Arculatot váltott a Wizz Air - nézze meg az új dizájnt!

„A vendég, aki eddig elbújt a paparazzók elől” - köszöntötte Mshvenieradze Tamara, a Wizz Air magyarországi corporate kommunikációs menedzsere a Lufthansa Technik ferihegyi hangárjában gomolygó diszkófüstből kibontakozó, megújult külsejű Wizz Air gépet, kedden a légitársaság 11 évvel ezelőtti első kereskedelmi útjának évfordulóján.

Tény, hogy az esemény napján a hangárból történő kivontatásig megúszta a lesifotósok hadát, azonban hazai és külföldi repülőgép spotter oldalak lelkes szerzői pár hete már paparazzóskodtak annyira, hogy lelőjék a poént egy Toulouse-ban a festőhangárból kitolt gépről készült kép erejéig. Az a gép azonban egy új, ún. sharkletes Airbus A320-as volt, míg a keddi szülinapi bulira kigurított madár egy régebbi gyártmány ugyanebből a típusból, de sharklet híján. Így a poén nem lett teljesen lelőve, különösen, hogy utóbbi repülőt vasárnap Maastrichtból repülték át Ferihegyre úgy, hogy a leszállással megvárták a teljes sötétséget, amin talán már a legmegszállottabb budapesti spotterek fényképezője sem fogott ki.

A 11. év aligha tartozik a kerek évfordulók közé, de nem kell mereven ragaszkodni a hagyományokhoz, egy-egy nagyobb ajándékért cserébe. A Wizz első gépe 2004. május 19-én indult útjára, Katowicéből Londonba. Azóta 59 gépesre bővült flottáján 90 millió utast szállított. A ma már 38 ország 112 repülőteréről 380 útvonalat repülő légitársaság okkal gondolhatta, hogy eljött a frissítés ideje, aminek a külcsínben is meg kell jelennie. Így került az ünnepi torta mellé az a külső, melynek megjelenése a Wizz Air jeles napra kinyomtatott fedélzeti magazinjának beköszöntője szerint frissebb, élettelibb és szofisztikáltabb a korábbinál. Ízlés dolga, döntse el mindenki maga!

Bizonyára nem a sötétkék mint új szín megjelenése, vagy lila elvétele miatt fog a következő 11 év 90 millió utasa a Wizz Air mellett vagy ellene dönteni. Ugyanakkor messzemenőkig betölti a már a sajtóbemutató napján is vegyes érzelmeket kiváltó dizájn azt a szerepét, ami egy brand esetében talán a leglényegesebb a társaság korábbi küllemét is megalkotó csapattag Chris Nurko, a FutureBrand Worlwide elnöke szerint, hogy beszélnek róla. Akár kígyót-békát, akár leborulnak előtte. Chris Nurko úgy véli, 11 éve Közép-Kelet-Európa „legkúlabb” légi márkáját hozták létre és ezúttal sincs ez másként.

Röviden összefoglalva az történt, hogy elől lett fehér a törzs, középen magenta, a függőleges vezérsík felső szelete a törzs magentájának ívét meghosszabbítva virul, míg alatta a farokrész teljesen kék. A szárny fehér, hajtóművek magenták csakúgy, mint a szárnyvégeken lévő winglet illetve sharklet. A W!ZZ felirat pedig magentából kékbe váltó kontúrként hirdeti a cég nevét a törzs elején.

Akinek hiányozna a sötét tónusú lila, az az utasnak egy légi utazás során leginkább szánt helyiségben, a kabinban maradéktalanul megtalálja ezentúl is, mivel ezek színvilága marad a régiben. Belső változás csupán az idén novemberben átvenni tervezett 230 utasra székezett A321-esek esetében várható. Ez azonban az ülések és mellékhelyiségek kialakításában jelent majd eltérést - tudtuk meg. Bár az A321-esek valamint az újonnan átvenni tervezett A320-asok már az új festéssel állnak forgalomba, a flotta teljes újrapingálása eltart minimum 3 évig. A régebbi gépek esetében megvárják a „D check” nevű nagyjavítás idejét.

A légkisasszonyok és stewardok nem várnak eddig. Kedden a kék-magenta köntösbe ötlözött gép a nemzetközi sajtó képviselőivel levegőbe emelkedett és lengyel légtérben az utaskisérők a fast fashion üzletek fiatolos ritmusait idéző muzsikát a pilótafülke ajtaja előtt pörgető lemezlovas zenei aláfestése mellett a folyosó teljesen hosszában perdülve mutatták be új uniformisaikat.

Új dizájn ide vagy oda „a küldetés nem változott” - szögezte le Váradi József vezérigazgató. Vagyis - tette hozzá - a légitársaság az eddig üzleti modellt követve folytatja égi útjait, de többféle igényre szabva. Szerinte ezt tükrözi a cég új szlogenje is; az emlékezetes a „repülés mindenkié” után a következő években a „lehetőségek világa jön el”. „Az idők változnak, máshogy kell reagálni. 2004-ben a piacot változtattuk meg, ma a piac alakít minket” - mondta.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.