2010-ben kevésbé volt biztonságos a repülés

Friss adatok szerint emelkedőben a végzetes légi balesetek száma; csak a turbólégcsavaros és sugárhajtású gépek baleseti rátája 22%-kal nőtt. Munkatársunktól

Az adatokat szolgáltató londoni repülési tanácsadó cég, az Ascend szerint a légitársaságok végzetes baleseteinek száma a 2009-es 23-ról 28-ra nőtt 2010-ben. Ebből 19 eset 15-nél több üléses gépeken történt a 2009-es 10-hez képest.

Tavalyelőtt 731 főnyi utas és hajózó személyzet vesztette életét majd egy évvel később 828. 2009-ben 1,5 millió járatra jutott egy baleset, mely egy évvel később már 1,3 millióra romlott.

Mindezek ellenére a repülés az új évezred első évtizedében sokkal biztonságosabb, mint a ’90-es években az Ascend szerint. Akkoriban átlagosan 1128-an vesztették életüket balesetben az utóbbi évtized 794-es átlagával szemben. A ’90-es és években ráadásul 700 ezer járatra jutott egy halállal végződő baleset.

Az Ascend szerint a 2010 legborzasztóbb balesetei a következők voltak: Air India Express Boeingjának 158 áldozattal végződő esete Mangalore-ban, a pakisztáni Airblue balesete Iszlámábádban, mely 152 fő halálát okozta, a líbiai Afriqiyah légitársaság Tripoliban lezuhant Airbus A 330-asának 104 áldozattal járó balesete, valamint az Ethiopian Airlines bejrúti eseménye; itt 90 ember halt meg. A fenti balesetek az összes áldozat 65%-át teszik ki.

A világ utasforgalmának 90%-át szállító nyugati sugárhajtású géptípusok 8, halálesettel végződő balesetet szenvedtek el, 554 áldozattal, mely a 2010-es adatok 70%-a.

A nyugati építésű turbólégcsavarosok közül 11 gép balesetében 169 fő vesztette életét.

A biztosítókhoz beérkezett kárigények összege világszerte mintegy 2,15 milliárd amerikai dollárt tett ki.


Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban

Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban 

A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.
MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi

MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi 

A MÁV-nak egyre sürgetőbbé vált az új flotta.
Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról

Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról 

Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan  változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!

Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen! 

Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.