A kormány fejlesztené a vasutat

Fónagy János államtitkár a 63. Vasutasnapon kijelentette, hogy a kormány célja a vasúti közlekedés további fejlesztése.

A kormány célja a vasúti közlekedés színvonalának további fejlesztése, az utazási körülmények javítása, amely még több embert késztethet arra, hogy az autó helyett a vasutat válassza - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pénteken Budapesten a 63. Vasutasnap tisztavató ünnepségén.

Fónagy János hangsúlyozta: sok évtized lemaradását nem lehet 2-3 év alatt behozni, de a változtatást már elkezdte a kormány az utóbbi években. Törvény született a közösségi közlekedésről, a szervezeti változások mellett sikerült a MÁV adósságát mérsékelni, összhang van fő közösségi közlekedési ágak, a vasút és a Volán között, és a vasutasságnak világos jövőképe van - sorolta.

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója az ünnepségen felhívta a figyelmet arra, hogy a vasúti tisztképzés idén 125 éves, a frissen végzettek a magyar vasút jövőjének letéteményesei. Megerősítette, hogy a vasúttársaság is elkötelezett az utasok egyre magasabb színvonalú kiszolgálásában.

A vasúti személyforgalom növekedését ugyanakkor korlátozhatja az a májusi rendelkezés, amely bevezette a pótdíjat a gyorsvonatokon. Akkor ezt írtuk az MTI közleménye alapján: "Május közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező gyorsvonati pótjegyet váltani. A gyorsvonati pótjegy díja 100 kilométeres távolságig 150 forint. A 100 kilométernél hosszabb utakra 20 kilométerenként emelkedik a felár. Egy 200 kilométeres utazás esetén 295, 300 kilométerre 440, 400 kilométerre pedig már 590 forint. Az 500 kilométeres, illetve annál hosszabb utak esetén a pótjegy ára 795 forint." A lépés heves tiltakozást váltott ki több fórumon is, a legtöbb hozzászóló azt vetette a kormányzat szemére, hogy az áremelés nem jár semmilyen többletszolgáltatással. 

A kormányzati szándék komolyságát megkérdőjelezi több olyan lépés, ami az utóbbi évek során történt, így a Szeged-kiskundorozsmai RO-La terminál bezárása és a vidéki vasútvonalakon közlekedő járatok 2010. évi megtizedelése. Ekkor az eredeti tervek szerint közel 2000 kilométeren teljesen megszűnt volna a vonatközlekedés, végül a legtöbb vonalon maradtak járatok, de olyan kevés (napi1-2-4 járatpár), hogy az nem jelent valódi alternatívát a közúti közlekedéssel szemben. 

Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy néhány hónappal később öt vidéki vonalon megindult a forgalom. 2010 decemberében pedig további hat vonalon indult újra a forgalom, a környéken élők örömére. 

Forradalmi változást jelentett az egysoros sorban állás bevezetése két fővárosi jegypénztárnál, de a GPS-alapú utastájékoztatás kialakítása is komoly előrelépés. 

A vasút reneszánsza Európában már beköszöntött, Brüsszel és Párizs között például már most is többen utaznak vasúton, mint repülővel. Ezzel szemben nálunk több nemzetközi vasúti járat több éves vagy évizedes működés után szűnt meg, így például a Venezia vagy a Szarajavóba közlekedő vonat

Az furcsa, hogy az utasok nem hiányolják a 2012. nyarán megszüntetett büfékocsikat...

Forrás: Turizmus Online-Napi Turizmus/MTI


Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.