Az adatokat szolgáltató londoni repülési tanácsadó cég, az Ascend szerint a légitársaságok végzetes baleseteinek száma a 2009-es 23-ról 28-ra nőtt 2010-ben. Ebből 19 eset 15-nél több üléses gépeken történt a 2009-es 10-hez képest.
Tavalyelőtt 731 főnyi utas és hajózó személyzet vesztette életét majd egy évvel később 828. 2009-ben 1,5 millió járatra jutott egy baleset, mely egy évvel később már 1,3 millióra romlott.
Mindezek ellenére a repülés az új évezred első évtizedében sokkal biztonságosabb, mint a ’90-es években az Ascend szerint. Akkoriban átlagosan 1128-an vesztették életüket balesetben az utóbbi évtized 794-es átlagával szemben. A ’90-es és években ráadásul 700 ezer járatra jutott egy halállal végződő baleset.
Az Ascend szerint a 2010 legborzasztóbb balesetei a következők voltak: Air India Express Boeingjának 158 áldozattal végződő esete Mangalore-ban, a pakisztáni Airblue balesete Iszlámábádban, mely 152 fő halálát okozta, a líbiai Afriqiyah légitársaság Tripoliban lezuhant Airbus A 330-asának 104 áldozattal járó balesete, valamint az Ethiopian Airlines bejrúti eseménye; itt 90 ember halt meg. A fenti balesetek az összes áldozat 65%-át teszik ki.
A világ utasforgalmának 90%-át szállító nyugati sugárhajtású géptípusok 8, halálesettel végződő balesetet szenvedtek el, 554 áldozattal, mely a 2010-es adatok 70%-a.
A nyugati építésű turbólégcsavarosok közül 11 gép balesetében 169 fő vesztette életét.
A biztosítókhoz beérkezett kárigények összege világszerte mintegy 2,15 milliárd amerikai dollárt tett ki.