Lammers elismerte: a Ryanair járatokat indítana Budapestről. Ugyanakkor számos vita, találgatás folyik a két fél reptéri díjakkal kapcsolatos tárgyalásairól. A BUD nem kívánja kommentálni a közte és bármely légitársaság közötti tárgyalásokat a légitársaság előzetes beleegyezése nélkül. Ez vonatkozik a Ryanair-re is - tette hozzá. Mint fogalmazott: a BUD tarifái és kedvezményei megtalálhatók a repülőtér honlapján, mindenki által, a Ryanair számára is hozzáférhető módon. Örülünk a Ryanair minden új járatnak, amit most vagy a jövőben nyitnának Budapestről – írta Jost Lammers.
"A slot-ok, résidők koordinálása nem a Budapest Airport kompetenciája, ezért nem kommentálnánk, kinek van és kinek nincs résideje" – így Lammers. Hozzátette: a Malév összeomlása miatt kialakult helyzetben általában minden járatnyitási kérelmet be tudnak fogadni. "Válsághelyzetben mindent megteszünk, hogy a Budapestről repülni kívánó légitársaságokat befogadhassuk" – írta. Jost Lammers levelében nyugatatva az utasokat tájékoztatott, hogy bármely már értékesítő légitársaság repülni szándékozik, amíg máshogy nem dönt.
A Budapest Airport a következő 24 órában közleményt ad ki arra vonatkozólag, hogy mely légitársaságok jelentettek be járatot a Malév leállását követően, beleértve a Ryanair-t is.
Az olcsójegyes légitársaságok jó helyzetben vannak ahhoz, hogy kihasználják egyes állami támogatású európai légitársaságok összeomlását. A Financial Times ezzel kapcsolatban felidézi, hogy a Ryanair "alig néhány órával" a Malév leállása után bejelentette budapesti bázisának létrehozását - írta kedden a Financial Times az MTI tolmácsolásában.
Az ír légitársaság azért tudott "lecsapni", mert a téli időszakra leállította 80 Boeing 737-es repülőgépét. Joe Gill, a legnagyobb ír értékforgalmazó és tanácsadó cég, a Bloxham szakelemzője a Financial Timesnak azt mondta, hogy a 80 leállított repülőgép biztosítja a Ryanairnek azt a "gyorsreagálású alakulatot", amellyel a cég a magyarországihoz hasonló, megnyíló piaci lehetőségeket ki tudja aknázni.
Forrás: Turizmus Online