„A hotelkupon.hu 2017-ben közel 800 millió Ft értékben közvetített belföldön, míg a hotelkupononok.hu az egyik legnagyobb forgalmú, és minőségi látogatókkal rendelkező aggregátor oldal. Az új akvizíciók révén számításaink szerint 30-35 százalékkal magasabb lehet a közvetített vendégek száma, az eddiginél közel félmillió fővel többen érhetik el a weboldal ajánlatait, s még erőteljesebb lehet a növekedés belföldön.”– hangsúlyozta Szennay András, a cég ügyvezetője.
„A piac centralizálódása ránk is hatással volt, de örülök, mert úgy érzem, megfelelő helyen működnek tovább az általam létrehozott weboldalak, amelyek az évek során nagyon a szívemhez nőttek. A maiUtazással már 2011 óta partneri kapcsolatban vagyunk/voltunk, mivel a hotelkuponok.hu oldalon a kezdetek óta jelen voltak, mint meghatározó szállásközvetítők. Végigkövettem, hogyan válnak piacvezetővé az évek alatt ezen a piacon és mindig korrekt üzleti partnerek voltak.” - nyilatkozta Besenyei Kálmán, a hotelkupon- hotelkuponok és napiakció-weboldalak korábbi tulajdonosa."
Szennay András szerint a mostani akvizícióik is jelzik, hogy a maiUtazás.hu-nál egyértelműen hisznek abban, a szállodai utalvány hosszú távon is népszerű értékesítési forma lesz, hiszen a szállodák értékesítését kiválóan támogatja. Az utalványok kibocsátásával kiválóan kisimítható a foglaltságban jelentkező időszaki és szezonális fluktuáció, mivel az utalvánnyal érkező vendégek a voucherek természetéből adódóan könnyebben mozgathatóak a felhasználási időn belül. Így ez az értékesítési forma az utóbbi időszakban egyre népszerűbb rugalmas árazást is kiválóan kiegészíti. Mindemellett az eddigi partnereknél is egyszerűsít az adminisztráción, hogy a jövőben egy felületen kell kezelniük az értékesítőknek a foglalásokat.
E koncentrálódás azért is lehet üdvözítő, mert az akciós szállás-ajánlatokat keresők egyre inkább a legnagyobb szereplőket keresik és választják. Minél nagyobb egy szereplő, annál nagyobb ismertséget és látogatottságot tud kiépíteni, elérni – állapította meg a GKI Digital a legutóbbi, tavaly áprilisában elvégzett kutatásában. Emiatt a közvetített vendégéjszakák, illetve az eladott csomagok száma is a legnagyobb szereplőknél tud igazán bővülni.
A nagy látogatottság, valamint az adott közvetítő oldal ismertsége nemcsak az eladott csomagok mennyiségére, hanem az eladás gyorsaságára is hatással van: a piacvezetők sokkal hatékonyabban és rövidebb idő alatt képesek az akciós utazási csomagok értékesítésére, mint a kisebb szereplők. Utóbbiak ráadásul csak – a szálláshelyek számára kedvezőtlen – árcsökkentés eszközével tudnak versenyben maradni, ez pedig megnehezíti számukra a minőségi szálláshely-kínálat biztosítását.
A koncentrálódást az is fokozza, hogy a szálláshelyek jellemzően kevés – például 2016-ban mindössze 1-2 – utalványokat értékesítő céggel állnak rendszeres kapcsolatban. S e trend várhatóan a jövőben sem törik meg, sőt a piacvezető szereplők súlyának további növekedésére lehet számítani, mindenekelőtt szeptemberben, a következő RED DAY-en – vagyis az utazók piros betűs ünnepén –, ami a maiUtazás.hu legnagyobb utazási eseménye. Azon ugyanis már az új értékesítési csatornák is támogatni fogják az ajánlatok értékesítését, amely így méltán célozza meg a napon belüli, 250 millió forintos közvetített forgalmat.