Szállodai sztorik - károk, szobában felejtések

A szállásadók kétharmadánál rongáltak már vendégek a Szallas.hu friss felmérése szerint. Gyakoriak a törött tárgyak, égés okozta károk, de extrém esetek is előfordulnak. Az elkövetők rendszerint hallgatnak tetteikről. Olykor nemcsak a kár, de ottfelejtett műfogsor, vibrátor vagy dobfelszerelés fogadja a szállásadót a vendég távozása után.

Gyakori a rongálás a vendégek körében, a Szallas.hu friss felmérés szerint a szállásadók kétharmadánál történt már káreset. Leggyakrabban a konyhai felszerelések (65%), a textíliák (51%) és a berendezés (45%) sérül meg. „A szándékosság természetesen nem minden esetben feltételezhető, hiszen egy pohár eltörése vagy egy ital kiborítása bárkivel megtörténhet – magyarázta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Azonban vannak olyan példák is, mint a nyílászáró megrongálása, ahol nem kizárható, hogy direkt követték el.” A felmérésben kirívó történeteket is megosztottak a szállásadók. „Egy partnerünknél a szekrénybe beépített széfet próbálta meg valaki kibontani, de volt, akinél a kerti bútort a szomszédos patakban találták meg” – mesélte Keresztes Nóra. A szállásközvetítő portál információ szerint a rongálók kétharmada lapít, tettéről nem vall színt távozáskor.

A károk mellett gyakran ottfelejtett holmik fogadják a takarítókat. A gondatlan tulajdonosok leggyakrabban ruhaneműikről (70%), szépségápolási termékeikről (64%) és műszaki cikkeikről (31%) feledkeznek meg. A szokványos tárgyak mellett akadnak extrémek is: műfogsort, vibrátort és dobfelszerelést is találtak már a szobalányok. A felsoroltakon felül előkerült már préselt növény, húsvágó bárd, bőr duda és 20 garnitúra fürdőruha is. Jóval kevesebb esetben maradnak ott kulcsok, iratok vagy épp a pénztárca. Ugyanakkor minden ötödik széffel rendelkező szálláshelyen maradt már a zárható szekrényben fontos holmi. A legnagyobb értékű ottfelejtett dolog többnyire laptop vagy arany ékszer, karóra vagy luxusmárkás napszemüveg. A legmeghökkentőbb viszont, hogy akár élőlényt is elhagyunk: kisállatról és hozzátartozóról is feledkeztek már meg a távozó vendégek.

 

A talált tárgyakat jellemzően egy évig vagy akár tovább is megőrzik. A szétszórt vendégek fele az észlelést követően kéri a szállásadót, hogy postázza el részére a holmit, és csak tízből egy tér vissza érte. Olyanok is akadnak, akik jelzik ugyan, hogy visszamennek, de sosem érkeznek meg. „A felmérésből sajnos az is kiderült, hogy olykor viszont olyan elhagyott dolog miatt reklamál a vendég, ami valójában sosem létezett – magyarázta a marketingmenedzser. – Ilyenkor általában árengedményt vagy ingyen szolgáltatást várnának vigaszdíjként.”

Forrás: Szallas.hu


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.