2010-ben kevésbé volt biztonságos a repülés

Friss adatok szerint emelkedőben a végzetes légi balesetek száma; csak a turbólégcsavaros és sugárhajtású gépek baleseti rátája 22%-kal nőtt. Munkatársunktól

Az adatokat szolgáltató londoni repülési tanácsadó cég, az Ascend szerint a légitársaságok végzetes baleseteinek száma a 2009-es 23-ról 28-ra nőtt 2010-ben. Ebből 19 eset 15-nél több üléses gépeken történt a 2009-es 10-hez képest.

Tavalyelőtt 731 főnyi utas és hajózó személyzet vesztette életét majd egy évvel később 828. 2009-ben 1,5 millió járatra jutott egy baleset, mely egy évvel később már 1,3 millióra romlott.

Mindezek ellenére a repülés az új évezred első évtizedében sokkal biztonságosabb, mint a ’90-es években az Ascend szerint. Akkoriban átlagosan 1128-an vesztették életüket balesetben az utóbbi évtized 794-es átlagával szemben. A ’90-es és években ráadásul 700 ezer járatra jutott egy halállal végződő baleset.

Az Ascend szerint a 2010 legborzasztóbb balesetei a következők voltak: Air India Express Boeingjának 158 áldozattal végződő esete Mangalore-ban, a pakisztáni Airblue balesete Iszlámábádban, mely 152 fő halálát okozta, a líbiai Afriqiyah légitársaság Tripoliban lezuhant Airbus A 330-asának 104 áldozattal járó balesete, valamint az Ethiopian Airlines bejrúti eseménye; itt 90 ember halt meg. A fenti balesetek az összes áldozat 65%-át teszik ki.

A világ utasforgalmának 90%-át szállító nyugati sugárhajtású géptípusok 8, halálesettel végződő balesetet szenvedtek el, 554 áldozattal, mely a 2010-es adatok 70%-a.

A nyugati építésű turbólégcsavarosok közül 11 gép balesetében 169 fő vesztette életét.

A biztosítókhoz beérkezett kárigények összege világszerte mintegy 2,15 milliárd amerikai dollárt tett ki.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.