Az Alitalia utódjaként működő ITA integrálása a Lufthansa csoportba várhatóan több száz millió eurós profitnövekedést hozhat a következő években.
Az ügyletet immár az Európai Bizottság is jóváhagyta, miután a Lufthansa vállalta, hogy a verseny elősegítése érdekében bizonyos milánói útvonalakról lemond. A Lufthansa célja, hogy idővel teljes tulajdonossá váljon, miközben az ITA és a csoport integrációját 18 hónapon belül tervezi megvalósítani, írja a btnnews.com.
Az ITA Airways jövője szorosan összefügg a római Fiumicino repülőtér bővítésével, amely a Lufthansa szerint stratégiai jelentőségű az Afrika és Latin-Amerika felé irányuló járatok számára. Az ITA jelenleg 4000 alkalmazottal, 66 repülőgépből álló flottával és évi több mint 10 millió utas kiszolgálásával folytatja működését.
A befektetés célja nemcsak az ITA megerősítése, hanem Olaszország kulcsszerepének növelése a globális légi közlekedésben.