A parkolók népszerűségét a reptériek az egész évben, így nyáron is igénybe vehető kedvezményekkel igyekeznek fokozni. Ez nem reklám, szubjektív eszközteszt: világlátott munkatársunk szerint a mára valóban fejlett személygépjármű parkoló infrastruktúra ár-érték aránya messze felülmúlja a személyszállító kisiparosok szolgáltatásait.
De visszatérve a ferihegyiek által közöltekre kiderül, hogy a repülőtéri parkolók népszerűségét és kihasználtságát jól mutatja, hogy a most rendelkezésre álló, összesen közel 5000 parkolóhely mellett még az idei év végén a Budapest Airport megkezdi egy új, többszintes parkolóház építését, közvetlenül a 2. terminálépület előtt. A beruházást egyrészt az tette szükségessé, hogy a hét különböző kategóriájú – ezáltal igények széles spektrumát kiszolgáló - parkoló kialakításával sikerült az autósok jelentős részét visszacsábítani a repülőtér környéki parkolókból.
Szintén a fejlesztés mellett szól a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának dinamikus növekedése, amely ugyancsak hozzájárul a parkolók kihasználtságához: 2018 júniusában nem kevesebb, mint 13%-kal több utas fordult meg a budapesti repülőtéren, mint 2017 azonos időszakában. Ez júniusban már összesen 1 352 576 utast jelentett.
Az új parkolóház a jelenlegi Terminál Parkoló területén helyezkedik majd el, és úgy lesz kialakítva, hogy ha azt az utasforgalom növekedése szükségessé teszi, a repülőtéri szálloda irányában bővíthető legyen. A hatszintes, összesen 2 461 autónak helyet kínáló épület építése a jelenlegi tervek szerint idén decemberben kezdődik, és 2020 márciusában fejeződik be.