A Malév eltűnése nem tragédia, hanem lehetőség

2011. évi forgalma alapján a Legnagyobb online ügyfél díját kapta meg a Weco Online a Travelport GDS közelmúltban Krakkóban megrendezett regionális konferenciáján. 2009-ben még egy másik kategóriában remekeltek, akkor a Legjobban növekvő online iroda címét érdemelték ki.

Az iroda igazgatója, Habóczki Zsolt lapunknak elmondta, hogy a Weco Online 2010-ben vált Magyarország legnagyobb online értékesítő irodájává. Az idei év azonban a Malév eltűnése miatt komoly kihívással indult számukra, hiszen ők voltak a nemzeti légitársaság egyik legjelentősebb online eladói. „Nekik adtuk el a legtöbb jegyet, ráadásul kiváló feltételek mellett. Ez a bevétel kiesett egy pillanat alatt. Ugyanakkor nemcsak a Malév tűnt el, hanem az az origó, vonatkoztatási pont, amihez mások is viszonyítják magukat. Az első döbbenet után rájöttünk, hogy ez nem feltétlenül tragédia, hanem sokkal inkább lehetőség egy utazási iroda, különösen egy online iroda számára. Eddig a gyakorlott utasok jelentős része a Malév honlapján kezdte a keresést, és legfeljebb utána nézett körül más honlapokon. A Malév eltűnésével azonban új lehetőségek, új légitársaságok tűntek fel, ugyanakkor a korábbi viszonyítási pont eltűnt. Ebben a helyzetben az utazási irodák szakértelmére még nagyobb szükségük van az utazóknak. Ezt felismerve igyekszünk minél jobban betölteni ezt a szerepet” – írja le a megváltozott helyzetet Habóczki Zsolt.

„Február végén átdolgoztuk az üzleti tervünket, három fontos lépésről határoztunk. Elsőként megújítjuk vezető márkánk, a repjegy.hu oldalt. Új technológiát, új szolgáltatásokat vezetünk be, amelyek révén nem csupán a szabadidős utazók, hanem a kis- és középvállalkozások még jobb kiszolgálását tűzzük ki célul. Például sokkal egyszerűbb foglalni azoknak az oldalon, akik rendszeresen igénybe veszik szolgáltatásainkat, mivel adataikat tárolja a rendszer. Ezáltal jelentősen lerövidül a foglalás időtartama. A megújult oldal tesztelése jelenleg is folyik, és pár héten belül élesben is elindul. Arról is döntöttünk az év elején, hogy átdolgozzuk az idei üzleti tervünket. Jelentősen növeltük a marketingbüdzsét, hogy meg tudjuk szólítani azokat a potenciális vásárlókat, akik most néznek körül a piacon, és segítségre, tanácsokra szorulnak. A harmadik lépés a call centerünk átalakítása volt. Egy szerencsés véletlen is közrejátszott abban, hogy a Malév volt call centerébe költözhettünk be. Leszerződtünk azzal a céggel, amely korábban a nemzeti légitársaság telefonos ügyfélszolgálatát látta el. A mi call centerünk korábban csak információval szolgált az érdeklődőknek, mostantól a kollégák segítenek a telefonálóknak lefoglalni az útjukat is. A Szondaphone-nal való egy hónapos együttműködés tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy sikerült egy vadonatúj értékesítési csatornát megnyitnunk. Persze ehhez a munkatársakat át kellett képezni a Galileo-rendszer használatára, de meglepően gyorsan tudták felvenni a ritmust. A fejlesztésekre azért is szükség van, mivel néhány új külföldi szolgáltató megjelenésére lehet számítani az online foglalási piacon” – foglalta össze a stratégiai változásokat Habóczki Zsolt.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.