Az Airbushoz köthető A380 és A400M Európa legnagyobb polgári és katonai repülőgép-projektje. Az egyre csökkenő termelést bizonyítja, hogy a cég idén 15 A400M-et gyárt, 2019-ben 11-et, 2020-ban pedig már csak évente nyolcat.
A BBC cikke szerint az Airbus meggyőződése, hogy az érintett munkavállalók többségének lehetőséget tud kínálni a növekvő programok révén. A cég tervei szerint évente minimum hat szállítás esetén az A380-as esetén iparági hatékonyságát képes volna megtartani és átvinni a következő évre.
A múlt hónapban az Airbus bejelentette, hogy a legutóbbi sorozat, az A400M problémás gépei összesen több mint 8 milliárd euró veszteséget eredményeztek a projekten. Ugyanakkor az elmúlt időszakban az A380 kereslet hiányában szenvedett, januárban azonban a repülőgép lendületet kapott, amikor az Emirates légitársaság 36 darabot rendelt. Az Airbus szerint az Emirates megbízása "láthatóvá tette a programot az elkövetkező évekre".