A gyalogos visszavág

Az autók és motorok kiszorítása után az olaszországi polgármesterek a kerékpárutak helyett a gyalogosoknak igyekeznek minél több teret adni a városokban. A gyalogosokat azonban csak Észak-Itáliában szeretik, délen a járművek uralják az utcákat.

"A gyalogos visszavág (a kerékpárosoknak is)" - ezt a címet kapta a Corriere della Sera napilap felmérése arról, melyik városban maradt még hely a gyalogos közlekedésre a négy- és kétkerekűek itáliai áradatában. A vizsgálatból az derült ki, egyre gyakoribbá vált, hogy a polgármesterek nem az autóvezetőknek, a robogósoknak vagy a kerékpárosoknak igyekeznek a kedvében járni, hanem a gyalogosokat részesítik előnyben.

Matteo Renzi, Firenze első embere már 2009-ben kitiltotta a forgalmat a városközpontból: a firenzei dóm tér megszabadult az addig arra haladó napi 1900 autóbusztól, most június végén pedig újabb három és fél hektár területet adtak át kizárólag a gyalogosforgalomnak.

Parma városában a szélesebb utak - és a zebra - közepén gyalogos-pihenőhelyet alakítottak ki és egyelőre kísérleti jelleggel, a sötétben világító zebrákat festettek fel. Ahogy a szenzorok érzékelik a gyalogos közeledését, apró lámpák gyulladnak fel az úttesten.

Bologna centrumában egyetlen, kizárólag gyalogosoknak fenntartott utca van, a többiben a gyalogosoknak a tömegközlekedéssel kell osztozni, de az új polgármester megszüntette az önkormányzati dolgozóknak eddig fenntartott közel háromszáz parkolóhelyet. Azt is bejelentette, korlátozni kívánja a városközpontba való behajtási engedéllyel most bíró 75 ezer autó számát.

Milánóban négyszázezer négyzetmétert fed le a gyalogosoknak fenntartott terület, Rómában ez alig két kilométeres szakaszt jelent a történelmi városközpontban. Még a Colosseum körül is egész nap autók és motorok robognak. Minél délebbre haladunk Olaszországban, annál kevesebb hely jut az utcákon a gyalogosoknak. Nápolyban néha még járda sincsen és a gyalogosoknak még a zebrán sem adnak mindig elsőbbséget.

Forrás: MTI


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.