A hong kongi székhelyű Cathay egyike Ázsia legnagyobb légi szállítóinak. Első negyedéves eredményei 22,4 százalékkal estek vissza az előző évhez képest. Zuhant a teherszállítás is, de az a legnagyobb érvágás, hogy az üzleti utazók minden korábbinál kevesebbet utaznak első vagy business osztályon. Mint az iparág többi szereplője, a Cathay is életbe léptetett már megszorító intézkedéseket, a 2011-es tervhez képest két évvel elhalasztotta például a 619 dollárba kerülő cargo terminál megépítését. A következő hónaptól kezdve 8 százalékkal visszafogja személyszállító kapacitását, sőt a Dragonair-nél 13 százalékos lesz a csökkentés. Ez magával vonja azt is, hogy kevesebb járat lesz olyan városokba, mint London, Párizs és Frankfurt, és az olyan regionális célpontokba is, mint Szingapúr, Bangkok és Taipei. Cargo kapacitását 11 százalékkal csökkenti. Elbocsátásokat nem terveznek a következő 12 hónapban, de azt kérték az alkalmazottaktól, hogy egy hónapra ne kérjenek fizetést. „Nem látjuk annak a jelét, hogy a második vagy a harmadik negyedévben javulna a helyzet. Az előrejelzéseink szerint 2009 gyilkos év lesz: alacsony árak, a prémium utak csökkenése, gyenge szállítmányozás, alacsony kihasználtság, rossz árfolyam” – magyarázta Tony Tyler, a légitársaság ügyvezető igazgatója.
Néhány napja a Quantas is arra figyelmeztetett, hogy 2009 rosszabb év lesz a vártnál. Az ausztrál légitársaság bejelentette, hogy 1750 alkalmazottat elbocsát, de a profitja még így is sokkal rosszabb lesz a tervezettnél. Az amerikai fapados, a Southwest Airlines arról számolt be, hogy az idén történetének legrosszabb eredményét éri el: az első negyedévet 91 millió dolláros nettó veszteséggel zárta. A Southwest 5 százalékkal csökkenti a kapacitását. Az Air China kivételt képez a legtöbb légitársaság között, 1,3 millió dolláros veszteséget termelt 2008-ban, elsősorban a nemzetközi forgalom csökkenése miatt, 2009 első negyedévében viszont – a belföldi forgalom emelkedésének köszönhetően – sikerült konszolidálódnia. Sikeres első negyedévet zárt a másik két kínai légitársaság, a China Eastern Airlines és a China Southern Airlines is.