2009 rosszabb lesz a vártnál a légiipar számára

A Cathay légitársaság bejelentette, hogy csökkenti kapacitásait, mert visszaesett a kereslet a légi szállítás iránt. A Quantas is figyelmeztetett, hogy az idei év rosszabb lesz a vártnál. Hasonló cipőben jár az amerikai Southwest Airlines is. A kínai légitársaságok szerencsésebbek.

A hong kongi székhelyű Cathay egyike Ázsia legnagyobb légi szállítóinak. Első negyedéves eredményei 22,4 százalékkal estek vissza az előző évhez képest. Zuhant a teherszállítás is, de az a legnagyobb érvágás, hogy az üzleti utazók minden korábbinál kevesebbet utaznak első vagy business osztályon. Mint az iparág többi szereplője, a Cathay is életbe léptetett már megszorító intézkedéseket, a 2011-es tervhez képest két évvel elhalasztotta például a 619 dollárba kerülő cargo terminál megépítését. A következő hónaptól kezdve 8 százalékkal visszafogja személyszállító kapacitását, sőt a Dragonair-nél 13 százalékos lesz a csökkentés. Ez magával vonja azt is, hogy kevesebb járat lesz olyan városokba, mint London, Párizs és Frankfurt, és az olyan regionális célpontokba is, mint Szingapúr, Bangkok és Taipei. Cargo kapacitását 11 százalékkal csökkenti. Elbocsátásokat nem terveznek a következő 12 hónapban, de azt kérték az alkalmazottaktól, hogy egy hónapra ne kérjenek fizetést. „Nem látjuk annak a jelét, hogy a második vagy a harmadik negyedévben javulna a helyzet. Az előrejelzéseink szerint 2009 gyilkos év lesz: alacsony árak, a prémium utak csökkenése, gyenge szállítmányozás, alacsony kihasználtság, rossz árfolyam” – magyarázta Tony Tyler, a légitársaság ügyvezető igazgatója.

Néhány napja a Quantas is arra figyelmeztetett, hogy 2009 rosszabb év lesz a vártnál. Az ausztrál légitársaság bejelentette, hogy 1750 alkalmazottat elbocsát, de a profitja még így is sokkal rosszabb lesz a tervezettnél. Az amerikai fapados, a Southwest Airlines arról számolt be, hogy az idén történetének legrosszabb eredményét éri el: az első negyedévet 91 millió dolláros nettó veszteséggel zárta. A Southwest 5 százalékkal csökkenti a kapacitását. Az Air China kivételt képez a legtöbb légitársaság között, 1,3 millió dolláros veszteséget termelt 2008-ban, elsősorban a nemzetközi forgalom csökkenése miatt, 2009 első negyedévében viszont – a belföldi forgalom emelkedésének köszönhetően – sikerült konszolidálódnia. Sikeres első negyedévet zárt a másik két kínai légitársaság, a China Eastern Airlines és a China Southern Airlines is.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.