A német légitársaság állítja továbbá, hogy szélsőséges zűrzavart okozott a légtérzárlat; a hasonló zárlatokat a jövőben el kell kerülni. Az ilyen jellegű intézkedéseket nemzetközileg összehangolt küszöbértékekre és megbízható mérésekre kell alapozni – hangsúlyozta a Lufthansa egy a sajtó, befektetők és politikusok számára kiadott közleményében.
A légitársaság az izlandi vulkán kitörése következtében előálló kockázat eltúlzásával vádolja a légi közlekedési hatóságokat. Ugyanakkor – így a közlemény – a hatóságok jelentősen alábecsülték a légtérzárlat következményeit.
A közleményben sürgetik az Egységes Európai Égbolt (Single Eropean Sky) létrehozását és a menetrendek összehangolását, mely az azonnali cselekvéshez szükséges. Szintén javasolja a Lufthansa egy Európát átfogó mérési rendszer kiépítését. A társaság úgy véli: a vulkáni hamu koncentrációját mérő, jelenleg alkalmazott számítógépes előrejelzések nem adnak valós képet, virtuális számítógépes modellek helyett a légtérzárlatoknak gyorsan kivitelezhető légi méréseken kell alapulni.
A Lufthansa azt is szeretné elérni, hogy az unió 2012-ben induló, a káros anyag kibocsátási kereskedelemre vonatkozó tervét elhalassza. A gondot a társaság abban látja, hogy tervezet a légitársaságok 2010-es kibocsátását venné alapul, melyet a légtérzárlat alaposan megváltoztatott.
Szintén szeretné a Lufthansa, ha az unió lazítana a megrekedt légi utasok ellátására vonatkozó szabályzatán, illetve ha a kormányok kárpótolnák az április 15-21. közötti utas ellátás költségeiért. A társaság úgy látja: nem kényszeríthetők a légitársaságok az utasok teljes körű – étkezés, szállás - ellátására vis maior esetén. A Lufthansa ezt a feladatot kormányzati hatáskörbe utalná, mondván, hogy nekik kell kárpótolni a légitársaságokat a vulkánkitörések miatt előállt helyzetekért, ahogy a kormányoknak kell gondoskodni a megfelelő mérésekről.