A mai túlzsúfolt repülőterek nem, vagy csak nagyon szoros időbehatárolással tudnak a fel- és leszálláshoz szükséges résidőt biztosítani a légitársaságoknak. Az Európai Unióban a legnagyobb indító-, fogadó- és átrepültető ország Németország, amely a teljes eu-s légi forgalmat befolyásolja. A német slot elosztást Claus Ulrich vezetésével egy 15 tagú team irányítja, akiket az utóbbi években több komoly kritika ért.
Siim Kallas, az EU közlekedési felügyelője szerint átlagosan 28 millió utas szenved hátrányt az unióban, mert az adott időben nem tud elutazni a kívánt helyre. Claus Ulrich, aki a Légiközlekedési Kereskedő Főiskolát követően karrierét a Lufthansánál kezdte, majd később függetlenítve magát az EU közlekedési felügyeletéhez került, cáfolta a vádat.
Elmondta, külön erre a célra kifejlesztett és folyamatosan modernizált szoftveres rendszerük teljes átláthatóságot biztosít. Félévente konferenciát tartanak, amelyen a fuvarozók új slotot igényelhetnek, vagy kérhetik nem megfelelő résidejük módosítását. Ezeket a vonatkozó repülőterekkel, repülés irányítással egyeztetve igazolják vissza.
Ulrich szerint érthető, hogy minden légitársaság igyekszik a járataiból a maximum bevételt kihozni és ezért a legjobb slotért harcol. Megemlítette, hogy a kérdésben a politikának és a zöld mozgalmaknak is lenne bőven tennivalójuk. Németországban évek óta nem változik a 23.00 és 06.00 óra között országszerte érvényben levő repülési tilalom, pedig a tengerentúli járatokat üzemeltetők részéről komoly igény lenne rá, hogy 04.00 és 06.00 között érkezhessenek, hogy utasaik csatlakozása minél gyorsabban biztosítva legyen.
Bár az EU Közlekedési Felügyelet kritikáit, ha udvariasan is, de elutasította és tevékenységének nehézségeit a Németországba üzemelő légitársaságok is elismerik, Ulrich rövidesen tervezi visszavonulását. Utódjának pedig talán már az Angliában bevezetett „slot adás-vételek” lebonyolítása képezheti feladatát, amelynek komplex, ellenőrzött folyamatként kellene megvalósulnia a jövőben.