2010-ben kevésbé volt biztonságos a repülés

Friss adatok szerint emelkedőben a végzetes légi balesetek száma; csak a turbólégcsavaros és sugárhajtású gépek baleseti rátája 22%-kal nőtt. Munkatársunktól

Az adatokat szolgáltató londoni repülési tanácsadó cég, az Ascend szerint a légitársaságok végzetes baleseteinek száma a 2009-es 23-ról 28-ra nőtt 2010-ben. Ebből 19 eset 15-nél több üléses gépeken történt a 2009-es 10-hez képest.

Tavalyelőtt 731 főnyi utas és hajózó személyzet vesztette életét majd egy évvel később 828. 2009-ben 1,5 millió járatra jutott egy baleset, mely egy évvel később már 1,3 millióra romlott.

Mindezek ellenére a repülés az új évezred első évtizedében sokkal biztonságosabb, mint a ’90-es években az Ascend szerint. Akkoriban átlagosan 1128-an vesztették életüket balesetben az utóbbi évtized 794-es átlagával szemben. A ’90-es és években ráadásul 700 ezer járatra jutott egy halállal végződő baleset.

Az Ascend szerint a 2010 legborzasztóbb balesetei a következők voltak: Air India Express Boeingjának 158 áldozattal végződő esete Mangalore-ban, a pakisztáni Airblue balesete Iszlámábádban, mely 152 fő halálát okozta, a líbiai Afriqiyah légitársaság Tripoliban lezuhant Airbus A 330-asának 104 áldozattal járó balesete, valamint az Ethiopian Airlines bejrúti eseménye; itt 90 ember halt meg. A fenti balesetek az összes áldozat 65%-át teszik ki.

A világ utasforgalmának 90%-át szállító nyugati sugárhajtású géptípusok 8, halálesettel végződő balesetet szenvedtek el, 554 áldozattal, mely a 2010-es adatok 70%-a.

A nyugati építésű turbólégcsavarosok közül 11 gép balesetében 169 fő vesztette életét.

A biztosítókhoz beérkezett kárigények összege világszerte mintegy 2,15 milliárd amerikai dollárt tett ki.


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.