A Hollandia és Belgium között közlekedő busz sűrített földgázzal (Bio-CNG) működik és az Iveco gyártotta. Svédország és Norvégia között egy Scania modell jár, ez a busz cseppfolyósított biogázzal (LBG) üzemel. Annak érdekében, hogy a buszok csak a legklímabarátabb biogázt használják, a buszos cég az OG (OrangeGas) és a Gasum gázszolgáltatókkal működik együtt.
André Schwämmlein, a FlixMobility társalapítója és ügyvezető igazgatója: „A kihívásokkal teli elmúlt másfél év után egyre többen kezdenek el utazni, a buszos utazás iránti igény növekszik. A zöld technológia üzleti tevékenységünk középpontjában áll, és az egyik fő mozgatórugónk: gondoskodunk arról, hogy az utazás újraindulása fenntartható legyen, a biogáz pedig az egyik legfontosabb olyan technológia, amivel ezt már ma is elérhetjük.”
Bár számos országban az átlagos buszaink a legklímabarátabb utazási módot jelentik, a megújuló biogáz komoly lehetőséget kínál a közösségi közlekedés szén-dioxid lábnyomának további csökkentésére. Mindkét alkalmazott technológia elérhető az európai utak nagy részén. Az elterjedség a jövőben gyorsan nő majd Európa-szerte, különösen amiatt, mert az EU úgy döntött, a fő úthálózatok (TEN-T) mentén közúti gázüzemanyag töltő pontokat tesz elérhetővé.
A FlixBus az alternatív üzemanyagok tesztelésével szeretné jobban megérteni, hogyan fogadják ezeket a megoldásokat a buszpartnerek és az utasok. Cél az üzemeltetési korlátok, előnyök és az üzemeltetési költségekre gyakorolt lehetséges hatások feltárása is.
Az atmosfair nevű klímavédelmi non-profit szervezet - amivel a társaság együttműködik klíma stratégiája és szén-dioxid kompenzációs tevékenysége kapcsán - szintén közreműködik a projektben, hogy igazolja a biogáz eredetét, és biztosítsa, hogy a busztársaság a lehető legzöldebb gázt használja. Előzetes számításaik alapján megközelítőleg 75 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás a dízelüzemű jűrművekhez viszonyítva az Amszterdam-Brüsszel és Stockholm-Oslo útvonalakon.
„A víziónk az, hogy fenntartható mobilitási lehetőséget kínáljunk mindenkinek, ezért most és a jövőben is az elsők között próbálunk ki zöld technológiákat. Buszos, iparági és NGO partnereinkkel együtt igyekszünk folyamatosan csökkenteni szén-dioxid lábnyomunkat, és változást ösztönözni a mobilitási piacon.” – tette hozzá André Schwämmlein.