A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa 325 millió euró fejében hivatalosan is megszerezte az olasz ITA Airways 41 százalékos részesedését. A fennmaradó 59 százalék továbbra is az olasz Gazdasági és Pénzügyminisztérium tulajdonában marad, azonban a Lufthansa részesedése 2033-ig fokozatosan 100 százalékra emelkedik, összesen 829 millió eurós beruházással.

Az Alitalia utódjaként működő ITA integrálása a Lufthansa csoportba várhatóan több száz millió eurós profitnövekedést hozhat a következő években.

Az ügyletet immár az Európai Bizottság is jóváhagyta, miután a Lufthansa vállalta, hogy a verseny elősegítése érdekében bizonyos milánói útvonalakról lemond. A Lufthansa célja, hogy idővel teljes tulajdonossá váljon, miközben az ITA és a csoport integrációját 18 hónapon belül tervezi megvalósítani, írja a btnnews.com.


Fotó: Depositphotos

Az ITA Airways jövője szorosan összefügg a római Fiumicino repülőtér bővítésével, amely a Lufthansa szerint stratégiai jelentőségű az Afrika és Latin-Amerika felé irányuló járatok számára. Az ITA jelenleg 4000 alkalmazottal, 66 repülőgépből álló flottával és évi több mint 10 millió utas kiszolgálásával folytatja működését.

A befektetés célja nemcsak az ITA megerősítése, hanem Olaszország kulcsszerepének növelése a globális légi közlekedésben.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Ha az úti cél Madagaszkár

Ha az úti cél Madagaszkár 

Az Emirates áprilistól heti hatra bővíti a madagaszkári járatainak számát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.