Weboldalak vásárlásával erősítette meg piacvezető pozícióját a maiUtazás.hu

Négy weboldalt – www.hotelkupon.hu, www.hotelkuponok.hu, www.napiakciok.hu, www.kedvezmenyorszag.hu – vásárolt meg a maiUtazás.hu. A kedvezményes szállásutalványok és utazások hazai piacát már eddig is uraló cégcsoport célja az új akvizíciókkal, hogy megkérdőjelezhetetlenné tegye vezető szerepét.

„A hotelkupon.hu 2017-ben közel 800 millió Ft értékben közvetített belföldön, míg a hotelkupononok.hu az egyik legnagyobb forgalmú, és minőségi látogatókkal rendelkező aggregátor oldal. Az új akvizíciók révén számításaink szerint 30-35 százalékkal magasabb lehet a közvetített vendégek száma, az eddiginél közel félmillió fővel többen érhetik el a weboldal ajánlatait, s még erőteljesebb lehet a növekedés belföldön.”– hangsúlyozta Szennay András, a cég ügyvezetője.

„A piac centralizálódása ránk is hatással volt, de örülök, mert úgy érzem, megfelelő helyen működnek tovább az általam létrehozott weboldalak, amelyek az évek során nagyon a szívemhez nőttek. A maiUtazással már 2011 óta partneri kapcsolatban vagyunk/voltunk, mivel a hotelkuponok.hu oldalon a kezdetek óta jelen voltak, mint meghatározó szállásközvetítők. Végigkövettem, hogyan válnak piacvezetővé az évek alatt ezen a piacon és mindig korrekt üzleti partnerek voltak.”  - nyilatkozta Besenyei Kálmán, a hotelkupon- hotelkuponok és napiakció-weboldalak korábbi tulajdonosa."

Szennay András szerint a mostani akvizícióik is jelzik, hogy a maiUtazás.hu-nál egyértelműen hisznek abban, a szállodai utalvány hosszú távon is népszerű értékesítési forma lesz, hiszen a szállodák értékesítését kiválóan támogatja. Az utalványok kibocsátásával kiválóan kisimítható a foglaltságban jelentkező időszaki és szezonális fluktuáció, mivel az utalvánnyal érkező vendégek a voucherek természetéből adódóan könnyebben mozgathatóak a felhasználási időn belül. Így ez az értékesítési forma az utóbbi időszakban egyre népszerűbb rugalmas árazást is kiválóan kiegészíti. Mindemellett az eddigi partnereknél is egyszerűsít az adminisztráción, hogy a jövőben egy felületen kell kezelniük az értékesítőknek a foglalásokat.

 

E koncentrálódás azért is lehet üdvözítő, mert az akciós szállás-ajánlatokat keresők egyre inkább a legnagyobb szereplőket keresik és választják. Minél nagyobb egy szereplő, annál nagyobb ismertséget és látogatottságot tud kiépíteni, elérni – állapította meg a GKI Digital a legutóbbi, tavaly áprilisában elvégzett kutatásában. Emiatt a közvetített vendégéjszakák, illetve az eladott csomagok száma is a legnagyobb szereplőknél tud igazán bővülni.

A nagy látogatottság, valamint az adott közvetítő oldal ismertsége nemcsak az eladott csomagok mennyiségére, hanem az eladás gyorsaságára is hatással van: a piacvezetők sokkal hatékonyabban és rövidebb idő alatt képesek az akciós utazási csomagok értékesítésére, mint a kisebb szereplők. Utóbbiak ráadásul csak – a szálláshelyek számára kedvezőtlen – árcsökkentés eszközével tudnak versenyben maradni, ez pedig megnehezíti számukra a minőségi szálláshely-kínálat biztosítását.

A koncentrálódást az is fokozza, hogy a szálláshelyek jellemzően kevés – például 2016-ban mindössze 1-2 – utalványokat értékesítő céggel állnak rendszeres kapcsolatban. S e trend várhatóan a jövőben sem törik meg, sőt a piacvezető szereplők súlyának további növekedésére lehet számítani, mindenekelőtt szeptemberben, a következő RED DAY-en – vagyis az utazók piros betűs ünnepén –, ami a maiUtazás.hu legnagyobb utazási eseménye. Azon ugyanis már az új értékesítési csatornák is támogatni fogják az ajánlatok értékesítését, amely így méltán célozza meg a napon belüli, 250 millió forintos közvetített forgalmat.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.