Az utazási irodák repülőjegy-értékesítési volumene adók és illetékekek nélkül a tragikus nyári hónapok után ősszel jelentősen nőtt, októberben mintegy 3,480 millió forintot tett ki, ez azonban kis mértékű (-0,5 %) csökkenést jelent a szeptemberi közel 3500 millióhoz képest. A tavaly októberi adatoktól azonban szembetűnő az elmaradás: akkor - még a válság kezdete előtt - 4,640 millió forint értékben adtak el repülőjegyet a hazai utazási irodák. Sárdi Géza, a BSP system menedzsere úgy véli, hogy az őszi hónapokban tapasztalt javulás nem feltétlenül a válságból való kilábalásnak a jele, hiszen a tavalyi évhez képest tetemes, mintegy 25 százalékos az elmaradás októberben. A szakember szerint az ok sokkal inkább az, hogy a szeptember és október hagyományosan erős hónapok, amikor a szabadidős utas megvásárolja az ünnepek környéki időpontokra jegyét, amikor a csoportos foglalások érkeznek a téli szezonra és az üzleti utazók lebonyolítják évzáró útjaikat. Sárdi szerint a hagyományos légitársaságokra egyre inkább jellemző, nyomott árak, az új fapadosokéhoz hasonló díjszabás is fellendítette az utasforgalmat.
A BSP statisztikák
tölthetők le.