Ahova pedig a Lufthansa tartozik, az a világ prémium légitársaságainak klubja, annak is az élvonala - derült ki Bischof elmondásából. Vagy diszkonttól a prémiumig tart a választék attól függően, hogy kinek a kesztyűjét, milyen földrajzi viszonylatban kívánja a cég felvenni. A kesztyűt egyfelől az Arab-öböl légitársaságai vetik oda folyamatosan a prémium utasokért folytatott küzdelemben, másik oldalról a fapadosok az európai point-to-point útvonalakon - ismerte el még a szerdai, a Lufthansa-csoport low cost szegmensét lefedő Eurowings szerdai bemutatásakor Karl Ulrich Garnadt, a Lufthansa vezérigazgatója.
A prémium utasokért tett erőfeszítéseik
eredményének egyik bizonyítéka, hogy legjobb úton haladnak az ötcsillagossá válás útján - magyarázta Jens Bischof. Az útra 2011-ben léptek rá, amikor hozzáláttak a kabinbelső és az egyes osztályokhoz járó szolgáltatások alapos ráncfelvarrásához. Napi mintegy 1 millió eurót
Míg a prémium utasokért az interkontinentális fronton
vívja harcát a Lufthansa, addig a kontinensen a fapadosokkal megy az adok-kapok. „Nehéz a hagyományos modellt rövid távú útvonalakon fenntartani” - ismerte el még szerdán Karl Ulrich Garnadt. Idén nyártól az anyacégnél is - akárcsak a fapados leány Eurowings-nél - az utas azért fizet, amit valóban igénybe vesz. Ezt a turista osztály személyre szabásaként tolmácsolta Jens Bischof. Nevezzük bárhogy, a lényeg, hogy a jövőben a Lufthansa európai járatain Light, Classic és Flex viteldíjak közül választhatunk. Első esetben az ingyenesen felvihető kézipoggyászunk mellé jár egy ülés, ital és snack, de ne akarjuk átfoglalni a jegyet. Ehhez már a Classic szükséges, de valamennyit így is kell fizetni ezért, a feladott csomagért viszont nem. A Flexért minden jár, míg a Businsess tarifával járó szolgáltatások a szokásosak maradnak