A Ryanair elköltözteti flottáit Németországból, ha bevezetik a légiforgalmi adót

Az ír fapados azzal fenyegetőzik, hogy megszünteti németországi hub-jait, ha a kormány kiveti a német repterekről induló és érkező járatokra a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket.

Michael O’Leary, a légitársaság feje azt nyilatkozta, hogy Frankfurt-Hahn-ról, Weeze-ből és Brémából átköltözteti flottáit Spanyolországba és Hollandiába, ahol nem sújtják adókkal a légiközlekedést. O’Leary azt is hangsúlyozta, hogy felülvizsgálják a Ryanair terveit a németországi terjeszkedésre vonatkozóan.

A német kormány 2011-től minden német repülőtérről induló és oda érkező utasra kivetné a nemzeti ökológiai légiforgalmi illetéket, amelynek révén évi egymilliárd eurós bevételre számítanak. Az adó 12-15 euró között mozogna utasonként és járatonként a rövid távokon, hosszabb utakra 26 eurós többletköltség terhelné az utasokat. A szabályozás elsősorban az Európán belüli járatokat érintené. A magángépekre nem vetnék ki a sarcot, és az átszálló utasoknak csak egyszer kéne megfizetniük az adót.

A légitársaságok, a repülőterek és az utazási irodák azonban egyöntetűen ellenzik az elképzelést. A légifuvarozók és légikikötők többek között attól tartanak, hogy a német utasok – hogy kikerüljék a plusz költséget - tömegesen indulnak meg majd a német határokon túli, de azokhoz közel eső külföldi repterek felé.

Az ír fapados feje szerint az intézkedés sokkal többe kerül majd Németországnak, mint amennyi bevételre számít általa. O’Leary úgy véli, az adó jelentősen csökkenti a német turizmus versenyképességét, drágítja azt, és számos vendég, munkahely és jelentős mértékű bevétel elvesztését eredményezi a turizmusban.

Az adó ellen érvelt az ír az RDC Aviation független kutatásával is, amely rámutat, hogy minden olyan országban, ahol a turizmushoz kapcsolódó különadót vetettek ki, csökkent a légitársaságok kapacitása, forgalma és a turizmus is visszaesett. Így történt ez Írországban és az Egyesült Királyságban, ahol a többi európai országgal ellentétben nem indult meg a válságból való kilábalás – állítja O’Leary, aki szerint a légiadók kártékony hatását mi sem bizonyítja jobban, hogy Hollandiában az ötlet már egyszer megbukott.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.