Mint írják, a holland alalapítású és székhelyű Booking.com késlekedő kifizetései kapcsán pénteken a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívben kereste meg a szálláshelyeket, hogy felmérjék a probléma nagyságát, és szintén e témában Ujhelyi István, az Európai Parlament (EP) közlekedési és turizmus szakbizottságának alelnöke a napokban írásbeli megkereséssel élt a Booking igazgatója felé a cég elmaradt kifizetései és inkorrekt, illetve elégtelen ügyfélkapcsolati szolgáltatása miatt.
Az MTÜ a napokban kérdőívet indított a szakmát megszólítva a Booking botrány felmérésére. Mint ebben kifejtik, a Magyar Turisztikai Ügynökség mielőbb szeretné feltérképezni, hogy hány hazai szállásadó lehet érintett az ügyben.
Ezért augusztus 4-én e-mailben keresték meg a szálláshely szolgáltatókat és arra kérték őket, hogy egy kérdőív kitöltésével adjanak visszajelzést a saját helyzetükről.
Mint arról korábban a téma kapcsán mi is beszámoltunk, nem minden szálláshely érintett, csak azok, akik a teljes pénzbeszedési és kifizetési folyamattal a Booking-ot bízták meg. Azok a szálláshelyek, amelyek a pénzt maguk fizettetik meg a vendéggel és utólagosan, számla ellenében fizetik meg a jutalékot a Bookingnak, illetve azok a helyek, amelyek a virtuális bankkártyás kifizetési módszert használják, szintén nem tapasztaltak semmilyen problémát.
Az MTÜ levele a Booking botrány kapcsán így szól: "Ahogy a híradásokból is értesülhetett, egy bizonyos szállásközvetítő oldal nem, vagy csak jelentős késéssel fizet a szállasadóknak. A portál közlése szerint az elmúlt másfél hónapban rendszerhiba lépett fel az oldalukon, ez okozza a késedelmes fizetést. A Magyar Turisztikai Ügynökség mielőbb szeretné feltérképezni, hogy hány hazai szállásadó lehet érintett az ügyben. Kérjük, az alábbi linken található kérdőív kitöltésével segítse munkánkat. A kérdőív kitöltése mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A válaszokat 2023. augusztus 11-ig várjuk".
A téma kapcsán a teljes hír ITT található.
Forrás: Spabook