A Malév eltűnése nem tragédia, hanem lehetőség

2011. évi forgalma alapján a Legnagyobb online ügyfél díját kapta meg a Weco Online a Travelport GDS közelmúltban Krakkóban megrendezett regionális konferenciáján. 2009-ben még egy másik kategóriában remekeltek, akkor a Legjobban növekvő online iroda címét érdemelték ki.

Az iroda igazgatója, Habóczki Zsolt lapunknak elmondta, hogy a Weco Online 2010-ben vált Magyarország legnagyobb online értékesítő irodájává. Az idei év azonban a Malév eltűnése miatt komoly kihívással indult számukra, hiszen ők voltak a nemzeti légitársaság egyik legjelentősebb online eladói. „Nekik adtuk el a legtöbb jegyet, ráadásul kiváló feltételek mellett. Ez a bevétel kiesett egy pillanat alatt. Ugyanakkor nemcsak a Malév tűnt el, hanem az az origó, vonatkoztatási pont, amihez mások is viszonyítják magukat. Az első döbbenet után rájöttünk, hogy ez nem feltétlenül tragédia, hanem sokkal inkább lehetőség egy utazási iroda, különösen egy online iroda számára. Eddig a gyakorlott utasok jelentős része a Malév honlapján kezdte a keresést, és legfeljebb utána nézett körül más honlapokon. A Malév eltűnésével azonban új lehetőségek, új légitársaságok tűntek fel, ugyanakkor a korábbi viszonyítási pont eltűnt. Ebben a helyzetben az utazási irodák szakértelmére még nagyobb szükségük van az utazóknak. Ezt felismerve igyekszünk minél jobban betölteni ezt a szerepet” – írja le a megváltozott helyzetet Habóczki Zsolt.

„Február végén átdolgoztuk az üzleti tervünket, három fontos lépésről határoztunk. Elsőként megújítjuk vezető márkánk, a repjegy.hu oldalt. Új technológiát, új szolgáltatásokat vezetünk be, amelyek révén nem csupán a szabadidős utazók, hanem a kis- és középvállalkozások még jobb kiszolgálását tűzzük ki célul. Például sokkal egyszerűbb foglalni azoknak az oldalon, akik rendszeresen igénybe veszik szolgáltatásainkat, mivel adataikat tárolja a rendszer. Ezáltal jelentősen lerövidül a foglalás időtartama. A megújult oldal tesztelése jelenleg is folyik, és pár héten belül élesben is elindul. Arról is döntöttünk az év elején, hogy átdolgozzuk az idei üzleti tervünket. Jelentősen növeltük a marketingbüdzsét, hogy meg tudjuk szólítani azokat a potenciális vásárlókat, akik most néznek körül a piacon, és segítségre, tanácsokra szorulnak. A harmadik lépés a call centerünk átalakítása volt. Egy szerencsés véletlen is közrejátszott abban, hogy a Malév volt call centerébe költözhettünk be. Leszerződtünk azzal a céggel, amely korábban a nemzeti légitársaság telefonos ügyfélszolgálatát látta el. A mi call centerünk korábban csak információval szolgált az érdeklődőknek, mostantól a kollégák segítenek a telefonálóknak lefoglalni az útjukat is. A Szondaphone-nal való egy hónapos együttműködés tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy sikerült egy vadonatúj értékesítési csatornát megnyitnunk. Persze ehhez a munkatársakat át kellett képezni a Galileo-rendszer használatára, de meglepően gyorsan tudták felvenni a ritmust. A fejlesztésekre azért is szükség van, mivel néhány új külföldi szolgáltató megjelenésére lehet számítani az online foglalási piacon” – foglalta össze a stratégiai változásokat Habóczki Zsolt.


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.