A téli menetrend összesen 12 406 heti járatot tartalmaz, ami 7,4 százalékos csökkenést jelent az előző évi 13 402 téli járathoz képest. A kisebb regionális repülőgépek fokozatos kivonása és a nagyobb típusok bevezetésre révén a rendelkezésre álló üléskapacitás nem változik az előző évihez képest. A flotta újradimenzionálásával az üléskilométerben mért kapacitás 1,1 százalékkal nő, elsősorban az interkontinentális forgalomban használt új repülőgépeknek köszönhetően. A 2009/10-es téli menetrend 2009. október 25-étől, vasárnaptól 2010. március 27-ig, szombatig érvényes.
Az új téli menetrend 78 ország 191 városába kínál járatokat (míg 2008/09-ben 79 ország 194 városába indultak téli járatok). A leépítés főként a kontinentális útvonalhálózatot érinti: a német belföldi és európai heti járatok száma 12 278-ról 11 282-re csökken. A nagy távolságú interkontinentális járatok száma kis mértékben, heti 1124-ról 1146-ra nő. „Utasaink hűségesek maradnak hozzánk, mivel megtartjuk a meglévő csatlakozásokat és nem változtatjuk meg radikálisan az útvonalhálózatot. Hálózatunk optimalizálásával a csatlakozások minőségét minden lehetséges esetben fenntartjuk” – magyarázta Ulrich Garnadt, a Lufthansa German Airlines igazgatósági tagja. „Mindegyik közlekedési régióban megőrizzük jelenlétünket, és csak ott törlünk járatot, ahol van alternatíva utasaink számára.
Ez a módosítás a CLIMB 2011 költségcsökkentő program része, amellyel a Lufthansa utasszállító üzletága egymilliárd euróval kívánja fenntartható módon javítani eredményét 2011-re. Ezzel párhuzamosan új piacokat nyitunk például Nyugat-Afrikában, hogy kiaknázzuk az új növekedési lehetőségeket.” A menetrend csökkenő kereslethez igazodó korrigálása főként az egyes járatok ritkításával, bizonyos útvonalak összevonásával és egyes csatlakozások Lufthansa Csoporton belüli más légitársaságoknak történő átadásával történik.
A téli menetrendben például átrendezik és összehangolják a Lufthansa és a Brussels Airlines által Németország és Belgium között működtetett járatokat. A jövőben a Lufthansa veszi át a Frankfurtból és Münchenből a belga főváros felé induló járatokat, a Brussels Airlines pedig Hamburgot és Berlint köti össze Brüsszellel. A Lufthansa a szükséges csökkentések ellenére folytatja a stratégiailag fontos, új piacok fejlesztését. Fő úti céljai között Nyugat- és Közép-Afrika is szerepel. A légitársaság tovább erősíti szolgáltatásait a régióban, és az új menetrend érvénybe lépésétől kezdve napi járatokat indít Nigéria fővárosába, Abujába. Ezek a járatok heti háromszor továbbrepülnek Malabóba (Egyenlítői-Guinea), hetente négyszer pedig a nigériai Port Harcourtba, ami így újra megjelenik a menetrendben. Németország legnagyobb légitársasága júliusban jelentette be, hogy új csatlakozást biztosít a gaboni Libreville-be. A nyersanyagokban gazdag régióban a Lufthansa úti céljai közé tartozik még Luanda (Angola) és Lagos (Nigéria). A légitársaság heti 11-ről 21-re növeli járatai számát a nyugat- és közép-afrikai olajtermelő országokba.
Az utasok október 1-től foglalhatnak jegyet a Lufthansa és partnere, a JetBlue közös fenntartású (code-share) járataira. Az amerikai légitársaság 2009. november 11-től működteti a Lufthansa járatszámait viselő járatokat, zavartalan légi csatlakozást biztosítva New York-ból és Bostonból 12 USA-beli repülőtér és Puerto Rico felé. A Lufthansa ezenkívül a szezonális Hamburg-Innsbruck (Ausztria), Frankfurt-Fokváros (Dél-Afrika) és Düsseldorf-Miami (USA) járatokat is visszaállítja.
Az elmúlt hónapokban a Lufthansa gazdasági okok miatt megszüntette járatait Jerevánba (Örményország), Bristolba (Egyesült Királyság), Ufába (Oroszország) és Portlandbe (USA, Oregon állam). A Lufthansa Csoport légitársaságai – az Austrian Airlines, a bmi, a Brussels Airlines és a SWISS – szintén október 25-én léptetik életbe téli menetrendjüket.
A csoport öt légitársasága négy kontinens 101 országának 254 városába indít járatokat a brüsszeli, düsseldorfi, frankfurti, london-heathrow-i, müncheni, bécsi és zürichi központokból. Saját szolgáltatásai kiegészítésére a légitársaságok mindegyike számos közös járatot üzemeltet partnertársaságokkal.