Nemzetközi négycsillag a miskolci City Hotelnek

A City Hotel Miskolc elnyerte a négy csillagos minősítést a Hotelstars Union rendszerében. Mi a Hotelstars Union? Milyen feltételekről van szó? Miért van szükség erre a minősítésre? Mindezekről dr. Barkóczi Istvánnal, a City Hotel Miskolc tulajdonosával beszélgetett az Észak-Magyarország munkatársa.

- Azzal kell kezdenem, hogy egy kormányrendelet értelmében a kereskedelmi szálláshelyek idénjúnius 31-ig használhatják korábbi minősítésüket. Ezt követően - vagyis július elsejétől - csak az a "csillagbesorolás" érvényes, amelyet a Hotelstars Szállodai Minősítő Rendszer szempontjainak, követelményeinek megfelelve kap az adott hotel. A City Hotel Miskolc a napokban sikeresen esett át a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) szakemberei által végzett helyszíni bírálaton, így az új, nemzetközi rendszer szerint is jogosultak vagyunk a "négycsillagos" címre" - tudtuk meg dr. Barkóczi Istvántól.

Szigorú minősítési rend A City Hotel tulajdonosa elmondta azt is, hogy a Hotelstars Union egy az Európai Unió tagországaiban működő egységes szállodai minősítő rendszer, amelynek célja, hogy a hotelek kategorizálása azonos alapelvek alapján történjen. A rendszert a brüsszeli székhelyű HOTREC (Hotels, Restaurants and Cafés in Europe) dolgozta ki, és ennek a szállodákat, éttermeket, kávéházakat képviselő nemzetközi szakmai szövetségnek tagja az MSZSZ is. Az igen szigorú minősítés három részből áll, az első körben a hotel önmagát minősíti, tulajdonképpen meghatározza, hogy hány csillagért indul, ezt követi a minősítő bizottság helyszíni ellenőrzése, végül pedig a bírálat, a döntés. A minősítő rendszer nem kevesebb, mint 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezek a szempontok minden apró részletre kiterjednek, felölelik a teljes működést, gyakorlatilag a szolgáltatás minden részletét.

Nem kötelező, de fontos - Igaz ugyan, hogy a minősítés nem kötelező, de mi fontosnak tartottuk, hogy a minket választó vendégek tudják: nálunk a szolgáltatások színvonala megfelel a nemzetközi elvárásoknak, szakmai munkánkat a Hotelstars Union rendszere szerint végezzük - hangsúlyozta dr. Barkóczi István. (forrás: Észak-Magyarország)


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.