Szallas.hu: reagálás a GVH vizsgálatra

A legnagyobb hazai szállásfoglaló portál amint megjelent, azonmód reagált a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hazai online szállásközvetítési- és szálláspiacon végzett gyorsított ágazati vizsgálatát követő ajánlásaira.  

A GVH gyorsított ágazati vizsgálatának eredménye arra világít rá, hogy fontos az árverseny. A szállásközvetítő használata mind a vendég, mind a szállásadó számára előnyös lehet. Az átlátható folyamatokkal és az elkülöníthető pénzkezeléssel megteremthető a garantált kifizetés és pénzvisszafizetés.

 

Mint a vizsgálat alapján a legnagyobb hazai szállásportál közölte, a verseny élénkítését szolgálhatja a széles szálláskínálat is és az összehasonlítható árak. Szerintük ezek leginkább a szállásfoglaló oldalakon tudnak megvalósulni.

Amennyiben a felhasználók a szállásközvetítő oldalon végeznek keresést, az általuk megadott keresési szempontok után egy listaoldalon tájékozódhatnak a keresési feltételeiknek leginkább megfelelő szállásajánlatokról. Azzal, hogy a szállásközvetítő megteremti annak lehetőségét, hogy az ajánlatok árait a felhasználók egymással összehasonlíthassák, már önmagában árversenyt eredményez. 

Az ár mellett az ajánlat további részletei, mint a vendégértékelések, a fotók, az elhelyezkedés stb. is fontosak, hiszen ezek mentén lehet érdemben összevetni a különböző lehetőségeket, végül pedig döntést hozni a foglalást illetően", mondta Szabó Tamás, a portál egyik vezetője.

A felhasználók visszajelzése alapján továbbá komoly előnyt jelent, ha a szállásközvetítő oldal rendelkezik mindennap hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is, így bármilyen félreértés vagy elégedetlenség, felmerülő kérdés vagy kérés esetén van kihez fordulni. 

Hozzátették még, azon túl, hogy az online fizetésbe vetett bizalmat jogi szabályozás is erősíti, a portál garantálja a kifizetéseket és a pénzvisszatérítést mind a vendégek, mind a partnerek irányába. Ezt az erre a célra létrehozott óvadéki számla teszi lehetővé, ami a cég egyéb pénzügyi tranzakcióitól teljesen elkülönítve biztosít teret a kifizetésekből és pénzvisszatérítésekből adódó pénzmozgásoknak. Így az előre meghatározott feltételek szerint utalják tovább a befizetett összegeket, amely a vendégeknek védelmet nyújt a kötbérmentes időszak alatt történő lemondások visszafizetése esetén. Az online fizetési szolgáltatás a biztonságon, kényelmen és átláthatóságon túl a szállásadók számára is előnyöket biztosít. Ilyen például az előlegekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatok csökkenése.

 

Forrás: Szállás.hu


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.