A Malév eltűnése nem tragédia, hanem lehetőség

2011. évi forgalma alapján a Legnagyobb online ügyfél díját kapta meg a Weco Online a Travelport GDS közelmúltban Krakkóban megrendezett regionális konferenciáján. 2009-ben még egy másik kategóriában remekeltek, akkor a Legjobban növekvő online iroda címét érdemelték ki.

Az iroda igazgatója, Habóczki Zsolt lapunknak elmondta, hogy a Weco Online 2010-ben vált Magyarország legnagyobb online értékesítő irodájává. Az idei év azonban a Malév eltűnése miatt komoly kihívással indult számukra, hiszen ők voltak a nemzeti légitársaság egyik legjelentősebb online eladói. „Nekik adtuk el a legtöbb jegyet, ráadásul kiváló feltételek mellett. Ez a bevétel kiesett egy pillanat alatt. Ugyanakkor nemcsak a Malév tűnt el, hanem az az origó, vonatkoztatási pont, amihez mások is viszonyítják magukat. Az első döbbenet után rájöttünk, hogy ez nem feltétlenül tragédia, hanem sokkal inkább lehetőség egy utazási iroda, különösen egy online iroda számára. Eddig a gyakorlott utasok jelentős része a Malév honlapján kezdte a keresést, és legfeljebb utána nézett körül más honlapokon. A Malév eltűnésével azonban új lehetőségek, új légitársaságok tűntek fel, ugyanakkor a korábbi viszonyítási pont eltűnt. Ebben a helyzetben az utazási irodák szakértelmére még nagyobb szükségük van az utazóknak. Ezt felismerve igyekszünk minél jobban betölteni ezt a szerepet” – írja le a megváltozott helyzetet Habóczki Zsolt.

„Február végén átdolgoztuk az üzleti tervünket, három fontos lépésről határoztunk. Elsőként megújítjuk vezető márkánk, a repjegy.hu oldalt. Új technológiát, új szolgáltatásokat vezetünk be, amelyek révén nem csupán a szabadidős utazók, hanem a kis- és középvállalkozások még jobb kiszolgálását tűzzük ki célul. Például sokkal egyszerűbb foglalni azoknak az oldalon, akik rendszeresen igénybe veszik szolgáltatásainkat, mivel adataikat tárolja a rendszer. Ezáltal jelentősen lerövidül a foglalás időtartama. A megújult oldal tesztelése jelenleg is folyik, és pár héten belül élesben is elindul. Arról is döntöttünk az év elején, hogy átdolgozzuk az idei üzleti tervünket. Jelentősen növeltük a marketingbüdzsét, hogy meg tudjuk szólítani azokat a potenciális vásárlókat, akik most néznek körül a piacon, és segítségre, tanácsokra szorulnak. A harmadik lépés a call centerünk átalakítása volt. Egy szerencsés véletlen is közrejátszott abban, hogy a Malév volt call centerébe költözhettünk be. Leszerződtünk azzal a céggel, amely korábban a nemzeti légitársaság telefonos ügyfélszolgálatát látta el. A mi call centerünk korábban csak információval szolgált az érdeklődőknek, mostantól a kollégák segítenek a telefonálóknak lefoglalni az útjukat is. A Szondaphone-nal való egy hónapos együttműködés tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy sikerült egy vadonatúj értékesítési csatornát megnyitnunk. Persze ehhez a munkatársakat át kellett képezni a Galileo-rendszer használatára, de meglepően gyorsan tudták felvenni a ritmust. A fejlesztésekre azért is szükség van, mivel néhány új külföldi szolgáltató megjelenésére lehet számítani az online foglalási piacon” – foglalta össze a stratégiai változásokat Habóczki Zsolt.


Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.