„2015 januárjában az Orbis lezárta a tranzakciót, mely felgyorsította a vállalat terjeszkedését 38 üzemelő szállodával 5 új országban a kelet-európai régióban. E jelentős tranzakció eredményeképpen vállalatunk új kihívásokkal szembesült. Célunk, hogy teljesen ki tudjuk használni az új felmerült lehetőségeket. A kiemelkedő pénzügyi és üzemeltetési eredmények, melyeket elértünk mind a harmadik negyedévben, mind az elmúlt 9 hónapban, megerősítették, hogy vállalatunk képes komoly értéket teremteni” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.
Az Orbis tovább növeli szállodahálózatát
A kelet-európai szállodaipar meghatározó szereplőjeként az Orbis folyamatosan erősíti a piaci pozícióját. 2015 júliusától Vilnius (Litvánia) első ibis Styles szállodája csatlakozott az Orbis Csoporthoz. Öt új franchise szerződés került aláírásra 2015 harmadik negyedévben a szállodahálózat további fejlesztésének érdekében Lengyelországban, Romániában és Litvániában. A következő három évben 21 új szálloda nyilik a már aláírt franchise és management szerződések keretében és 3 új saját tulajdonú szálloda fejlesztése jelenleg is zajlik. A vállalat folyamatosan keresi a további fejlesztési lehetőségeket olyan piacokon is, ahol az AccorHotels márkák még nincsenek jelen.
Tőkeberuházások
A hálózat növekedése mellett, melynek része 3 saját tulajdonú szálloda fejlesztése, folyamatosan zajlik a meglévő szállodaportfolió korszerűsítése és megújítása. Az Orbis fő célja, hogy korszerű és kényelmes termékeket illetve szolgáltatásokat nyújtson vendégei számára. 2015 első 9 hónapja alatt a tőkeberuházások értéke elérte a 11,3 millió Eurót, melyből 6,7 millió Euró fejleszési projektekbe került invesztálásra, többek között Krakkóban, Gdanskban és Varsóban.
Az Orbis Hotels Group a CSR trendszetter
Az Orbis ambíciója, hogy a vállalati felelősségvállalási trendeket meghatározza, valódi elköteleződést mutatva. Ez nem csupán annak a kérdése, hogy finanszírozást és erőforrásokat biztosítanak társadalmi célokra, hanem annak is a kérdése, hogy felállítanak egy valódi tervet, ami a legjobb szolgáltatásokat nyújtja a társadalmi igényekre.
A harmadik negyedévben született döntést követően az összes új Orbis-fejlesztés BREEAM tanúsítvánnyal valósul meg, mely fenntartható konstrukciós folyamatokat és működési módszereket tesz lehetővé ezen szállodákban a jövőben. A vállalat a szállodai vendégeket is bevonja a programjaiban való együttműködésre. A törölközők újrahasználatával a vendégek részt vesznek a Plant for the Planet programban, melynek köszönhetően a mosodai költségek megtakarításának az 50%-át faültetési programokra allokálja a vállalat olyan területeken, ahol az illegális erdőirtás komoly problémát jelent.
Előre tekintve
„Ahogy figyelmünket a jövőre fordítjuk, nem látunk semmilyen negatív jelet, ami megfordítaná a szállodaipar pozitív trendjeit. A régiónkban lévő országok érik el a leggyorsabb növekedést Európában. További növekedésre látunk lehetőséget növekvő számú befektetéssel, alacsony kamatokkal és ezek stimuláló hatásával a gazdaságra, illetve EU alapok támogatásával történő vállalati finanszirozással. Úgy gondoljuk, hogy a következő negyedévek kielégítőek lesznek az Orbis számára. Tiszta és látható stratégiánk három pilléren alapul, üzemeltetési kíválóság, a hálózatnövekedést célzó befektetett tőke újra-allokálása fókuszálva a magas megtérülésre, valamint a CSR prioritások iránti valódi elkötelezettség. Erőfeszítéseink középpontjában ezen célok elérése áll és ez jelenti a Csoport hajtóerejét” – tette hozzá Gilles Clavie.
Forrás: Turizmus Online