A tavalyi év utolsó hónapjában 505 594 utas fordult meg Ferihegyen, 9,9 százalékkal kevesebb, mint 2007-ben. A decemberi forgalmat jelentősen befolyásolta a sztrájk, hiszen a 14 napos, több tíz ezer utast érintő munkabeszüntetés alatt a légitársaságok 283 menetrendszerinti járatuk törlésére kényszerültek.
A hagyományos légitársaságok utasainak száma 2008-ban 5 765 261 volt, ami szinte megegyezik a 2007-es adattal. A diszkont légitársaságok 2 071 880 utast szállítottak, 133 771 fővel, vagy 6 százalékkal kevesebbet, mint egy éve. Tavaly a gépmozgások száma 5,17 százalékkal csökkent 2007-hez képest, összesen 117 876 felszállást és landolást regisztrált a BA. A kevesebb gépmozgás oka elsősorban az, hogy a légitársaságok minél jobb helykihasználtságra törekednek, miközben csökkentik járataik sűrűségét.
A tavalyi év legforgalmasabb hónapja az augusztus volt, amikor a BA összesen 934 724 utast szolgált ki. A legcsendesebb hónap a decemberi volt, 505 ezer utassal.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: “Az utasforgalom enyhe visszaesése nem magyar jelenség. A világgazdasági válság negatívan hatott a légiközlekedés minden szereplőjére. A légitársaságoknak és a repülőtereknek rendkívül nehéz évük volt. Az év elején a kerozin ára az egekbe szökött, a pénzügyi krízis hatására pedig jelentősen csökkent a kereslet a légi utazás iránt. Mi, a repülőtér üzemeltetőjeként hosszú távra tervezünk: 75 évre vállaltuk Ferihegy irányítását. Lesznek még hullámhegyek és hullámvölgyek a világ légiforgalmi piacán, melyek rövid távon éreztetik hatásukat Ferihegyen, de hosszú távon a budapesti repülőtér jelentős bővülésére és növekedésére számítunk. Ennek érdekében kell már most, a szűk esztendők alatt felkészülnünk, és folytatni a megkezdett BUD Future fejlesztési programunkat. 2012-ig 261 millió eurót (65 milliárd forintot) költünk Ferihegy modernizálására. A 2-es terminál 52 milliárd forintos bővítéséről a hetekben írtuk alá a szerződést, az új előterek több mint négymilliárd forintért gőzerővel épülnek, és zajlik a vállalat belső átalakítása is. 2009 nehéz, de izgalmas év lesz.”