyag ajándékok és üdvözlő termékek (például piperecikkek, papucsok, tollak), plasztik kulcskártyák

Minden egyes termékre az Accor csoport összes szállodája számára olyan releváns helyettesítőket javasolnak,  amelyek figyelembe veszik annak élettartamát a környezeti teljesítmény javítása érdekében.

A szállodák már most is tesznek azért, hogy csökkentsék az évente több mint 200 millió egyszer használatos műanyageszköz használatát, és fenntartható alternatívákkal már eddig is hatékony megoldásokat vezettek be:

- Az Accor 94%-a teljesen mellőzi a szívószálak, fülpiszkálók és keverők használatát. A hátralévő 6% (főleg Kínában) 2020 március végéig követi a példát

- Az ibis szállodák 89%-a (2087 hotel) adagolókat használ a kozmetikai szereknél, például samponoknál. Az Accor ibis családi szállodái Latin-Amerikában még idén követni fogják a kezdeményezést

- A Fairmont új építési és felújítási szabványokat használ, a vendégszobákat például víztisztító csapokkal szerelik fel, mellőzve a palackozott vizet

- A csoport új márkája, a a vendégek igényeihez igazítva létrehozott Greet DNS-ének része a műanyagmentesség. A reggelizéshez egyáltalán nem használ eldobható műanyagot, és újrahasználható edényeket vezetett be a vajhoz és a lekvárhoz. Emellett a szobákban és a szálloda további területein sincs eldobható műanyag. Az Accor idén Európában tíz új Greet szállodát tervez nyitni

- Számos Accor szálloda – például a Novotel Paris les Halles, a Novotel Yangon Max Myanmar, a Sofitel Bogota, számos szálloda Bali és Lombok területein Indonéziában, illetve az ibis Styles Sao Paulo Anhem – egyedi döntésekkel segíti az egyszer használatos műanyagoktól mentes cél elérését.

Az Accor egyik fő célja – a környezeti hatás csökkentése és a műanyag-alternatívák népszerűsítése mellett – a globális közgondolkodás pozitív megváltoztatása a 3R logikával: Reduce (csökkenteni), Re-use (újrahasználni), Recycle (újrahasznosítani). A csoport központja koordninálja a legjobb példák alkalmazását, a szállodák pedig elindítják a saját helyi kezdeményezéseiket.

 

Forrás: Turizmus Online


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.