Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, a fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronba például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalmuk. Egy-egy ilyen út különben azért is jó megoldás, mert a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt okos választás a telekocsi szolgáltatás.
„A nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral”, mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.
A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és számításaik alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg, és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják ezt a szolgáltatást. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.
Mint írják, az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké.
A legnépszerűbb Oszkár úticélok az elmúlt években:
Év |
Leggyakoribb viszonylat |
Megvalósult helyfoglalás (db) |
2019 |
Budapest–Miskolc |
300 ezer |
2021 |
Szeged–Budapest |
151 ezer |
2022 I. félév |
Szeged–Budapest |
79 ezer |
Forrás: DeepInsight Creative