Elmondta, hogy az MVI már több mint tíz éve küzd az ágazat helyzetének javításáért. Emlékeztetett rá, hogy tanulmányt és levelet küldtek az OIB, az IKIM turizmus Főosztály és a gazdasági miniszter részére 1996-ban „A magyar gasztronómia és borkultúra turisztikai termékké fejlesztése” ügyében, 1997-ben a Nemzeti gasztronómiai stratégia elkészítése ügyében, 1997-ben „Teendő a vendéglátásban” címen. Ez utóbbiban leírják, hogy „Külképviselőinknek egységes és kötelező anyaggal kell rendelkezni arról, hogy mit kell képviselniük. Ezen belül szakmai anyag készüljön a magyar gasztronómiáról és a borról is!” 2001-ben felvetették magyar gazdák tulajdonában lévő bevásárlóközpontok létrehozását, a magyar mezőgazdaság termékeinek forgalmazására, elősegítve a hazai gasztronómia, mint belső export fejlődését. Károvits hozzátette, hogy a MATUR budapesti tagozatának egyik klubnapján idegenvezetőik elmondták, hogy az idelátogató turisták rendszeresen megjegyzik, hogy magyar éttermet szinte nem is találnak, pedig ők azt szeretnék enni, amit a magyarok. Pedig amint Gundel Imre megjegyezte: „Egyre többen vagyunk itthon és külföldön, akik joggal soroljuk hazánkat azon kevesek közé, ahol a vendéglátás nem csupán feltétele az idegenforgalomnak, hanem idegenforgalmi vonzerő.” Mára köztudomású, hogy a vendéglátás hozza a turizmus legnagyobb bevételét, ennek ellenére a vendéglősök zsebét érintő Torkos Csütörtökön kívül az elmúlt 17 évben ezen a területen semmilyen érdemi intézkedés nem történt – hangsúlyozta Károvits Tamás.
Írja meg Ön is véleményét szerkesztőségünknek a [email protected] címre!
Írja meg Ön is véleményét szerkesztőségünknek a [email protected] címre!