A Continental Airlines a vádlottak padján

A Continental Airlines amerikai légitársaság felelősségét állapította meg hétfőn a Párizs melletti Pontoise bírósága a tíz évvel ezelőtt lezuhant Concorde repülőgép tragédiájában, amely 113 emberéletet követelt.

Az amerikai légitársaságot a bíróság 200 ezer eurós pénzbüntetésre, valamint egymillió eurós kártérítés megfizetésére kötelezte a Concorde-ot üzemeltető Air France-nak. A francia légitársaságot minden felelősség alól felmentette a bíróság. A Continental azonnal jelezte: fellebbez az ítélet ellen.

A hivatalos vizsgálatok szerint a tragédiát az okozta, hogy felszálláskor a Concorde ráfutott egy fémdarabra, amely a Continental Airlines amerikai légitársaság előtte felszálló egyik gépéről esett le; a hulladék szétvágta a szuperszonikus repülő kerekét, amelynek szétrepülő darabjai megsértették az üzemanyagtartályt, s az így berobbant kerozin okozta a gép pusztulását.

Egy felfüggesztett, négy felmentett

A vádlottak padján a Continental, annak két egykori alkalmazottja, a Concorde projektjének két egykori irányítója, valamint a francia polgári légiközlekedési igazgatóság egyik volt vezetője foglalt helyet. A három utóbbi személyt azzal vádolták, hogy a katasztrófa előtt alábecsülték a Concorde korábbi incidenseinek jelentőségét. Az a szerelő, aki a leszakadt fémdarab felhelyezéséért volt felelős az amerikai légitársaságnál, 15 hónapos felfüggesztett börtönbüntetést kapott. A négy másik vádlottat viszont felmentette a bíróság.

Besározták az Air France jó hírnevét

A februárban kezdődött perben a francia légitársaság 15 millió eurós kártérítést követelt az egyik legnagyobb konkurensének számító Continentaltól, arra hivatkozva, hogy az amerikai légitársaság az Air France-nak nemcsak az imázsán rombolt, hanem a jó hírnevét is besározta. A Continental ugyanis megtámadta a francia igazságügyi szakértők következetését, és szemtanúkkal kívánta bebizonyítani, hogy a Concorde már azt megelőzően lángra kapott, hogy áthaladt a fémdarabon. Ennek pedig az amerikaiak szerint az volt az oka, hogy az Air France rosszul készítette elő a Concorde-ot a felszállásra. Ez utóbbi tényt azonban a bíróság nem látta megalapozottnak, ezért "morális károkozásért" 500 ezer eurós, s az imázsrontásért is ugyanekkora összeg megfizetésére kötelezte a Continental Airlinest.

A francia légitársaság gépe 2000. július 25-én zuhant le. A katasztrófa nem sokkal azután érte a New Yorkba tartó járatot, hogy elindult a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről. A gép, amelynek baloldali hajtóműve a felszálláskor kigyulladt, egy szállodára zuhant Párizs Gonesse nevű elővárosában. A tragédiában mind a száz utas - többségében német állampolgárok -, a kilenc tagú francia személyzet és a szállodaépületben tartózkodó négy személy életét vesztette. (MTI)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.