Tény, hogy az esemény napján a hangárból történő kivontatásig megúszta a lesifotósok hadát, azonban hazai és külföldi repülőgép spotter oldalak lelkes szerzői pár hete már paparazzóskodtak annyira, hogy lelőjék a poént egy Toulouse-ban a festőhangárból kitolt gépről készült kép erejéig. Az a gép azonban egy új, ún. sharkletes Airbus A320-as volt, míg a keddi szülinapi bulira kigurított madár egy régebbi gyártmány ugyanebből a típusból, de sharklet híján. Így a poén nem lett teljesen lelőve, különösen, hogy utóbbi repülőt vasárnap Maastrichtból repülték át Ferihegyre úgy, hogy a leszállással megvárták a teljes sötétséget, amin talán már a legmegszállottabb budapesti spotterek fényképezője sem fogott ki.
A 11. év aligha tartozik a kerek évfordulók közé, de nem kell mereven ragaszkodni a hagyományokhoz, egy-egy nagyobb ajándékért cserébe. A Wizz első gépe 2004. május 19-én indult útjára, Katowicéből Londonba. Azóta 59 gépesre bővült flottáján 90 millió utast szállított. A ma már 38 ország 112 repülőteréről 380 útvonalat repülő légitársaság okkal gondolhatta, hogy eljött a frissítés ideje, aminek a külcsínben is meg kell jelennie. Így került az ünnepi torta mellé az a külső, melynek megjelenése a Wizz Air jeles napra kinyomtatott fedélzeti magazinjának beköszöntője szerint frissebb, élettelibb és szofisztikáltabb a korábbinál. Ízlés dolga, döntse el mindenki maga!
Bizonyára nem a sötétkék mint új szín megjelenése, vagy lila elvétele miatt fog a következő 11 év 90 millió utasa a Wizz Air mellett vagy ellene dönteni. Ugyanakkor messzemenőkig betölti a már a sajtóbemutató napján is vegyes érzelmeket kiváltó dizájn azt a szerepét, ami egy brand esetében talán a leglényegesebb a társaság korábbi küllemét is megalkotó csapattag Chris Nurko, a FutureBrand Worlwide elnöke szerint, hogy beszélnek róla. Akár kígyót-békát, akár leborulnak előtte. Chris Nurko úgy véli, 11 éve Közép-Kelet-Európa „legkúlabb” légi márkáját hozták létre és ezúttal sincs ez másként.
Röviden összefoglalva az történt, hogy elől lett fehér a törzs, középen magenta, a függőleges vezérsík felső szelete a törzs magentájának ívét meghosszabbítva virul, míg alatta a farokrész teljesen kék. A szárny fehér, hajtóművek magenták csakúgy, mint a szárnyvégeken lévő winglet illetve sharklet. A W!ZZ felirat pedig magentából kékbe váltó kontúrként hirdeti a cég nevét a törzs elején.
Akinek hiányozna a sötét tónusú lila, az az utasnak egy légi utazás során leginkább szánt helyiségben, a kabinban maradéktalanul megtalálja ezentúl is, mivel ezek színvilága marad a régiben. Belső változás csupán az idén novemberben átvenni tervezett 230 utasra székezett A321-esek esetében várható. Ez azonban az ülések és mellékhelyiségek kialakításában jelent majd eltérést - tudtuk meg. Bár az A321-esek valamint az újonnan átvenni tervezett A320-asok már az új festéssel állnak forgalomba, a flotta teljes újrapingálása eltart minimum 3 évig. A régebbi gépek esetében megvárják a „D check” nevű nagyjavítás idejét.
A légkisasszonyok és stewardok nem várnak eddig. Kedden a kék-magenta köntösbe ötlözött gép a nemzetközi sajtó képviselőivel levegőbe emelkedett és lengyel légtérben az utaskisérők a fast fashion üzletek fiatolos ritmusait idéző muzsikát a pilótafülke ajtaja előtt pörgető lemezlovas zenei aláfestése mellett a folyosó teljesen hosszában perdülve mutatták be új uniformisaikat.
Új dizájn ide vagy oda „a küldetés nem változott” - szögezte le Váradi József vezérigazgató. Vagyis - tette hozzá - a légitársaság az eddig üzleti modellt követve folytatja égi útjait, de többféle igényre szabva. Szerinte ezt tükrözi a cég új szlogenje is; az emlékezetes a „repülés mindenkié” után a következő években a „lehetőségek világa jön el”. „Az idők változnak, máshogy kell reagálni. 2004-ben a piacot változtattuk meg, ma a piac alakít minket” - mondta.