Kampánycél
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szeptember 18-án aláírt egy együttműködési megállapodást a Fogyatékos Emberek Szervezeteinek Tanácsával. Ennek apropóján az Európai Mobilitási Hétre időzítve átfogó kampányt indít a fogyatékos emberek közlekedéséről, tágabb értelemben arról, hogy a közösségi közlekedésben résztvevők figyeljenek egymásra. A kampány célja, hogy a BKK felhívja a figyelmet a fogyatékos emberek közlekedésére, azokra a nehézségekre, amelyekkel nap, mint nap találkoznak.
Az akadálymentesítés infrastrukturális követelményeit a BKK teremti meg a járművek, megállók akadálymentesítésével, de legalább ilyen fontos a többségi társadalom figyelmét is erre a kérdésre irányítani. Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy a társadalom tagjai türelmesebbek legyenek minden speciális igényű és ezen belül a fogyatékossággal élő emberek iránt is. Ne érjen senkit hátrányos megjegyzés azért, mert például kerekesszékkel közlekedik, és várni kell rá, amíg beszáll a közösségi közlekedés járműveibe. A kampány terjesztését a BKK munkatársai tervezték, médiaügynökséget nem vontunk be a kommunikációba.
Kreatívkoncepció
Az átfogó kampánynak két ága és több eleme van. A kampányt a „Közösen egymásért a közösségi közlekedésben” mottó fogja össze. Az egyik ága kifejezetten a fogyatékos emberek közlekedésével foglalkozik. Ezen belül szórólapozunk az Európai Mobilitási Héten, filmet készítettünk a vakok közlekedéséről illetve egy siket ember jelelve hívja fel a figyelmet a közösségi közlekedésre.
A kampány leglátványosabb elemeként plakátkampányt indítottunk. A plakátokon autista és értelmi fogyatékos emberek mondják el egy-egy gondolatukat a közösségi közlekedéssel kapcsolatban. A plakátokat szeptember közepétől a Nagykörút villamosmegállóiban lehet megtekinteni, illetve 380 alacsonypadlós buszon. Ezen kívül szeptember 18. és 20. között napközben a Deák Ferenc térre kiállított új trolibuszon szerveztünk kiállítást, ahol napközben a fogyatékos szervezetek képviselőivel lehetett beszélgetni, illetve a kiállítást megtekintők egy szókereső játékban vehettek részt.
A másik ág egy általánosabb, a közösségi közlekedésre és az egymásra figyelésre fókuszáló film és hozzátartozó teaserkampány. A filmben egy maci útját kísérjük végig, ahogyan a budapestiek segítenek neki célba jutni. A maci az egymásra figyelést szimbolizálja. A filmet az Autómentes Hétvégén mutattuk be szeptember 19-én, és azt követően a BKK Facebook-oldalán terjesztjük. A filmet 5 nap alatt már 50 ezren látták a BKK Facebook-oldalán köszönhetően a közel 500 megosztásnak.
A reklámok
Maci hazatalál
{youtube|id=UKhWjM-RsvA}
A teaser-plakátok:
Plakátkampány
Láthatatlan segítség a budapesti közlekedésben
{youtube|id=Jcx5cKKlOug}
Jelet adunk a közösségi közlekedésről
{youtube|id=ADJe7_XZ3NE}
Forrás: Kreatív Online