A Turkish Airlines magyar pilótája: Orosházáról a világ minden szegletébe

Albert Attila, a Turkish Airlines pilótája az Antarktisz kivételével szinte már az egész világot bejárta.

Az Oroscafé Staféta című sorozatának keretén belül - amelyben olyan orosházi születésű embereket mutatnak be, akik nem hétköznapi hivatást választottak - Albert Attilával, a Turkish Airlines pilótájával olvashatnak interjút.

Albert Attila 1972-ben született, és gyermekkorában a nagyapja nyomdokait követve vadászpilóta szeretett volna lenni. Ha az nem is, de pilóta lett belőle.

Nyíregyházán tanult repülőmérnöknek, és itt szerezte meg a kisgépes szakszolgálati engedélyét is. Az iskolai évek után a Malévhez jelentkezett, de várólistára került. 1999-ben megunta a várakozást, és Ausztráliába költözött, ott a kisgépes repülésben tevékenykedett. 2001-ben már újra Magyarországon volt, megszerezte a nagygépes jogosítását, és végül elkezdhetett dolgozni a Malévnél.

A légitársaság megszűnése után gyorsan kellett cselekdnie - így először a Hainan Airlines-hoz került volna, azonban kapott egy jobb lehetőséget a Turkish Airlines-nál. Eleinte Boeing B737 első tiszti beosztásban kezdett repülni, majd áthelyezték B777-re, nemrég azonban kapitányi megbízatást kapott a vállalattól B737-re, így visszatért ehhez a típushoz. Célja, hogy néhány éven belül kapitányként visszatérhessen a 777-esre,  amire minden esély megvan. "Az én foglalkozásomban mindenképpen egy szakmai csúcsot jelent majd" - teszi hozzá.

Attila az elmúlt években berepülte szinte az egész világot. Jelenlegi gépe, a 737-es jellemzően 5-6 ezer kilométeren belül mozog, ebbe Európa mellett a Közel-Kelet és Afrika is belefér, és rengeteg belföldi járatuk is van. A 777-essel viszont sok tengerentúli járaton dolgozott. Repültek Észak- és Dél-Amerikába, valamint a Távol-Keletre is "Az Antarktisz kivételével szinte mindenhol, minden kontinensen jártam már, sok érdekes és szép helyet láttam" - meséli a pilóta.

Attila elmondta, pilótának lenni nagyszerű dolog, de nagy felelősséggel is jár. Nincsenek ünnepnapok, akkor dolgoznak, amikor mások alszanak.

Az Attilával készült teljes interjút az Oroscafén olvashatja. 

Forrás: Oros Café


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.