A Ryanair elköltözteti flottáit Németországból, ha bevezetik a légiforgalmi adót

Az ír fapados azzal fenyegetőzik, hogy megszünteti németországi hub-jait, ha a kormány kiveti a német repterekről induló és érkező járatokra a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket.

Michael O’Leary, a légitársaság feje azt nyilatkozta, hogy Frankfurt-Hahn-ról, Weeze-ből és Brémából átköltözteti flottáit Spanyolországba és Hollandiába, ahol nem sújtják adókkal a légiközlekedést. O’Leary azt is hangsúlyozta, hogy felülvizsgálják a Ryanair terveit a németországi terjeszkedésre vonatkozóan.

A német kormány 2011-től minden német repülőtérről induló és oda érkező utasra kivetné a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket, amelynek révén évi egymilliárd eurós bevételre számítanak. Az adó 12-15 euró között mozogna utasonként és járatonként a rövid távokon, hosszabb utakra 26 eurós többletköltség terhelné az utasokat. A szabályozás elsősorban az Európán belüli járatokat érintené. A magángépekre nem vetnék ki a sarcot, és az átszálló utasoknak csak egyszer kéne megfizetniük az adót.

A légitársaságok, a repülőterek és az utazási irodák azonban egyöntetűen ellenzik az elképzelést. A légifuvarozók és légikikötők többek között attól tartanak, hogy a német utasok – hogy kikerüljék a plusz költséget - tömegesen indulnak meg majd a német határokon túli, de azokhoz közel eső külföldi repterek felé.

Az ír fapados feje szerint az intézkedés sokkal többe kerül majd Németországnak, mint amennyi bevételre számít általa. O’Leary úgy véli, az adó jelentősen csökkenti a német turizmus versenyképességét, drágítja azt, és számos vendég, munkahely és jelentős mértékű bevétel elvesztését eredményezi a turizmusban.

Az adó ellen érvelt az ír az RDC Aviation független kutatásával is, amely rámutat, hogy minden olyan országban, ahol a turizmushoz kapcsolódó különadót vetettek ki, csökkent a légitársaságok kapacitása, forgalma és a turizmus is visszaesett. Így történt ez Írországban és az Egyesült Királyságban, ahol a többi európai országgal ellentétben nem indult meg a válságból való kilábalás – állítja O’Leary, aki szerint a légiadók kártékony hatását mi sem bizonyítja jobban, hogy Hollandiában az ötlet már egyszer megbukott.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.