A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) adatai szerint 2012-ben egyetlen hónap volt csupán, a február, amikor minimális értékben (+1,4%) nőtt az utazási irodákon keresztül értékesített repülőjegyek volumene Magyarországon. Ennek oka nem a megnövekedett utazókedvben keresendő, hanem abban, hogy az idei február egy nappal hosszabb volt, mint a tavalyi.
A többi hónapban – a januárt kivéve, amikor még csupán 3% körüli volt a mínusz - a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva általában 8-15%-os volt a visszaesés. A negatív tendencia több okra vezethető vissza, ezek közül a legfontosabb a Malév eltűnése, mivel a Malév helyét (részben) elfoglaló fapadosok nincsenek benne a repülőjegyek nemzetközi elszámoló rendszerében (BSP). Ugyanakkor a lakosság szabad költésű jövedelmének megcsappanása is közrejátszhat a dologban.
Míg tíz évvel ezelőtt a BSP-forgalom gyakorlatilag lefedte a teljes repülőjegyes piacot (kivéve a légitársaságok saját jegyeladásait), addig manapság ez már csupán a teljes repjegyforgalom 51%-át adja.
A visszaesés egyébként nem az idén kezdődött, 2011. utolsó negyedévének minden hónapja mínuszt mutatott 2010 azonos hónapjához képest. A 2011-es első félév ellenben jobb volt, mint a 2010-es. 2011-ben összesen közel 38 milliárd forintot tett ki az adók és illetékek nélkül számított teljes BSP-forgalom Magyarországon, míg 2010-ben a 40 milliárdot is meghaladta ez az összeg. 2009-ben 37,5 milliárd forint volt a forgalom.
A csúcsévnek 2008. számít, akkor 52,9 milliárd forint értékű repülőjegyet adtak el a hazai utazási irodák.
Az idén év végéig, ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, további 10%-kal 34-35 milliárd forintra csökkenhet az utazási irodák által eladott repülőjegyek összértéke.