2004 óta összesen 423 munkabeszüntetéssel járó napot könyvelhetünk a légiközlekedés történetében. Ennek 70 százalékát a franciák hozták össze. Az idei 29 irányítói sztrájknapból 22-vel megint csak a franciák jeleskedhetnek. Mivel mind a légitársaságok, mind pedig a turizmus ágazat kezdett emiatt kitérni a hitéből, a NET, Network for the European Private Sector in Tourism az asztalra csapott, megkereste a szintén pipa A4E-t és kedden bejelentették együttműködésüket.
Pawel Niewiadomski, a szintén NET-tag ECTAA, Európai Utazási Irodák Szövetségének elnöke aggodalmát fejezte ki különösen a nyaraló szezon közepette kezdődő sztrájkok miatt, mert szerinte ekkor a kisgyerekes családok is isszák a levét a munkabeszüntetésnek. Susanne Kraus-Winkler HOTREC-elnök szerint a késéseknek és törléseknek a szállodaipar is megissza a levét a lemondott foglalások miatt. A szakemberek abban is egyetértettek, hogy sztrájkok miatti anomáliák leginkább a turizmus jellemzően KKV-méretű szereplőinek a zsebét slankítja. De a nagy utazásszervezőknek is össze kell szedniük magukat, hogy egy-egy ilyen helyzetben alternatívát kínáljanak.
Egy, az A4E számára a PriceWaterhouseCooper által végzett felmérés szerint 2010 óta az irányítói sztrájkok 13,4 milliárd eurónyi kárt okoztak az ágazat számára.
Az A4E szorgalmazza, hogy a sztrájkok előtt 72 órával kötelezően értesítsék az érintetteket. Az átrepülő forgalmat ne érinthesse a munkabeszüntetés. Szintén kívánatosnak tartják a légi irányítás további technológiai fejlesztéseit, egységesítését.
Évek óta napirenden lévő feladat az EU légtereinek irányítás szempontjából történő egyesítése, tömbösítése, ami lehetővé tenné, hogy ne nemzetállami, hanem funkcionális határok közé szorítsák az egyes légtereket. Ezzel ki lehetne fogni az ilyen sztrájkok vitorláiból a szelet, jelentősen egyszerűsödnének a kontinens fölötti légi útvonalak, amivel kevesebb károsanyagot töfögnének a vasak a levegőbe.