A gyakorlatilag nem működő, járatait 2022 őszén felfüggesztő és fizetésképtelen diszkont légitársaság, amely jelenleg többségi állami tulajdonban van, 2020-ban kapta a pénzt a bukaresti kormánytól kölcsön formájában, likviditási problémáinak részleges megoldására. 2020 augusztusában a kormány egy másik, 28 millió euró (10,9 milliárd forint) értékű támogatást is jóvá hagyott a Blue Air számára a koronavírus-járvány által okozott veszteségek részleges kompenzálására.
A 33,84 millió eurós támogatás feltételeként a román kormány vállalta, hogy egy, a Blue Air nyereségessé tételét célzó átszervezési tervet terjeszt az Európai Bizottság elé. Ez 2021 áprilisában meg is történt, majd a tervet utóbb többször módosították.
Az EB 2023 áprilisában indított vizsgálatot az állami támogatás jogszerűségének megállapítására.
Egy alapos vizsgálat eredményeként úgy találtuk, hogy az átszervezési terv és a Blue Airnél bevezetett intézkedések nem állnak összhangban az állami támogatásokra vonatkozó EU-s normákkal
- idézi a bizottság közleménye Margrethe Vestagert, az EB ügyvezető alelnökét.
A román tőkével 2002-ben alapított Blue Air 2020 óta küszködött súlyos pénzügyi gondokkal.
A légitársaság 2022 szeptemberében valamennyi járatát felfüggesztette.
2023 márciusában a Bukaresti Törvényszék a légitársaságot működtető Blue Air Aviation SA-t fizetésképtelennek nyilvánította. A részvénytársaság 75 százalékos többségi tulajdonosa a román állam az Állami Vagyonkezelő Társaságon (AAAS) keresztül, a kisebbségi részvénycsomag román üzletemberek tulajdonában van.