Az Oroscafé Staféta című sorozatának keretén belül - amelyben olyan orosházi születésű embereket mutatnak be, akik nem hétköznapi hivatást választottak - Albert Attilával, a Turkish Airlines pilótájával olvashatnak interjút.
Albert Attila 1972-ben született, és gyermekkorában a nagyapja nyomdokait követve vadászpilóta szeretett volna lenni. Ha az nem is, de pilóta lett belőle.
Nyíregyházán tanult repülőmérnöknek, és itt szerezte meg a kisgépes szakszolgálati engedélyét is. Az iskolai évek után a Malévhez jelentkezett, de várólistára került. 1999-ben megunta a várakozást, és Ausztráliába költözött, ott a kisgépes repülésben tevékenykedett. 2001-ben már újra Magyarországon volt, megszerezte a nagygépes jogosítását, és végül elkezdhetett dolgozni a Malévnél.
A légitársaság megszűnése után gyorsan kellett cselekdnie - így először a Hainan Airlines-hoz került volna, azonban kapott egy jobb lehetőséget a Turkish Airlines-nál. Eleinte Boeing B737 első tiszti beosztásban kezdett repülni, majd áthelyezték B777-re, nemrég azonban kapitányi megbízatást kapott a vállalattól B737-re, így visszatért ehhez a típushoz. Célja, hogy néhány éven belül kapitányként visszatérhessen a 777-esre, amire minden esély megvan. "Az én foglalkozásomban mindenképpen egy szakmai csúcsot jelent majd" - teszi hozzá.
Attila az elmúlt években berepülte szinte az egész világot. Jelenlegi gépe, a 737-es jellemzően 5-6 ezer kilométeren belül mozog, ebbe Európa mellett a Közel-Kelet és Afrika is belefér, és rengeteg belföldi járatuk is van. A 777-essel viszont sok tengerentúli járaton dolgozott. Repültek Észak- és Dél-Amerikába, valamint a Távol-Keletre is "Az Antarktisz kivételével szinte mindenhol, minden kontinensen jártam már, sok érdekes és szép helyet láttam" - meséli a pilóta.
Attila elmondta, pilótának lenni nagyszerű dolog, de nagy felelősséggel is jár. Nincsenek ünnepnapok, akkor dolgoznak, amikor mások alszanak.
Az Attilával készült teljes interjút az Oroscafén olvashatja.
Forrás: Oros Café