A Ryanair elköltözteti flottáit Németországból, ha bevezetik a légiforgalmi adót

Az ír fapados azzal fenyegetőzik, hogy megszünteti németországi hub-jait, ha a kormány kiveti a német repterekről induló és érkező járatokra a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket.

Michael O’Leary, a légitársaság feje azt nyilatkozta, hogy Frankfurt-Hahn-ról, Weeze-ből és Brémából átköltözteti flottáit Spanyolországba és Hollandiába, ahol nem sújtják adókkal a légiközlekedést. O’Leary azt is hangsúlyozta, hogy felülvizsgálják a Ryanair terveit a németországi terjeszkedésre vonatkozóan.

A német kormány 2011-től minden német repülőtérről induló és oda érkező utasra kivetné a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket, amelynek révén évi egymilliárd eurós bevételre számítanak. Az adó 12-15 euró között mozogna utasonként és járatonként a rövid távokon, hosszabb utakra 26 eurós többletköltség terhelné az utasokat. A szabályozás elsősorban az Európán belüli járatokat érintené. A magángépekre nem vetnék ki a sarcot, és az átszálló utasoknak csak egyszer kéne megfizetniük az adót.

A légitársaságok, a repülőterek és az utazási irodák azonban egyöntetűen ellenzik az elképzelést. A légifuvarozók és légikikötők többek között attól tartanak, hogy a német utasok – hogy kikerüljék a plusz költséget - tömegesen indulnak meg majd a német határokon túli, de azokhoz közel eső külföldi repterek felé.

Az ír fapados feje szerint az intézkedés sokkal többe kerül majd Németországnak, mint amennyi bevételre számít általa. O’Leary úgy véli, az adó jelentősen csökkenti a német turizmus versenyképességét, drágítja azt, és számos vendég, munkahely és jelentős mértékű bevétel elvesztését eredményezi a turizmusban.

Az adó ellen érvelt az ír az RDC Aviation független kutatásával is, amely rámutat, hogy minden olyan országban, ahol a turizmushoz kapcsolódó különadót vetettek ki, csökkent a légitársaságok kapacitása, forgalma és a turizmus is visszaesett. Így történt ez Írországban és az Egyesült Királyságban, ahol a többi európai országgal ellentétben nem indult meg a válságból való kilábalás – állítja O’Leary, aki szerint a légiadók kártékony hatását mi sem bizonyítja jobban, hogy Hollandiában az ötlet már egyszer megbukott.


airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.