A kerékpáros turizmus megduplázása a fő cél

A kerékpáros turizmus magyarországi lehetőségeiről tartott konferenciát a Kerékpározásért és Aktív kikapcsolódásért Felelős Kormánybiztosi Iroda és a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MaKeTuSz) június 6-án.

Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztos a kormányzati elképzelésekre reflektált beszédében. A kormánybiztosi pozíció fontosságát, szükségszerűségét és hasznait taglalta.

Kiemelte, hogy a magyar kormány működésének régóta alapvető eleme a mozgásközpontúság, hiszen bevezették a mindennapos testnevelés órát az iskolákban, támogatják a sportutánpótlás gyarapítását, számos turista-, kulcsos- és vadászházat újítottak fel, kiemelt uniós összegeket fordítanak kerékpárutak építésére, a Bejárható Magyarország Program fejlesztéseire pedig 13 milliárd forintot fordítanak az elkövetkező években.

Bodor Ádám, az European Cyclists’ Federation (ECF) képviseletében, az EuroVelo igazgatójaként kifejtette: a kerékpáros turizmus megduplázása a fő cél. Hazánkban a kerékpár, mint eszközhasználat arányait tekintve igen magas (22%), európai szinten a 3. helyet foglalja el Hollandia (36%) és Dánia (23%) után. Ezzel szemben a kerékpár és gyaloglás viszonylatában már a 6. helyre pozícionálták Magyarországot a statisztikák.

Hazánkban jellemzően a vidéki kerékpározás jellemző – szemben a nyugat-európai dobogósokkal – , amiből is az alföldi régió emelkedik ki leginkább. Magyarország haladó kategóriába sorolható a biciklizés területén.

A bringázás hasznai: egészségmegőrzés, közlekedésgyorsítás, üzemanyag megtakarítás, a CO2 kibocsátás csökkenése, a légszennyezés és zajterhelés csökkenése, a kerékpáros turizmus és a kerékpáros ipar. Európai szinten 44 milliárd EUR ráfordítással fejlesztik a kerékpárturizmust. 

Ujváry Beatrix és Környey Balázs moderátorok Dr. Gál András Leventét, a Magyar Közigazgatási és Szervezetfejlesztési Kutatóintézet Alapítványának (HUNADI) kuratóriumi elnökét, kérdezték a turisztikai szakemberképzés és elvándorlás-probléma megoldásáról, aki megvalósítandó célnak látja a hazai munkaerő folyamatos turisztikai célú edukációját, valamint a képzett emberek motiválását az itthon maradásra. Bodor Ádám ehhez kapcsolódóan hozzátette, hogy a térségi turisztikai szakemberek előtt hazánkban viszonylag bizonytalan jövő áll, míg tőlünk nyugatabbra egy kiszámíthatóbb életpályával számolhat pl. egy TDM menedzser. 

A konferencia teljes anyagát itt olvashatja. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.