3 milliárd euró gyümölcsei

„Csúcsév lesz az idei, a Lufthansa legjobb formájában van. Több mint 3 milliárd eurót fektettünk be égen és földön, aminek köszönhetően ismét ott vagyunk, ahova tartozunk” - nyitotta meg Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója csütörtökön, a berlini ITB-n a légitársaság sajtótájékoztatóját.

Ahova pedig a Lufthansa tartozik, az a világ prémium légitársaságainak klubja, annak is az élvonala - derült ki Bischof elmondásából. Vagy diszkonttól a prémiumig tart a választék attól függően, hogy kinek a kesztyűjét, milyen földrajzi viszonylatban kívánja a cég felvenni. A kesztyűt egyfelől az Arab-öböl légitársaságai vetik oda folyamatosan a prémium utasokért folytatott küzdelemben, másik oldalról a fapadosok az európai point-to-point útvonalakon - ismerte el még a szerdai, a Lufthansa-csoport low cost szegmensét lefedő Eurowings szerdai bemutatásakor Karl Ulrich Garnadt, a Lufthansa vezérigazgatója.

A prémium utasokért tett erőfeszítéseik

eredményének egyik bizonyítéka, hogy legjobb úton haladnak az ötcsillagossá válás útján - magyarázta Jens Bischof. Az útra 2011-ben léptek rá, amikor hozzáláttak a kabinbelső és az egyes osztályokhoz járó szolgáltatások alapos ráncfelvarrásához. Napi mintegy 1 millió eurót

kiadva 1,5 milliárdból cseréltek le, alakítottak át, vagy építettek be újonnan 39 ezer ülést a hosszú távon repülő széles törzsűekbe. 600 első, 7 000 business illetve 27 600 economy osztályú az eddigi teljesítmény. A megújulás egyik jelentős mérföldköve volt a tavaly szintén az ITB-n leleplezett prémium economy osztály, melynek üléseiből tavaly október óta 3 600 került a helyére 30 gépen. A business és economy közé ékelt osztály a Lufthansa tapasztalatai szerint a vártnál is jobban teljesített; 75%-os kihasználtságról szólnak a jelentések. 2015 októberéig a teljes interkontinentális flottában a hozzá tartozó szolgáltatásokkal együtt elérhető lesz az osztály. A megújult első osztály 82 gépen működik, teljes - 85 gépre történő - beiktatásával március végéig végeznek, míg az új business az összes - 106 - széles törzsűn szerepel június végére. Eddigre már beüzemelik a Business Class Restaurant Service-t is, azaz nem a zsúrkocsiról kínálják az osztály utasait, hanem személyre szabottan akár egy első osztályú étteremben. Persze nem töltött zsiráfnyakat szolgálnak majd fel libériás inasok, de növelik az interkontinentális járatok business osztályain szolgálatot teljesítő utaskísérők számát, így egyszerre kevesebb utas több figyelmet kap.

Míg a prémium utasokért az interkontinentális fronton

vívja harcát a Lufthansa, addig a kontinensen a fapadosokkal megy az adok-kapok. „Nehéz a hagyományos modellt rövid távú útvonalakon fenntartani” - ismerte el még szerdán Karl Ulrich Garnadt. Idén nyártól az anyacégnél is - akárcsak a fapados leány Eurowings-nél - az utas azért fizet, amit valóban igénybe vesz. Ezt a turista osztály személyre szabásaként tolmácsolta Jens Bischof. Nevezzük bárhogy, a lényeg, hogy a jövőben a Lufthansa európai járatain Light, Classic és Flex viteldíjak közül választhatunk. Első esetben az ingyenesen felvihető kézipoggyászunk mellé jár egy ülés, ital és snack, de ne akarjuk átfoglalni a jegyet. Ehhez már a Classic szükséges, de valamennyit így is kell fizetni ezért, a feladott csomagért viszont nem. A Flexért minden jár, míg a Businsess tarifával járó szolgáltatások a szokásosak maradnak


Ősztől visszatér az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatér az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van a Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van a Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy megsértette a taxizás szabályait és szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.