20 százalékot spórol az Air France-nak az új A380-as

November 20-án, 25 hónappal az első A380-as forgalomba állítása után, a világ negyedik légitársaságaként az Air France flottájában is megjelent az új óriás-repülőgép, amely a Párizs–New York útvonalon közlekedik. Az Air France az első európai légitársaság, amely forgalomba állította a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítóját, és elsőként ők kötik össze e géptípussal Európát az amerikai kontinenssel.

'

Ez a géptípus jelenleg a legolcsóbb üzemeltetést biztosítja a légitársaságok számára. Az Engine Alliance GP 7200 típusú hajtóműve utasonként 3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, mint más hasonló típusok. Az 538 utas befogadására képes repülőgéppel a működési költségek 20 százalékkal csökkennek. Az AF/KLM csoport III. negyedévi eredményének november 19-i bejelentése után minden figyelem az A380-as géptípus forgalomba állítására összpontosul, hiszen ezzel a géptípussal 12-15 millió eurós megtakarítást lehet gépenként elérni éves szinten.

A világon jelenleg négy légitársaság üzemeltet A380-asokat. A Singapore Airlines 10 géppel rendelkezik, ezek kapacitása 471 fő (12 suite, 60 üzleti, 399 turista), az Emirates 5 gépet üzemeltet, mindegyiken 489 férőhellyel (14 első osztály, 76 üzleti, 399 turista), a Quantas 4 gépén 450 fős a kapacitás (14 első osztály, 72 üzleti, 32 prémium turista, 332 turista). Az Air France némiképp eltérő koncepciót követ: ők 538 üléses repülőgépeket rendeltek (9 első osztály, 80 üzleti, 449 turista).

Gazdasági szempontokat figyelembe véve az új géptípus üzembe állításával egy Airbus 340-es (272 utas) és egy Boeing 777-200-as (264 utas) gépet váltanak ki a Párizs New York útvonalon. Ezzel a lépéssel 20 százalékkal tudják csökkenteni a működési költségeket. A válság talán leginkább az üzleti utazásokat érintette, az Air France által rendelt változat azonban ezen körülményekhez nagyon jól igazodott. Az első osztály ugyanolyan kényelmet és luxust biztosít, mint a konkurens légitársaságok gépein, a kidolgozás minőségében, a fedélzeti ellátásban nincs eltérés. A turista osztályon utazok számára is sok újdonsággal szolgálnak. Elsőként kell említeni az ülések háttámlájába épített érintőképernyős szórakoztató rendszert. A legnagyobb meglepetést azonban a függőleges vezérsíkon elhelyezett kamera jelenti, így nemcsak a pilótafülke és a gép alján elhelyezett kamera képe közül lehet választani, hanem egy egészen különleges látványt nyújtó felülnézeti képet is kaphatunk utunk során. Az ülések kidolgozása, a huzatok anyaga, színvilága franciás: egyszerű és mégis elegáns. Az üzleti osztályon utazók részére is szolgáltak újdonsággal. A gép felső szintjének elejében egy társalgó részt alakítottak ki nagy méretű képernyőkkel, amelyeken a Louvre képeit lehet megtekinteni.

Az első A380-as járat, mely utasokat is szállított Európa és az amerikai kontinens között, egy életre szóló élményt jelentett. A járat november 21-én helyi idő szerint 13.10 perckor landolt New York JFK repülőterén, ahol a hagyományokhoz hűen tűzoltókocsik vízsugara alatt gurult a terminálhoz. A repülőút alatt felszolgált különleges étel és italsor mellé egy jazz zenekar játszott amerikai slágereket. A nemzetközi média jelenlévő képviselői mellett az Air France két fotóriportere és két operatőre közel 1500 képet és háromórányi videó anyagot készített egy a jövő héttől működő közösségi weboldal részére, hogy az utasok a későbbiekben is tudják tartani egymással a kapcsolatot, és mások számára is elérhető legyen e csodálatos utazás minden pillanata.

Az Air France a Párizs–New York útvonalon üzemelteti az A380-asokat november 23-ától, a jövő év elejétől pedig ugyanezt géptípust állítják forgalomba a Párizs–Tokió, a Párizs–Dubai és a Párizs–Johannesburg útvonalon. A november 20-i Párizs-New York és a másnapi visszaúti járatra egy jótékonysági aukció keretén belül értékesítették a jegyeket. A licitekből befolyt mintegy 300.000 eurót az Air France alapítványán keresztül hátrányos helyzetű gyermekek kapják.

'

Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel

Indul a nyári menetrend: heti 55 budapesti járatpár az Air France-KLM-mel 

A hétvégi nyári időszámításra átállással életbe lép az Air France-KLM nyári menetrendi időszaka.
Indul a Balatonnál a hajózási szezon

Indul a Balatonnál a hajózási szezon 

Elindult a személyhajózási szezon a Balatonon.
Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között

Szezonális repülőjárat Tel-Aviv és a Balaton között  

Június 2. és szeptember 29. között heti két alkalommal közlekedik az Arkia Israeli Airlines Sármellékre.
Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban

Ezt nyújtják a légiutas-kísérőknek Dubajban 

Már több mint 200 magyar légiutas-kísérő dolgozik a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságánál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.