Ez a géptípus jelenleg a legolcsóbb üzemeltetést biztosítja a légitársaságok számára. Az Engine Alliance GP 7200 típusú hajtóműve utasonként 3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, mint más hasonló típusok. Az 538 utas befogadására képes repülőgéppel a működési költségek 20 százalékkal csökkennek. Az AF/KLM csoport III. negyedévi eredményének november 19-i bejelentése után minden figyelem az A380-as géptípus forgalomba állítására összpontosul, hiszen ezzel a géptípussal 12-15 millió eurós megtakarítást lehet gépenként elérni éves szinten.
A világon jelenleg négy légitársaság üzemeltet A380-asokat. A Singapore Airlines 10 géppel rendelkezik, ezek kapacitása 471 fő (12 suite, 60 üzleti, 399 turista), az Emirates 5 gépet üzemeltet, mindegyiken 489 férőhellyel (14 első osztály, 76 üzleti, 399 turista), a Quantas 4 gépén 450 fős a kapacitás (14 első osztály, 72 üzleti, 32 prémium turista, 332 turista). Az Air France némiképp eltérő koncepciót követ: ők 538 üléses repülőgépeket rendeltek (9 első osztály, 80 üzleti, 449 turista).
Gazdasági szempontokat figyelembe véve az új géptípus üzembe állításával egy Airbus 340-es (272 utas) és egy Boeing 777-200-as (264 utas) gépet váltanak ki a Párizs New York útvonalon. Ezzel a lépéssel 20 százalékkal tudják csökkenteni a működési költségeket. A válság talán leginkább az üzleti utazásokat érintette, az Air France által rendelt változat azonban ezen körülményekhez nagyon jól igazodott. Az első osztály ugyanolyan kényelmet és luxust biztosít, mint a konkurens légitársaságok gépein, a kidolgozás minőségében, a fedélzeti ellátásban nincs eltérés. A turista osztályon utazok számára is sok újdonsággal szolgálnak. Elsőként kell említeni az ülések háttámlájába épített érintőképernyős szórakoztató rendszert. A legnagyobb meglepetést azonban a függőleges vezérsíkon elhelyezett kamera jelenti, így nemcsak a pilótafülke és a gép alján elhelyezett kamera képe közül lehet választani, hanem egy egészen különleges látványt nyújtó felülnézeti képet is kaphatunk utunk során. Az ülések kidolgozása, a huzatok anyaga, színvilága franciás: egyszerű és mégis elegáns. Az üzleti osztályon utazók részére is szolgáltak újdonsággal. A gép felső szintjének elejében egy társalgó részt alakítottak ki nagy méretű képernyőkkel, amelyeken a Louvre képeit lehet megtekinteni.
Az első A380-as járat, mely utasokat is szállított Európa és az amerikai kontinens között, egy életre szóló élményt jelentett. A járat november 21-én helyi idő szerint 13.10 perckor landolt New York JFK repülőterén, ahol a hagyományokhoz hűen tűzoltókocsik vízsugara alatt gurult a terminálhoz. A repülőút alatt felszolgált különleges étel és italsor mellé egy jazz zenekar játszott amerikai slágereket. A nemzetközi média jelenlévő képviselői mellett az Air France két fotóriportere és két operatőre közel 1500 képet és háromórányi videó anyagot készített egy a jövő héttől működő közösségi weboldal részére, hogy az utasok a későbbiekben is tudják tartani egymással a kapcsolatot, és mások számára is elérhető legyen e csodálatos utazás minden pillanata.
Az Air France a Párizs–New York útvonalon üzemelteti az A380-asokat november 23-ától, a jövő év elejétől pedig ugyanezt géptípust állítják forgalomba a Párizs–Tokió, a Párizs–Dubai és a Párizs–Johannesburg útvonalon. A november 20-i Párizs-New York és a másnapi visszaúti járatra egy jótékonysági aukció keretén belül értékesítették a jegyeket. A licitekből befolyt mintegy 300.000 eurót az Air France alapítványán keresztül hátrányos helyzetű gyermekek kapják.
'