A díjat az amerikai havilap, a Global Traveler ítélte oda. A lap hét éve keresi az utazási szakma legkiválóbbjait.
A lap által lefolytatott közvéleménykutatásban több mint 25 ezer, a business osztályon rendszeresen utazó személy vett részt.
A díj jelentős eredmény abban a folyamatban, melynek során az olasz termékeket kívánja a légitársaság előtérbe helyezni.
Az Alitalia az idei év elején új ételsorokat vezetett be járatain, ezek a fogások az itáliai régiók különlegességeit vonultatják fel a Maginifica osztály utasai előtt.Az étlapok háromhavonta változnak, és számos olyan termékből készülnek, amelyek egy adott térségben autentikusnak számítanak. Minden fogás mellé külön bort adnak, az Olasz Sommelier Szövetség ajánlásával. A Magnifica osztályon az ágynemű az olasz Frette luxusmárka terméke, az evőeszközöket Richard Ginori tervezte, míg a piperedolgokat Culti kreálta. A légitársaság tapasztalatai szerint a "Made in Italy" élménnyel nagyon elégedettek az utasok.