A szabályozás lényege, hogy azokat a méretes utasokat, akik nem férnek el a repülőgép normál székében, a légitársaság egy második jegy vételére kötelezné. Utóbbit valamennyi árengedménnyel vehetné meg a termetes utas. A téma idén január végén egy brit pletykalap írása miatt vetődött fel újra, amely szerint az Air France bevezetné a felárat. A légitársaság az értesülést hivatalosan cáfolta weboldalán. A gyakorlat egyébként nem ismeretlen a légi közlekedésben. Az Air France például 2005 óta lehetőséget ad testes utasai számára, hogy 25 százalékos áron vásároljanak egy második jegyet kényelmesebb utazásuk és biztonságuk érdekében. A United Airlines pedig 2009 áprilisában kötelezővé tette a második jegy megvételét kövér utasainak. Habár a kérdőívre válaszolók nagy része igennel szavazott, sokan mégis úgy érzik, hogy a felár felszámítása igazságtalan lenne. Az összesen 550 válaszadónak 22 százaléka pedig helytelenítene egy ilyen lépést.
76 százalék igennel szavaz a „dagi felárra”
A Skyscanner internetes foglalási oldal legutóbbi kérdőívének eredménye szerint az utasok 76 százaléka egyetértene azzal, ha a légitársaságok felárat számolnának fel a túlsúlyos utasoknak.

Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata
Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben a Scoot első közvetlen szingapúri járatát.

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához
Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.

IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán
A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút
A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között
A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.