20 százalékot spórol az Air France-nak az új A380-as

November 20-án, 25 hónappal az első A380-as forgalomba állítása után, a világ negyedik légitársaságaként az Air France flottájában is megjelent az új óriás-repülőgép, amely a Párizs–New York útvonalon közlekedik. Az Air France az első európai légitársaság, amely forgalomba állította a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítóját, és elsőként ők kötik össze e géptípussal Európát az amerikai kontinenssel.

'

Ez a géptípus jelenleg a legolcsóbb üzemeltetést biztosítja a légitársaságok számára. Az Engine Alliance GP 7200 típusú hajtóműve utasonként 3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, mint más hasonló típusok. Az 538 utas befogadására képes repülőgéppel a működési költségek 20 százalékkal csökkennek. Az AF/KLM csoport III. negyedévi eredményének november 19-i bejelentése után minden figyelem az A380-as géptípus forgalomba állítására összpontosul, hiszen ezzel a géptípussal 12-15 millió eurós megtakarítást lehet gépenként elérni éves szinten.

A világon jelenleg négy légitársaság üzemeltet A380-asokat. A Singapore Airlines 10 géppel rendelkezik, ezek kapacitása 471 fő (12 suite, 60 üzleti, 399 turista), az Emirates 5 gépet üzemeltet, mindegyiken 489 férőhellyel (14 első osztály, 76 üzleti, 399 turista), a Quantas 4 gépén 450 fős a kapacitás (14 első osztály, 72 üzleti, 32 prémium turista, 332 turista). Az Air France némiképp eltérő koncepciót követ: ők 538 üléses repülőgépeket rendeltek (9 első osztály, 80 üzleti, 449 turista).

Gazdasági szempontokat figyelembe véve az új géptípus üzembe állításával egy Airbus 340-es (272 utas) és egy Boeing 777-200-as (264 utas) gépet váltanak ki a Párizs New York útvonalon. Ezzel a lépéssel 20 százalékkal tudják csökkenteni a működési költségeket. A válság talán leginkább az üzleti utazásokat érintette, az Air France által rendelt változat azonban ezen körülményekhez nagyon jól igazodott. Az első osztály ugyanolyan kényelmet és luxust biztosít, mint a konkurens légitársaságok gépein, a kidolgozás minőségében, a fedélzeti ellátásban nincs eltérés. A turista osztályon utazok számára is sok újdonsággal szolgálnak. Elsőként kell említeni az ülések háttámlájába épített érintőképernyős szórakoztató rendszert. A legnagyobb meglepetést azonban a függőleges vezérsíkon elhelyezett kamera jelenti, így nemcsak a pilótafülke és a gép alján elhelyezett kamera képe közül lehet választani, hanem egy egészen különleges látványt nyújtó felülnézeti képet is kaphatunk utunk során. Az ülések kidolgozása, a huzatok anyaga, színvilága franciás: egyszerű és mégis elegáns. Az üzleti osztályon utazók részére is szolgáltak újdonsággal. A gép felső szintjének elejében egy társalgó részt alakítottak ki nagy méretű képernyőkkel, amelyeken a Louvre képeit lehet megtekinteni.

Az első A380-as járat, mely utasokat is szállított Európa és az amerikai kontinens között, egy életre szóló élményt jelentett. A járat november 21-én helyi idő szerint 13.10 perckor landolt New York JFK repülőterén, ahol a hagyományokhoz hűen tűzoltókocsik vízsugara alatt gurult a terminálhoz. A repülőút alatt felszolgált különleges étel és italsor mellé egy jazz zenekar játszott amerikai slágereket. A nemzetközi média jelenlévő képviselői mellett az Air France két fotóriportere és két operatőre közel 1500 képet és háromórányi videó anyagot készített egy a jövő héttől működő közösségi weboldal részére, hogy az utasok a későbbiekben is tudják tartani egymással a kapcsolatot, és mások számára is elérhető legyen e csodálatos utazás minden pillanata.

Az Air France a Párizs–New York útvonalon üzemelteti az A380-asokat november 23-ától, a jövő év elejétől pedig ugyanezt géptípust állítják forgalomba a Párizs–Tokió, a Párizs–Dubai és a Párizs–Johannesburg útvonalon. A november 20-i Párizs-New York és a másnapi visszaúti járatra egy jótékonysági aukció keretén belül értékesítették a jegyeket. A licitekből befolyt mintegy 300.000 eurót az Air France alapítványán keresztül hátrányos helyzetű gyermekek kapják.

'

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.