Új HOTELSTARS csillagok

Újabb öt szálloda minősítéséről döntött a Hotelstars Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy Bíráló Bizottsága, s ezzel 385-re emelkedett a csillagok használatára jogosult magyar hotelek száma.

A Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselőiből álló Bíráló Bizottság az alábbi szállodáknak adományozott védjegyet sikeres pályázatukat követően:

Danubius Hotel Flamenco Budapest 4*

Hotel Fürdőház Nyíregyháza 3*

Hotel Sástó Gyöngyös-Sástó 3*

La Prima Fashion Hotel Budapest 4*

Ligetalja Termál Hotel Penészlek 3*

Mint ismeretes, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a 2012. június 12-én kötött megállapodás szerint a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszert - Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjeggyé emelve - alkalmazzák a hazai szállodák minősítésére.

Az eddig regisztrált 519 szállodából 385 került minősítésre, mely a hazai szállodai kapacitás közel 60%-át fedi le.

A nagyszámú sikeres minősítés mellett azonban több szálloda nem nyert minősítést, mivel többszöri nekifutásra sem tudták teljesíteni a követelményeket.

A minősítések tapasztalatai szerint a szállodák túlnyomó többsége komoly erőfeszítéseket tesz termék-szolgáltatás együttesük fejlesztésére és ezáltal a megcélzott kategória – csillagszám - elérésére.

Ez sok esetben nem feltétlenül anyagi ráfordítást, esetlegesen új beruházást jelent, hanem a szolgáltatási kör bővítését, a színvonal emelését melynek eredményeként javul a hazai kínálat minősége.

Azok a minősítést szerzett szállodák, melyek erőfeszítéseket tettek a minőség javítása terén, vendégelégedettségi mutatóik emelkedéséről számoltak be és ezzel összefüggésben nőtt a visszatérő vendégeik aránya is. A fejlesztéseket követően pedig átlagárukat és ezáltal bevételeiket is növelni tudták.

Mindez azt mutatja, hogy a vendégek nemcsak észreveszik és értékelik a magasabb színvonalat, hanem hajlandóak többet is fizetni érte.

A helyszíni minősítések során az MSZÉSZ több olyan esetről is tudomást szerzett ahol - a tulajdonos/üzemeltető figyelmen kívül hagyva az érvényes rendelkezéseket – a szálloda a vendégeket teljesen megtévesztő módon van jelen a piacon (pl. minősítés nélkül hirdeti magát minősített szállodaként, a csillagos jelölést szabálytalanul meghagyva, ill. a már megkezdett minősítés során feltárt alapvető hiányosságokat sem hajlandó pótolni és továbbra is jogtalanul használja a kategóriajelölést). Így a minőség megtartására és javítására nagy erőfeszítést tevő, a tisztességes módon működő szállodák minden tekintetben komoly hátrányba kerülnek.

Az MKIK és az MSZÉSZ véleménye szerint a helyzet mielőbbi rendezése szükséges, hiszen a nemzeti tanúsító védjegyrendszerben csillagot szerzett szállodák átlátható módon adnak biztonságot a vendégnek az elvárható minőség meghatározásában.

Forrás: Vendég & Hotel


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.