Ha a tulajdonosok korábbi ígéretükkel ellentétben nem rendezik a légitársaság jelenleg mínusz tizenötmilliárdon álló tőkehelyzetét, akkor nincs értelme a munkának - mondta Martin Gauss. Szerinte egy feltétele van annak, hogy a cégbe ne kelljen folyamatosan önteni a pénzt: végre kell hajtani az általa készített üzleti tervet. Ez ugyanis azt mutatja, hogy lehet három év alatt úgy növelni az utasszámot és csökkenteni a költségeket, hogy a Malév üzemi nyereséget tudjon nevelni - hangsúlyozta, hozzáfűzve: eszerint 2012-ben közel négymillió utas mellett már szerény üzemi nyereséggel működne a vállalat.
A német szakember a lapnak elmondta: nem hallgatták el előle a Malév valós anyagi helyzetét, ám a tőkehelyzet rendezésére ígéretet kapott, ez ez nem teljesült. Mint mondta, az eddigiektől teljesen eltérő kreskedelmi politikával dolgozó légitársaságot képzel el, amely három év múlva már csak ezer főt foglalkoztat. Ami a társaság hetvenmilliárdra becsült adósságállományát illeti, a számot nem erősítette meg, de úgy véli: az adósságoknál nagyobb probléma, hogy ő az első olyan vezető, akinek légitársasági tapasztalata is van. (Napi Gazdaság)