Szállodai sztorik - károk, szobában felejtések

A szállásadók kétharmadánál rongáltak már vendégek a Szallas.hu friss felmérése szerint. Gyakoriak a törött tárgyak, égés okozta károk, de extrém esetek is előfordulnak. Az elkövetők rendszerint hallgatnak tetteikről. Olykor nemcsak a kár, de ottfelejtett műfogsor, vibrátor vagy dobfelszerelés fogadja a szállásadót a vendég távozása után.

Gyakori a rongálás a vendégek körében, a Szallas.hu friss felmérés szerint a szállásadók kétharmadánál történt már káreset. Leggyakrabban a konyhai felszerelések (65%), a textíliák (51%) és a berendezés (45%) sérül meg. „A szándékosság természetesen nem minden esetben feltételezhető, hiszen egy pohár eltörése vagy egy ital kiborítása bárkivel megtörténhet – magyarázta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Azonban vannak olyan példák is, mint a nyílászáró megrongálása, ahol nem kizárható, hogy direkt követték el.” A felmérésben kirívó történeteket is megosztottak a szállásadók. „Egy partnerünknél a szekrénybe beépített széfet próbálta meg valaki kibontani, de volt, akinél a kerti bútort a szomszédos patakban találták meg” – mesélte Keresztes Nóra. A szállásközvetítő portál információ szerint a rongálók kétharmada lapít, tettéről nem vall színt távozáskor.

A károk mellett gyakran ottfelejtett holmik fogadják a takarítókat. A gondatlan tulajdonosok leggyakrabban ruhaneműikről (70%), szépségápolási termékeikről (64%) és műszaki cikkeikről (31%) feledkeznek meg. A szokványos tárgyak mellett akadnak extrémek is: műfogsort, vibrátort és dobfelszerelést is találtak már a szobalányok. A felsoroltakon felül előkerült már préselt növény, húsvágó bárd, bőr duda és 20 garnitúra fürdőruha is. Jóval kevesebb esetben maradnak ott kulcsok, iratok vagy épp a pénztárca. Ugyanakkor minden ötödik széffel rendelkező szálláshelyen maradt már a zárható szekrényben fontos holmi. A legnagyobb értékű ottfelejtett dolog többnyire laptop vagy arany ékszer, karóra vagy luxusmárkás napszemüveg. A legmeghökkentőbb viszont, hogy akár élőlényt is elhagyunk: kisállatról és hozzátartozóról is feledkeztek már meg a távozó vendégek.

 

A talált tárgyakat jellemzően egy évig vagy akár tovább is megőrzik. A szétszórt vendégek fele az észlelést követően kéri a szállásadót, hogy postázza el részére a holmit, és csak tízből egy tér vissza érte. Olyanok is akadnak, akik jelzik ugyan, hogy visszamennek, de sosem érkeznek meg. „A felmérésből sajnos az is kiderült, hogy olykor viszont olyan elhagyott dolog miatt reklamál a vendég, ami valójában sosem létezett – magyarázta a marketingmenedzser. – Ilyenkor általában árengedményt vagy ingyen szolgáltatást várnának vigaszdíjként.”

Forrás: Szallas.hu


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.