A szállodai értékesítés és marketing elvei című gyakorlati tanácsokat összefoglaló kiadványt készített a Szallas.hu, az Everguest, a MORGENS és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ).
A szakma számára készített hasznos információkkal és ötletekkel teli kiadvány szerzői Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere, Gyenes Ákos, az Everguest alapítója és a Revenue Üzletág igazgatója, valamint Katona Zoltán, a MORGENS ügyvezetője.
Olyan általános irányelvekre hívják fel a figyelmet, mint a termék egyedisége és a versenyelőny hangsúlyozása, vagy például a reputáció és review menedzsment.
„A vendégvélemények folyamatos nyomon követése hatékony eszköze szolgáltatásaink fejlesztésének és a minőség hosszú távú fenntartásának, mondta Papp István, a magasabb vendégelégedettségi mutató ráadásul a magasabb átlagár elérését segíti, a vendég ugyanis magasabb értékelés esetén magasabb minőséget feltételez.” Az elkészült szakmai irányelvek a jelenlegi járványhelyzet miatti rendhagyó körülményekre vonatkozóan speciális tanácsokat is megfogalmaznak az általánosak mellett.
A kiadvány kitér az utalványok előnyeire is. A szerzők szerint az utalványos értékesítés azonnali bevételszerzési, így egyben cashflow növelő lehetőség, mert a vendégek az utazás dátumától függetlenül előre kifizetik foglalásaikat. Az utalványokkal a kevésbé frekventált, kihasználatlan időszakok is megtölthetők vendégéjszakával. A beérkező forgalmat célzottan irányíthatják a szállásadók a telített időszakok kizárásával, felárazásával.
Forrás: Szállás.hu