Ez a bemutató amúgy a mindig ősszel Salzburgban megrendezésre kerülő, hasonló témájú szakrendezvény „kisöccse”, és ugyan kisebb területben, valamint a kiállítók számát tekintve jóval kevesebb résztvevővel tartják, a trendek ugyanúgy pontosan jól láthatók, megfigyelhetők.
Elegáns megoldás, szellős elrendezés
185 kiállító vett részt az egytől egyig válogatottan szép kivitelezésű standokkal és a standokat összekötő, elegáns megoldású, könnyen átlátható „utcákkal” övezve. A téma: szállodai és vendéglátós beszállítók – élelmiszerek, kávék, teák, csokoládék, tejtermékek, tésztafélék, bármegoldások, rendezvényszervezés, textilek, munkaruhák, étlapok, konyhai és egyéb munkagépek, IT-kiszolgáló rendszerek. Mindössze két magyar kiállító standját fedeztük fel különben a 185 között – ők mindketten állandó szereplői külföldi bemutatóknak, és a hazai élelmiszeripari ágazat (FMCG) területről érkeztek.
Ha nem bio – akkor nem is jó
Lehetne másról is beszélni a kiállítás kapcsán, de felesleges: Ausztriában a szállodai és éttermi vendéglátás és más szolgáltatások terén ma szinte minden csak a bióról, az organikusról, a természetes alapanyagokról, a zöld megoldásokról szól. A teák, a kávék, a gyümölcslevek, az üdítők, a tésztafélék, a hús- és sajtkészítmények, a kenyérfélék, a fűszerek, a szószok, a pestók, a dzsemek, a mézek, a borok és a snapszok – mindegyiknél az alapanyag az első pillanattól kezdve visszakövethető, organikus vagy biogazdálkodásból kerül ki. Még a mosogatószerek terén sem kegyelmeznek: itt is a természetbarát granulátumokkal történő tisztítás a nyerő. Az egyik német cégnél az általuk bemutatott evőeszköz-mosogató készülékükből mesélik, nem győznek annyit gyártani, ahány a megrendelő.
Két év múlva veled, ugyanitt
Végül álljon itt két kiállítói vélemény, ők hogyan látták a 2016. évi bécsi, Horeca-szakágazati bemutatót. „ Új ügyfeleket szereztünk, és a régiekkel ápoltuk a meglévő kapcsolatot. Jó lenne, ha még több sörfőzde jelenne meg a következő ilyen rendezvényen.” (Andrea Taussing, a Murau sörfőzde PR-felelőse) „Jó dolog, hogy a bécsi szakvásár még egy kezelhető, átlátható méretű rendezvény. Mi dupla standot béreltünk – és ezt tesszük majd két év múlva is, mert így be tudjuk mutatni termékeink elég széles skáláját.” (Marco Schárf, Alexander Schárf & Söhne GmbH, társtulajdonos)