20 százalékot spórol az Air France-nak az új A380-as

November 20-án, 25 hónappal az első A380-as forgalomba állítása után, a világ negyedik légitársaságaként az Air France flottájában is megjelent az új óriás-repülőgép, amely a Párizs–New York útvonalon közlekedik. Az Air France az első európai légitársaság, amely forgalomba állította a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítóját, és elsőként ők kötik össze e géptípussal Európát az amerikai kontinenssel.

'

Ez a géptípus jelenleg a legolcsóbb üzemeltetést biztosítja a légitársaságok számára. Az Engine Alliance GP 7200 típusú hajtóműve utasonként 3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, mint más hasonló típusok. Az 538 utas befogadására képes repülőgéppel a működési költségek 20 százalékkal csökkennek. Az AF/KLM csoport III. negyedévi eredményének november 19-i bejelentése után minden figyelem az A380-as géptípus forgalomba állítására összpontosul, hiszen ezzel a géptípussal 12-15 millió eurós megtakarítást lehet gépenként elérni éves szinten.

A világon jelenleg négy légitársaság üzemeltet A380-asokat. A Singapore Airlines 10 géppel rendelkezik, ezek kapacitása 471 fő (12 suite, 60 üzleti, 399 turista), az Emirates 5 gépet üzemeltet, mindegyiken 489 férőhellyel (14 első osztály, 76 üzleti, 399 turista), a Quantas 4 gépén 450 fős a kapacitás (14 első osztály, 72 üzleti, 32 prémium turista, 332 turista). Az Air France némiképp eltérő koncepciót követ: ők 538 üléses repülőgépeket rendeltek (9 első osztály, 80 üzleti, 449 turista).

Gazdasági szempontokat figyelembe véve az új géptípus üzembe állításával egy Airbus 340-es (272 utas) és egy Boeing 777-200-as (264 utas) gépet váltanak ki a Párizs New York útvonalon. Ezzel a lépéssel 20 százalékkal tudják csökkenteni a működési költségeket. A válság talán leginkább az üzleti utazásokat érintette, az Air France által rendelt változat azonban ezen körülményekhez nagyon jól igazodott. Az első osztály ugyanolyan kényelmet és luxust biztosít, mint a konkurens légitársaságok gépein, a kidolgozás minőségében, a fedélzeti ellátásban nincs eltérés. A turista osztályon utazok számára is sok újdonsággal szolgálnak. Elsőként kell említeni az ülések háttámlájába épített érintőképernyős szórakoztató rendszert. A legnagyobb meglepetést azonban a függőleges vezérsíkon elhelyezett kamera jelenti, így nemcsak a pilótafülke és a gép alján elhelyezett kamera képe közül lehet választani, hanem egy egészen különleges látványt nyújtó felülnézeti képet is kaphatunk utunk során. Az ülések kidolgozása, a huzatok anyaga, színvilága franciás: egyszerű és mégis elegáns. Az üzleti osztályon utazók részére is szolgáltak újdonsággal. A gép felső szintjének elejében egy társalgó részt alakítottak ki nagy méretű képernyőkkel, amelyeken a Louvre képeit lehet megtekinteni.

Az első A380-as járat, mely utasokat is szállított Európa és az amerikai kontinens között, egy életre szóló élményt jelentett. A járat november 21-én helyi idő szerint 13.10 perckor landolt New York JFK repülőterén, ahol a hagyományokhoz hűen tűzoltókocsik vízsugara alatt gurult a terminálhoz. A repülőút alatt felszolgált különleges étel és italsor mellé egy jazz zenekar játszott amerikai slágereket. A nemzetközi média jelenlévő képviselői mellett az Air France két fotóriportere és két operatőre közel 1500 képet és háromórányi videó anyagot készített egy a jövő héttől működő közösségi weboldal részére, hogy az utasok a későbbiekben is tudják tartani egymással a kapcsolatot, és mások számára is elérhető legyen e csodálatos utazás minden pillanata.

Az Air France a Párizs–New York útvonalon üzemelteti az A380-asokat november 23-ától, a jövő év elejétől pedig ugyanezt géptípust állítják forgalomba a Párizs–Tokió, a Párizs–Dubai és a Párizs–Johannesburg útvonalon. A november 20-i Párizs-New York és a másnapi visszaúti járatra egy jótékonysági aukció keretén belül értékesítették a jegyeket. A licitekből befolyt mintegy 300.000 eurót az Air France alapítványán keresztül hátrányos helyzetű gyermekek kapják.

'

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.